وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

جانشین ایده آل گواردیولا

-

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، توماس توخل برای تصمیم گیری در خصوص آینده خود همانند پپ گواردیولا یک سال از فوتبال فاصله گرفته است. پرطرفدارترین سرمربی فوتبال آلمان برای یافتن تیمی جهت مربی گری مشکلی پیش روی خود نمی بیند، تنها پرسش پیش روی وی این است که کدام تیم برای پیاده نمودن ایده های فوتبالی اش، از همه مناسب تر است؟  افکار توماس توخل در حال حاضر با چنین پرسشی به شدت مشغول است که کدام تیم برای اجرای ایده های فوتبالی او مناسب تر است. اما هنوز هیچ باشگاهی نتوانسته است نظر او را در این زمینه به خود جلب نماید، چه باشگاه هایی که به دنبال بازیابی هویت خود هستند، نظیر هامبورگ یا اشتوتگارت، چه باشگاه هایی که در تابستان به دنبال برنامه ای جدید برای تیم خود هستند، نظیر دورتموند یا لایپزیک و چه باشگاه هایی که سران آن نمی دانند آیا سرمربی آنها در تیم ماندگار خواهد بود یا خیر، نظیر بایرن مونیخ.

به نظر می رسد که در ماه های آینده انتظارها به پایان خواهد رسید و توماس توخل بار دیگر فعالیت خود را در فوتبال آغاز خواهد نمود. توخل در این زمینه می گوید:"به خاطر شرایط قراردادی ام از ابتدا مشخص بود که من از تابستان 2015 کار خود را دوباره شروع خواهم نمود و تغییری در این مورد رخ نداده است." قرارداد توماس توخل با ماینتس تا تابستان 2015 ادامه داشت و به همین دلیل او مجاز نبوده که قبل از این تاریخ، عهده دار هدایت تیمی دیگر شود. علاقه توماس توخل به بازگشت به فوتبال از نحوه صحبت وی کاملا مشخص است:"از زمان استراحت یک ساله برای بازگشت به فوتبال به خوبی استفاده کرده ام و حال آماده ام با نشاط و شادابی هر چه بیشتر به فوتبال بازگردم."

در اواخر فصل گذشته توماس توخل تصمیم خود را بر جدا شدن از ماینتس علنی ساخت، او در مدت حضور خود در تیم ماینتس توانسته بود این تیم را که همواره برای بقا در بوندسلیگا نبرد می نمود، به تیمی رقابتی که حتی در فصل گذشته جواز حضور در رقابت های انتخابی لیگ اروپایی را کسب کرده بود، تبدیل نماید. توماس توخل پنج سال حضوری موفق در ماینتس داشت و سرانجام به این نتیجه رسید که مرزهای و اهداف تیمی همانند ماینتس برای او محدود کننده هستند.

در این یک سال دور از فوتبال توماس توخل تلاش کرد چنین مرزهایی را گسترش دهد، افق هایی جدیدی برای خود بگشاید و حتی از رشته های ورزشی دیگر نیز بیاموزد. او حتی با پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ نیز ملاقاتی داشته است، چون این سرمربی اسپانیایی به کار با افراد باهوش و موفق حتی از رشته های دیگر ورزشی مشهور است. توخل و پپ گواردیولا که یک سال پیش از عهده دار شدن هدایت بایرن مونیخ از فوتبال خود را دور نموده بود، ملاقاتی هیجان انگیز و کاملا تاکتیکی با یکدیگر داشته اند و در یک کافه در خصوص تاکتیک های مختلف فوتبال، با هم بحث نموده اند. توخل در این باره گفته است:"پپ گواردیولا ایده های تاکتیکی خود را با استفاده از لیوان های روی میز به تصویر می کشید و حتی از میزهای مجاور نیز برای این منظور لیوان قرض می گرفت. در اواخر این ملاقات، گارسون ها با کمبود لیوان مواجه شده بودند."

یوپ هاینکس سرمربی موفق سابق بایرن مونیخ زمانی اعلام نموده بود که سرمربی گری بایرن مونیخ توسط توماس توخل برای وی کاملا قابل تصور است:"توماس توخل از این قابلیت برخوردار است که زمانی هدایت بایرن مونیخ را عهده دار شود، من فکر می کنم که به اندازه کافی از این تجربه برخوردار هستم که بتوانم بگویم، توخل گزینه ای خوب و مناسب برای هدایت بایرن مونیخ است." توماس توخل کسی است که فوتبال را با تمام جزئیات می شناسد، می داند که چه انجام می دهد و از بازیکنانش چه می خواهد و کاملا همانند پپ گواردیولا به فوتبال تسلط دارد.

پپ گواردیولا در مونیخ تا سال 2016 قرارداد دارد، اینکه او قرارداد خود در مونیخ را تمدید خواهد نمود، به دنبال چالش جدیدی خواهد بود یا اینکه در تابستان بعد از فتح یک سه گانه احتمالی مونیخ را ترک خواهد نمود، هنوز مشخص نیست و تنها خود او از تصمیم خود آگاه است. برنامه توماس توخل نیز به همین میزان غیر قابل پیش بینی است، مطبوعات آلمانی در روزهای اخیر گزارش داده اند که توخل 41 ساله با تیم جنجالی ردبولز لایپزیک برای سال آینده به توافق رسیده اند، توماس توخل اما در گفتگوهای خود چنین موضوعی را تکذیب یا تایید نکرده است. به هر حال وی در روزهای آتی در آرامش تیم خود را انتخاب خواهد نمود و همه جامعه فوتبال آلمان منتظر تصمیم وی خواهد بود.

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
باستین جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 22:28

این قبلا مربى ماینس بود اصلا در حدبایرن نیست

sajad شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 00:10

khoda kone ye almanie javoon bayerno das begire,man ham ba in morabi movafeqam ham ba kloop.dar har sorat omidvaram ye almani morabie bayern beshe k bazikonaye pire espaniaro nakhare vase time rishe dari mese bayern

googooli شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 04:19

نظرتون محترمه ولی بدون دلیل دارید به سجاد منفی میدید. به نظر منم میتونه تو بایرن موفق باشه . البته اگه پپ امسال بتونه سی الو ببره و تو بازیای بزرگ اشتباهات گذشته رو تکرار نکنه اونوقت متوجه بزرگیش میشمو دعا میکنم بمونه.

MERSAD33 شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 12:20

کار این مربی رو ندیدم. ولی آوردن مربی هایی که سابقه کاری زیادی نداشتن خوب نیست...... ریسکه

مکتب استقلال و آلمان کبیر. شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 13:58

در آلمان هر مربی بیارن با حساب و کتاب هست و همیشه امتحانشو پس داده
نمونش همین یواخیم لو کبیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد