وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چه موضوعاتى را گواردیولا باید در فصل سوم حضور در مونیخ تغییر دهد؟

 

با شروع تمرینات پیش فصل بایرن مونیخ پپ گواردیولا به صورت رسمى سومین فصل حضور خود در مونیخ را آغاز نموده است،‌ اما وى نیاز به انجام چه تغییراتى براى موفقیت بیشتر در بایرن مونیخ خواهد داشت؟

اینکه بتوان دو فصل ابتداى حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ را با کسب دو عنوان قهرمانى در بوندسلیگا و یک عنوان قهرمانى در DFB Pokal موفقیت آمیز ارزیابى نمود با تردیدهاى بسیارى همراه است، چون بسیارى از طرفداران مونیخى با حضور چنین کادرى قدرتمند در بایرن مونیخ شامل نسلى طلایى از ملى پوشان آلمانى و همچنین برخى ستاره هاى دیگر دنیاى فوتبال، از پپ گواردیولا انتظار فتح لیگ قهرمانان اروپا را نیز داشته اند.

اینکه در مونیخ رضایت هواداران فوتبال تنها با کسب قهرمانى در سطح ملى جلب نمى شود، موضوع جدیدى نیست و نشان مى دهد که مونیخى ها بیشتر خود را با رقباى اروپایى خود مقایسه مى نمایند. چنین مسئله اى براى پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ که قراردادش در پایان فصل آتى به پایان مى رسد نیز صادق است و این سرمربى اسپانیایى بدون توجه به شرایط قراردادى خود با بایرن مونیخ و صرف نظر از تمدید قرارداد خود با این باشگاه، مى خواهد سرانجام انتظارات بالا از خود را برآورده سازد و برخوردارى از کادرى هماهنگ مى تواند در این راه کمکى بزرگ براى وى باشد.

پپ گواردیولا شخصیتى جاه طلب دارد و مایل است از همه تصمیمات باشگاه هر چند جزئى با خبر باشد و حتى بر آن تاثیرگذار نیز باشد و شاید به همین دلیل برخى از دست اندرکاران مونیخى از پپ گواردیولا چندان دلخوشى نداشته اند. یکى از پیامدهاى ناگوار چنین طرز تفکر پپ گواردیولا کناره گیرى دکتر مولر ولفارت، رئیس بخش پزشکى بایرن مونیخ با دستیاران خود بعد از گذشت چهل سال حضور در این باشگاه بوده است، چون این دکتر حاذق با پپ گواردیولا در بیشتر موارد آسیب دیدگى بازیکنان تیم به خصوص مصدومیت فرانک ریبرى و تیاگو آلکانتارا و همچنین نحوه و طول درمان آنها دچار اختلاف عقیده بوده و از طرفى  دکتر مولر ولفارت تحمل هیچ گونه دخالتى نیز در کار خود از سوى کادر فنى را نداشته است.

در زمینه افکار و ایده هاى تاکتیکى و اتفاقات روى مستطیل سبز نمى توان چندان گواردیولا را سرزنش نمود، چون وى در خصوص در نظر گرفتن تاکتیک هاى جدید و غیر قابل پیش بینى براى هدایت یک تیم فوتبال،‌ یکى از بهترین هاى دنیاى فوتبال محسوب مى گردد و این ادعا از نحوه بازى بایرن مونیخ در اواخر دور رفت رقابت هاى بوندسلیگا،‌ هنگامى که مونیخى ها فوتبالى متغیر، کامل و بى نقص از خود به نمایش مى گذاشتند، قابل اثبات است.

این سرمربى اسپانیایى همچنین نشان داده که هرگز ترسى از در نظر گرفتن استراتژى هاى غیر معمول براى تیم و یا تغییرات عجیب پست بازیکنان نداشته و چنین تصمیماتى در بیشتر مواقع با موفقیت نیز به همراه بوده اند. اما در مهمترین بازى هاى فصل نظیر دیدارهاى نیمه نهایى لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید در سال 2014 و بارسلونا 2015، این تدابیر با شکست مواجه شدند و از تصمیمات و یا به نوعى آزمایش هاى او در این دو رویارویى حساس، مى توان به عنوان دلیل اصلى شکست مونیخى ها وعدم راهیابى آنها به دو فینال لیسبون و برلین نام برد.

در مجموع باید اذعان نمود که پپ گواردیولا در دو فصل حضور خود در بایرن مونیخ تا حدودى موفق بوده، چون وى عملکرد فاتح سه گانه در سال 2013 را تا حدود زیادى بهبود بخشیده و از این تیم بازى هاى فوق العاده اى را به نمایش گذاشته است. حال در سومین و شاید آخرین فصل حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ فشار بسیار زیادى بر روى این سرمربى کاتالان وجود خواهد داشت و وى در تعطیلات تابستانى تمام تلاش خود را جهت در نظر گرفتن ایده هاى جدید و استراتژی هاى نو در بایرن مونیخ  براى رسیدن به موفقیت حداکثرى، برآورده نمودن انتظارات و همچنین خدشه وارد نشدن به کارنامه مربى گرى خود، خواهد نمود. 

 

به قلم Philipp Awounou از وب سایت FTBpro Deutschland
 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
حمیدرضا پنج‌شنبه 11 تیر 1394 ساعت 17:07

نویسندهذفک کنم بازی های بایرنو نمیدیده ک میگه عملکرد بایرن بهبود پیدا کرده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد