وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا سرمربى گرى یورگن کلوپ در بایرن مونیخ غیر قابل تحمل است؟

 

آینده پپ گواردیولا در مونیخ با وجود تکذیب هاى فراوان چندان قابل پیش بینى نیست و حتى امکان پایان همکارى وى با بایرن مونیخ در پایان این فصل نیز وجود دارد، از یورگن کلوپ به عنوان یکى از جانشینان احتمالى گواردیولا در مونیخ یاد مى شود، اما به چه دلیل هدایت بایرن مونیخ توسط گواردیولا قابل تحمل نیست؟

تابستان داغى در انتظار بوندسلیگا است، در کنار اخبار و شایعات فراوانى که در زمینه نقل و انتقال بازیکنان وجود دارد، اخبارى در زمینه جابه جایى سرمربیان نیز به گوش رسیده است که در مرکز آنها احتمال جایگزینى پپ گواردیولا سرمربى حال حاضر بایرن مونیخ با یورگن کلوپ سرمربى مستعفى دورتموند وجود دارد.

بایرن مونیخ در این فصل ناکام بوده و نتوانسته با هدایت پپ گواردیولا انتظارات را برآورده سازد، بیان چنین جمله اى تا چند هفته پیش هرگز قابل تصور نبود،‌ چون این تیم با اقتدار بوندسلیگا بود و در لیگ قهرمانان اروپا نیز بردهاى پر گلى را به ثبت رسانده بود. به نظر مى رسید که پپ گوردیولا ایده آل ترین سرمربى ممکن براى مونیخى ها است و از طرفى باشگاه اعلام نموده بود که در تابستان روبرو فعالیت زیادى در بازار نقل وانتقالات خواهد داشت و شرایطى از این درخشان تر در ذهن طرفداران بایرن مونیخ نمى گنجید.

اما حال بعد از حذف از رقابت هاى DFB Pokal  و لیگ قهرمانان اروپا با قبول شکست مقابل تیم هاى دورتموند و بارسلونا شرایط بایرن مونیخ کاملا متحول و دگرگون شده است، در کنار دانته و گوتسه برخى دیگر از بازیکنان تیم نیز مورد انتقاد شدید مطبوعات و هواداران قرار گرفته اند، پپ گواردیولا با قبول شکست هاى نابود کننده مقابل دورتموند و بارسلونا به دو هدف مهم خود و بایرن مونیخ در پایان فصل نرسیده که مى تواند پیامدهاى سنگینى براى او به همراه داشته باشد. جایگاه این سرمربى اسپانیایى در مونیخ همانند قبل مستحکم نیست و با وجود خریدهاى فراوان موفقیتى ورزشى نصیب رکورددار قهرمانى بوندسلیگا نشده است. جو حاکم بر باشگاه نیز از زمان پیوستن پپ گواردیولا ناآرام تر شده و در آخرین جنجال دکتر ولفارت مولر پزشک تیم بعد از چهل سال همکارى به دلیل اختلاف نظر با گواردیولا مجبور به ترک تیم گردیده است و با توجه به پیشنهاد منچسترسیتى، ترک مونیخ توسط گواردیولا با وجود تکذیب وى همچنان از نظر برخى مطبوعات آلمانى محتمل به نظر مى رسد.

از یورگن کلوپ در برخى مطبوعات آلمان به عنوان کسى که پتانسیل جانشینى پپ گواردیولا را دارد یاد شده، این سرمربى موفق در هفته هاى اخیر جدایى خود از دورتموند را علنى نموده و بعد از هشت سال حضور درخشان در دورتموند، وى بنا به گفته خود مایل است چالشى جدید را تجربه نماید. این چالش جدید حال مى تواند بر اساس گزارش هاى مختلف بایرن مونیخ باشد، در سال هاى گذشته نیز بر اساس ادعاى برخى نزدیکان باشگاه، یورگن کلوپ در آستانه عقد قرارداد با بایرن مونیخ قرار داشته است.

به نظر مى رسد همه شرایط براى آغاز همکارى کلوپ با بایرن مونیخ مهیا باشد، مونیخى ها به دنبال سرمربى جدیدى خواهند بود و یورگن کلوپ تنها سرمربى با کیفیت موجود است که مایل است باز هم در بوندسلیگا به کار خود ادامه دهد. بر روى کاغذ و از لحاظ تئورى چنین انتقالى کاملا منطقى و محتمل به نظر مى رسد، اما در عمل حضور یورگن کلوپ به عنوان سرمربى بایرن مونیخ چه از لحاظ ورزشى و چه از لحاظ شخصى غیر قابل تحمل و تصور است.

از لحاظ ورزشى انتخاب یورگن کلوپ به عنوان سرمربى براى سران بایرن مونیخ با ریسکى زیاد به همراه خواهد بود، وى تا آخرین لحظه حضور خود در دورتموند تمام نیرو و توان خود را بر روى این تیم متمرکز خواهد نمود و علاوه بر این نتایج این فصل دورتموند به خوبى نشان داد که کلوپ توانایى کار در فشار بالا را ندارد و نمى تواند به صورت بلند مدت سرمربى موفقى براى تیم باشد.

مسئله دیگر در این خصوص شرایط یورگن کلوپ براى پیوستن به بایرن مونیخ است، این سرمربى هم اکنون نیز در دورتموند اسطوره محبوب باشگاه محسوب مى شود و در گفتگویى احتمال بازگشت خود به این تیم در سال هاى آتى را قابل تصور ارزیابى نموده است. اگر کلوپ هدایت بایرن مونیخ را عهده دار شود، هواداران تیفوسى دورتموند هرگز وى را نخواهند بخشید و با توجه به روحیات یورگن کلوپ وى به همین سادگى به دورتموند باشگاه مورد علاقه خود پشت نخواهد کرد.

با این تفاسیر پیوستن یورگن کلوپ به بایرن مونیخ بسیار نامحتمل است و به نظر نه یورگن کلوپ و نه بایرن مونیخ چندان علاقه اى به آغاز همکارى با یکدیگر نداشته باشند و باید سرمربى گرى یورگن کلوپ در بایرن مونیخ را سناریویى خیالى دانست که هرگز به واقعیت تبدیل نخواهد شد. 

 

به قلم اسکار نولته از وب سایت آلمانى FTBpro
 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
سوپرمانو جمعه 1 خرداد 1394 ساعت 13:47

بابا بیخیال این یکی شید دیگه
الان میان به بایرن انگ دزدی میزنن دوباره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد