وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

جدایى شواینى از بایرن مونیخ، سناریوى تلخى که به حقیقت تبدیل مى شود؟

 

جدایى شواین اشتایگر از بایرن مونیخ در گذشته امرى کاملا غیر قابل تصور بود، اما در حال حاضر نشانه هاى زیادى در خصوص پایان حضور کاپیتان مانشافت در آلیانس آره نا به چشم مى خورد.

سناریوى غیر قابل باور جدایى شواین اشتایگر از بایرن مونیخ به تدریج در حال نزدیک شدن به واقعیت است و دو طرف به صورت مستقیم تمایلى به ادامه همکارى با یکدیگر نشان نمى دهند و انتظار هواداران به تمدید قرار شواین اشتایگر همچنان بى نتیجه باقى ماندهف چون کاپیتان مانشافت بعد از پایان دیدار دوستانه مقابل آمریکا در این زمینه گفته است:"من با آقاى رومنیگه قرار گذاشته ام که در تابستان در خصوص آینده ام صحبت کنم، من هنوز البته یک سال با بایرن مونیخ قرارداد دارم و دلیلى براى تعجیل در تصمیم گیرى وجود ندارد."

آنچه که در پشت صحبت هاى بین این دو اسطوره مونیخى نهفته است، در واقع به آینده فوتبال کاپیتان مانشافت بستگى مستقیم دارد و از اهمیتى بالا براى هواداران مونیخى برخوردار است. شواین اشتایگر از سال 1998 در بایرن مونیخ حضور دارد و تا تابستان 2016 با این تیم قرارداد دارد، اگر طرفین به توافقى در این زمینه دست نیابند، جدایى شواین اشتایگر در این تابستان نیز قابل تصور است چون در غیر این صورت مونیخى ها باید در سال آتى کاپیتان دوم خود را به صورت بازیکن آزاد به تیم هاى دیگر واگذار نمایند.

علاقه منچستر یونایتد با هدایت لوئیز فن خال به شواین اشتایگر بسیار بالا است و این هافبک متعصب آلمانى پیشنهاد شیاطین سرخ براى جذب خود را به عنوان آخرین فرصت جدى براى حضور در تیمى بزرگ خارج از بوندسلیگا، ارزیابى مى نماید و شاید در صورت گذشت این تابستان، دیگر وى شاهد ارائه پیشنهادى از تیمى بزرگ نباشد. کارل هاینتس رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ به تازگى در گفتگویى با روزنامه آلمانى Sportbild در این زمینه مدعى شده:"اگر باستین شواین اشتایگر با پیشنهادى مناسب خواهان ترک باشگاه باشد، ما در صورت جدایى وى از تیم فکر خواهیم نمود."

تا قبل از اتفاقات فصل اخیر تصور برگزارى جلسه اى در باشگاه بایرن مونیخ براى جدایى شواین اشتایگر غیر قابل تصور بود، چون وى از چهارده سالگى به این باشگاه وفادار بوده و در این مدت به افتخاراتى بیشمار نیز با این باشگاه رسیده است. در سال 2003 و در اولین فصل قهرمانى بایرن مونیخ وى تنها جوانى با انگیزه بود، اما در چند فصل اخیر وى به رهبر تیم تبدیل شده که فتح جام جهانى را نیز تجربه کرده و تنها فقدان حضور در باشگاه هاى بزرگ غیر اروپایى در کارنامه فوتبالى وى به چشم مى خورد.

شواین اشتایگر مى خواهد در هر تیمى که حضور دارد نقش کلیدى را عهده دار شود، چون وى در آرزوى فتح رقابت هاى یورو 2016 به عنوان کاپیتان مانشافت است و هرگز مایل نیست با نیمکت نشینى در تیم باشگاهى، شانس خود براى بر بازور بستن بازوبند کاپیتانى مانشافت در تورنمنتى بزرگ را کاهش دهد. براى یوپ هاینکس شواین اشتایگر بازیکنى غیر قابل چشم پوشى بود که در فصل 2012/13 از 72 بازى ممکن در 71 بازى بایرن مونیخ به میدان رفته بود. زیر نظر پپ گواردیولا اما هرگز شواین اشتایگر چنین جایگاهى نداشته و بازیکنان دیگر اغلب از سوى این سرمربى اسپانیایى به وى ترجیح داده شده اند.

 

چیدمان ایده آل پپ گواردیولا در خط میانى کاملا آشکار شده و تیاگو و فیلیپ لام دو گزینه وى براى بازى در این منطقه از زمین محسوب مى شوند. داوید آلاباى اتریشى نیز دیگر بازیکن مورد علاقه گواردیولا براى این پست است، ضمن اینکه از حضور بازیکنانى نظیر ژابى آلونسو، پیر امیا هویبیرگ و حتى تازه واردى به نام یوشوآ کیمیش نیز در چنین پستى نباید غافل بود.

حال جایگاه شواین اشتایگر خداى فوتبال تماشاگران حاضر در تریبون جنوبى معروف آلیانس آره نا در بایرن مونیخ کجا خواهد بود؟ پپ گواردیولا در ترکیب خود همانطور که در فصل اخیر دیده شد، جایگاه چندان مهمى براى شواین اشتایگر قائل نیست. چون گواردیولا از وى در طول این فصل تنها یک مرتبه در پست مورد علاقه و تخصصى شواین اشتایگر، جایى که وى مى تواند با قدرت بالاى بازى سازى خود تیم را هدایت نماید، بهره برد و در سایر دیدارها از کاپیتان مانشافت با سابقه 110 بازى ملى در پست غیر تخصصى شماره هشت و یا حتى در سمت چپ زمین به بازى گرفت و به این ترتیب از تاثیر گذارى وى به شدت کاسته شد. زیر نظر لوئیز فن خال بى تردید اما حضور شواین اشتایگر در پست مورد علاقه اش در میانه میدان شیاطین سرخ قطعى به نظر مى رسد.

 این نکته را نیز نباید فراموش نمود که پپ گواردیولا همچنین در تابستان 2014 نیز در صورت ماندن تونى کروس، مشکلى با جدایى شواین اشتایگر نداشته که این مسئله با مخالفت سران مونیخى مواجه شده بود. در تابستان جارى شرایط اما کاملا متفاوت خواهد بود و در صورت تمایل شواین اشتایگر به ترک مونیخ، سران باشگاه نیز مخالفتى نشان نخواهند داد. 

 

به قلم Tobias Hlusiak از وب سایت Eurosport
 

منبع

نظرات 14 + ارسال نظر
narcis13 سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:06

وای خدا .. پپ داره هممممممممه ی المانیا رو بیرون میکنه ... چقدر کاراش حساب شده س
مطمئنمممممم اومده بایرنو ضعیف کنه
کدوم ابلهی ممکنه شواینی رو نخواد :||||||
خدایا این چه نحسی ای بود ما رو گرفت :(((((((
خودت نجاتمون بده
شواینی 30 سالشه عمرا دوست نداره بشینه رو نیمکت .. هر لحظه ای که بتونه تو زمین باشه واسش با ارزشه
کاپیتان تیم ملی المااااااان .. قهرمان جهااااان .. تو اوج پختگی .. اسطوره ی بایرن و المان .. با این سن و سال بشینه رو نیمکت الونسو رو نگاه کنه؟؟؟ :||||
خدایی منم جاش باشم نمیمونم .. 2 فصله دندون رو جیگر گذاشته
خدا کنه بمونه ..

بایرن مونیخ سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:08

بایرن بدون شواینی بی معنیه

اف سی هالیوود سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:13

مردم از بس گفتم نباید جایی بره
دیگه شورشو دراوردین
اقایون خانما نباید بره نباید بره نباید بره نباید بره نباید بره
هزار تا دلیل داره که نباید بره

خداااااااااااااا چرا این بلای اسمانی رو از سر ما کم نمیکنی اخه
حالم دیگه از اسمشم به هم میخوره نمیخوام به زبون بیارم

GERMANY سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:20

پپ گم شو بیرون مرتیکه ى کچل!!! ! به قران این تا المانیای تیمو بیرون نکنه ول کن نیست. .. تو....میخوری که شواینی رو تو ترکیب نمیزاری اگه مشکل داری خودت گم شو بیرون از باشگاه...کسی مجبورت نکرده...

افن برگ سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:38

به کی قسم بخورم که شواینی جایی نمیره؟؟؟؟بابا خودشم میدونه که اگه بره محبوبیتی که تو این چندسال به دست آورده یه شبه از دست میده

عاشق بایرن مونیخ سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:39

آخه مگه میشه بایرن را بدون شواینی تصور کرد
نهههههههه ای خداااا
همش تقصیر این گواردیولا ست

اف سی هالیوود سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:47

یه سوال از طرفدارای پپ
رو چه حسابی طرفدارش شدید؟
واقعا دوس دارم بدونم

اف سی هالیوود سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 19:06

با همین تاکتیک مسخرش مارو نابود کرد

هانس اولریخ رودل سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 19:27

این تاکتیک مزخرف بدرد بایرن نمیخوره. اولین سالی که پپ هدایت تیمو گرفت من گفتم از این چند تا بازی اول معلومه که از منطق فوتبال آلمانی چیزی نمی فهمه . همه مسخرم کردن
الآن به این نتیجه رسیدم که حق با اونا بود چون پپ فهمید ولی به قصد تخریب به بایرن اومده.
خدایا تو رو جون هر کی دوسش داری این بلای اسپانیایی رو از سر تیم کم کن.

محمد سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 20:15

اگه شوانی بره دیگه فوتبال بایرنو نگاه نمی کنم.
خداترس کنه همه هافبکای بایرن مصدوم شن تا دهنش سرویس شه.
این مربی خیلی ترسوه نمی ره به بازیکنان بگه که نیازی بهشون نداره به طور غیر مستقیمنابودشون میکنه. واقعا حق بازلاتانه
توره و رونالدینیو رو هم همینطوری از تیم بارسلونا بیرون انداخت

Erik چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 02:23

آقا یعنی شما به شواینی شک دارین ؟؟؟؟؟؟
اینا شایعست .
غیرت آلمانیه الکی که نیست
فقط من دوست دارم فقط یه بار کچلو ملاقات کنم ! باهاش کار دارم

محمد چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 02:33

اون پدرسگ منچستری که پستایه هم تیمیایه گلم رو دیس میکنه کیه؟جانه تو فقط یکیه.......انقد درباره رفتن شوآینی همه جا خوندم که اصن دیوونه شدم به خدا پیر شدم دو تا موی سفیدم در أوردم

احمد چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 10:59

فکر کنم شواینی منتظره وضعیت پپ تو تابستان با بایرن معلوم بشه هر دو شون یک سال دیگه قرار داد دارن اگه پپ نخواد تمدید کنه شواینی تمدید می کنه

آلو اورا چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 12:28

پپ ، شواینی باید توی بایرن بمونه

مییام براتا

چیییی: پپ ، پپ یعنی چی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد