وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

هفته بیست و یکم بوندسلیگا، جذاب و مسحور کننده

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، هفته بیست و یکم از رقابت هاى بوندسلیگا بار دیگر جنبه هاى مسحور کننده و جذابی که در فوتبال نهفته است را آشکار نمود، هیجان و جذابیتى که در هیچ رشته ورزشى دیگرى قابل تولید نیست.

هفته بیست و یکم بوندسلیگا، به یکى از تاریخى ترین و جذاب ترین هفته در رقابت هاى این فصل و شاید همه تاریخ بوندسلیگا تبدیل شد. بایرن مونیخ با نتیجه عجیب 8:0،  هامبورگ قدیمى ترین و باسابقه ترین تیم حاضر در بوندسلیگا را از پیش رو برداشت، چنین شکست سنگینى که در بیش از نیم قرن حضور هامبورگ در بوندسلیگا بى سابقه بوده است.

وولفسبورگ و بایرلورکوزن نیز بازى دیوانه کننده اى را به نمایش گذاشتند، دیدارى که در ابتدا گرگ ها با نتیجه 3:0 از حریف خود پیش افتادند، در ادامه کار به تساوى 4:4 رسید و در نهایت باس دوست با زدن چهارمین گل خود در این بازى، در وقت هاى اضافه برد عجیب و شیرین 5:4 را نصیب گرگ ها نمود. احیاى دوباره دورتموند بعد از تمدید قرارداد مارکو رویس با شکست 4:2 تیم سر سخت ماینتس با پیروزى 3:2 وردربرمن مقابل آوگزبورگ، تیمى که این روزها در حال جشن گرفتن پیروزى هاى متوالى خود است در مقابل آوگزبورگى که خود را به طور شگفت آورى به یکى از  کاندیداهاى حضور در لیگ قهرمانان فصل آتى تبدیل نموده است، از دیگر جذابیت هاى بوندسلیگا در این هفته بوده است.

پیروزى مونشن گلادباخ در مقابل کلن با گل دقایق پایانى در دیدار معروف به دربى راین نیز علاوه بر سى و هشت گل رد و بدل شده در دیدارهاى این هفته، از دیگر نکات جالب توجه هفته بیست و یکم از رقابت هاى بوندسلیگا بود، هر چند که در پایان این دیدار برخى از هواداران جنجالى،‌ با پوشیدن لباس هایى عجیب به داخل زمین یورش بردند و آن را تحت تاثیر حرکت خود قرار دادند. به هر حال این هفته از رقابت هاى بوندسلیگا از اتفاقاتى جذاب، مسحور کننده و هیجان انگیزى برخوردار بوده که تا مدت ها بحث دوستداران فوتبال آلمان را تشکیل خواهد داد.

در این روزها قرارداد جدید حق پخش تلویزیونى رقابت هاى لیگ برتر جزیره به مبلغ 6.9 میلیارد یورو، بحث هاى فراوانى به همراه داشته و حتى رقابت هاى بوندسلیگا را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. هواداران بوندسلیگا اما با حمل کردن پلاکاردهایى در استادیوم ها به صورت خود جوش مخالفت خود را با چنین تغییرات اقتصادى در فوتبال آلمان که بر روى زمان و روز برگزارى دیدار هاى بوندسلیگا و همچنین قیمت بلیط هاى ورودى به استادیوم ها تاثیر گذار خواهد بود، نشان دادند.

بوندسلیگا در این هفته قدرت جذابیت فراوانى که در فوتبال نهفته است را بار دیگر نمایان نمود و به اثبات رسید که فوتبال در استادیوم هاى شهرهاى مختلف این کشور براى همه هواداران و حتى کسانى که از آن در راستاى اهدافى خاص بهره بردارى مى نمایند جذاب و همانند نیرویى محرک و انگیزه دهنده است. هیچ رشته ورزشى و حتى هیچ صنعت سرگرم کننده اى همانند فوتبال از قدرت تولید هیجانى همانند فوتبال برخوردار نیست، دریبل هاى تماشایى آرین روبن، گل هاى شگفت آور باس دوست، اوج گیرى دوباره تیم یورگن کلوپ، درام تمام نشدنى تیم هاى ته جدولى، یورش هواداران جنجالى به داخل زمین و مخالفت با حرکت آنها همه و همه از بخش هاى هیجان انگیز زندگى فوتبالى و نیروى جذاب این رشته ورزشى محسوب مى شوند و به نوعى نیروى حیات بخش فوتبال است که قابل محو نیست بى تفاوت از آنکه چه اتفاقى براى فوتبال بیفتد.

 

به قلم میشائیل هورنى از وب سایت Frankfurter Allgemeine Zeitung
 

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
باستین جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 09:18

به شرط اینکه این مرتیکه یه ترکیب خوب بزاره بازى رو خوب میبریم در غیر این صورت باز همان اش وهمان کاسه

ح.ر.واقف جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 14:51

در مرود باخت هامبورگ که نوشته بودند بی سابقه بود باید بگم : دو فصل پیش که بایرن موفق به فتح سه گانه با یوپ هاینکس کبیر شد هامبورگ رو با نتیجه 9 بر 2 شکست داد و اون شکست سنگین ترین شکست هامبورگ بود.

سوپرمانو جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 15:08

نه داداش تو تفاضل گل رو حساب کن
9-2 هفتا
8-0 هشتا

ح.ر.واقف جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 16:00

ربطی به تفاضل نداره. بلکه گلهای خورده سنگین بودن نتیجه رو نشون میده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد