وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

به بهشت خوش آمدید

 

سال 2014 براى بایرن مونیخ با نقاط اوج فراوانى بوده است، اما دست این تیم براى رسیدن به بزرگترین افتخار ممکن در سطح باشگاهى کوتاه مانده است. به همین دلیل پپ گواردیولا براى سال 2015 تغییرى در ایده هاى خود براى رسیدن به موفقیت حداکثرى به وجود آورده است.

وضعیت بایرن مونیخ در این روزها را تنها مى توان با بهترین ها توصیف نمود. باشگاهى رقابتى با توان اقتصادى بالا که دیگر موفقیت در سطح ملى براى سران، بازیکنان و حتى هواداران این تیم راضى کننده نیست. سال گذشته این تیم با هدایت پپ گواردیولا با تغییرات زیادى مواجه بود و توانست به همه افتخارات در سطح ملى دست یابد، اما در سطح بین المللى و اروپایى این تیم با مشکلاتى براى رسیدن به افتخار نهایى مواجه بود.

 

چه چیز خوب بود؟

شاید بهتر است که این پرسش مطرح شود که در سال گذشته میلادى چه چیز در بایرن مونیخ خوب نبوده است. در سطح ملى با رسیدن به سریع ترین قهرمانى در تاریخ بوندسلیگا، فتح DFB Pokal و پایان مقتدرانه دور رفت از فصل 2014/15 با اختلاف امتیازى مناسب نسبت به سایر حریفان، هیچ انتقاد و یا ضعفى بر عملکرد این تیم وارد و قابل تشخیص نیست. مى توان مدعى شد که بایرن مونیخ در دومین سال حضور پپ گواردیولا در حال نزدیک شدن به نقطه کمال است، ستاره هاى این تیم غیر قابل پیش بینى تر، انعطاف پذیرتر و بى رحم تر از فصل قبل شده اند و پپ گواردیولا تیم را به سطح آمادگى مطلوب ترى چه از نظر بدنى و چه ذهنى رسانده است.

از سوى این سرمربى اسپانیایى سیستم هاى متعددى به اجرا در آمده است، البته از نظر پپ گواردیولا سیستم ها و چیدمان هاى متفاوت و ترکیب اعدادى که آنها را تعریف مى کنند و فرمولى که  براى رسیدن به موفقیت از آنها حاصل مى گردد، براى او شماره تلفنى بیش نیستند. در هفده بازى از نیم فصل اخیر چهارده سیستم مختلف از طرف این سرمربى اسپانیایى در ترکیب بایرن مونیخ به کار گرفته شده اند. از خستگى بعد از جام جهانى که سران مونیخى پیش از شروع فصل نسبت به آن هشدار داده بودند، نیز در نیم فصل اخیر آثارى در نتیجه گیرى تیم مشاهده نشده است.

در سطح اروپا و لیگ قهرمانان نیز بایرن مونیخ عملکردى قابل قبول داشته و بعد از انجام چهار بازى نخست گروهى، موفق به کسب جواز حضور در دور یک چهارم نهایى این رقابت ها شده است. از لحاظ اقتصادى نیز شرایط بایرن مونیخ در سال گذشته میلادى با 528.7 میلیون یورو درآمد، منطقى و امیدوار کننده بوده است.

 

چه چیز بد بود؟

آیا پپ گواردیولا در فصل گذشته از برنامه دومى در تیم خود برخوردار نبوده است؟ مسئله اى که بعد از شکست ناباورانه و مایوس کننده مقابل رئال مادرید در مرحله نیمه نهایى رقابت هاى لیگ قهرمانان فصل گذشته، در خصوص آن گمانه زنى هاى فراوانى صورت گرفته است. بعد از چنین شکستى براى پپ گواردیولا تردیدهایى در افکار و فلسفه خود و نه در تیم به وجود آمد، وى اما با دیدى خود انتقادى و به روش خود به چنین شکستى واکنش نشان داده و از آن به عنوان شروعى جدید در بایرن مونیخ استفاده نموده است.

در سال 2014 همواره رابطه خوبى بین سران باشگاه و بازیکنان با سرمربى و بالعکس برقرار بوده است، البته برخى ناهماهنگى نیز در تیم دیده شده که نمونه آن بحث بین پپ گواردیولا و دکتر مولر ولفارت بر سر نحوه درمان تیاگو آلکانتارا و نارضایتى ژردان شکیرى و پیر امیل هویبیرگ از شرایط نیمکت نشینى خود بوده است. البته گوشزدها و انتقادات مدام ماتیاس سامر مدیر ورزشى تیم نیز در بهبود شرایط مونیخى ها بى تاثیر نبوده است.

 

چشم انداز بایرن مونیخ در سال 2015 چگونه است؟

موفقیت در رقابت هاى بین المللى یا به عبارت دیگر فتح لیگ قهرمانان اروپا مهمترین هدف بایرن مونیخ در سال جدید میلادى است. کارل هاینتس رومنیگه از سران باشگاه در این زمینه گفته است:"من آرزو دارم که بتوانیم سیکل بین دو قهرمانى در لیگ قهرمانان را کوتاه تر کنیم و هر ساله از مدعیان این رقابت ها شمرده شویم." براى به واقعیت تبدیل نمودن چنین آرزویى، مهمترین چالش پیش روى پپ گواردیولا و سران باشگاه جلوگیرى از افت عملکرد بایرن مونیخ در بهار سال 2015، همانند سال گذشته است.

بایرن مونیخ از شرایط خوبى برخوردار بوده و پپ گواردیولا از کمبودها و ایردات گذشته به خوبى آموخته است و براى رفع چنین کمبودهایى، تاکتیک هاى مناسبى را اندیشیده و در نظر گرفته است. اما بى تردید لیگ قهرمانان اروپا، در خصوص موفق یا عدم موفق بودن بایرن مونیخ در این فصل بسیار تعیین کننده خواهد بود.

 

به قلم کریستوف کوکیس از وب سایت گل 

منبع

نظرات 19 + ارسال نظر
ARAA دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 14:55

دستشون درد نکنه
امسال قهرمانیم، 4گانه رو میبریم که بایرن مونیخ مثل همیشه قله فوتبال جهان باشه
و بسوزه کون کروز که رفت، فک کرد تو ریال خبریه

mia san mia دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 15:16

بدون هیچ تعصبی میگم که بایرن هم روش بازی عالی داره و هم پر از ستاره هست

*DaPhNe دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 15:24

کروس نه کروز .... بعدشم ایشون برای رفتن با یوآخیم لو مشورت کرد و تصمیم بر رفتن شد
این دیگه در حیطه تصمیمات خصوصیش بود - و موضوع بعدی اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های آلمانی ها که به چشم میاد ادب بالاشونه که متاسفانه بعضی از اقایون این سایت اصن نمیدونن چیه
مهم هم تیمی هاش بودن که حمایتش کردن و پشتشو خالی نکردن
شما یکم یاد بگیر یارو

شواینی دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 15:54

خبر فوتبالی
به گزارش مطبوعات بریتانیایی روز گزشته شیاطین سرخ بازیکن 33 ساله برزیلی رونالدینیو را در برنامه خود برای تابستان اینده قرار دادند گفته شده علاوه بر منچستر یونایتد تیم های بایرن مونیخ و میلان نیز به او پیشنهاد داده اند اسطوره فوتبال برزیل تابستان سال اینده وارد 34 سالگی خواهد شد به نقل از مطبوعات انگلیسی بایرن مونیخ تابستان اینده رونالدینیو را جانشین پیزارو خواهد کرد و خود رونالدینیو گفته دوست دارم تا اخرین بازی های فوتبالی ام را در لیگ المان سپری کنم او به احتمال زیاد به تیم بایرن مونیخ و یا به تیم دورتموند خواهد پیوست و بایرن مونیخ نیز تمایل زیادی برای جذب این بازیکن نشان داده است رونالدینیو برای اتلتیک مینیرو بازی کرده و در 30 بازی 25 گل به ثمر رسانده و 13 پاس گل داده حال این پرسش مطرح میشود رونالدینیو در منچستر یونایتد یا در بایرن مونیخ؟ ( منچستر یونایتد برای جذب این بازیکن 55 پوند پیشنهاد داده و بایرن مونیخ و میلان نیز به زودی رقم پیشنهادی خود را اعلام خواهند کرد

ریبرو دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 15:57

اره منم شنیده بودم حقیقت داره خدا کنه بخریم منچستر 55 میلیون پوند پیشنهاد داده بهش

شایان باواری دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 16:01

به احتمال زیاد میاد بایرن خدایی بازیش عالیه
روبن رونالدینیو ریبری
به به
کولاک میشه
توماس اودگارد لواندوفسکی هم که هستن

روبن دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 17:13

درسته منم یه چیزایی از دوستام شنیده بودم پس حقیقت داره خدا کنه بایرن بگیردش هم از پیزارو سنش پایین تره پیزارو 36 سالشه و رونالدینیو 33 و هم از پیزارو بهتره اگه بیاد عالی میشه ریالی ها خوف میکنن

amir دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 17:28

منم بایرنی هستم اما یعنی چی نوشتی به بهشت خوش امدید این پوستو حذف کن یا اسمشو عوض کن

German دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 18:10

رونالدینیو بازیکن خیلی خوبیه . وقتی منچستر 55 میلیون پوند پیشنهاد داده پس بایرن هم تقریبا تو همین قیمت ها پیشنهاد مالی رو ارائه میده

ولی ..............................

50 میلیون پوند واسه یک بازیکن 33 ساله زیاد نیست ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

فرانک دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 18:54

ریبری: شکست مقابل رئال، بایرن را قوی تر کرد

بایرن مونیخ فصل گذشته نتوانست همچون فصل 2012-2013، سه گانه را فتح کند و رویای این تیم با شکست مقابل رئال در نیمه نهایفرانک ریبری، بی شک یکی از ارکان موفقیت های چند سال اخیر بایرن بوده و در این فصل نیز پس از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت بد، حالا آماده تر از همیشه برای حضور در ترکیب تیم مونیخی به نظر می رسد.

ریبری در مورد اهداف بایرن در این فصل به بیلد گفت:" رویای من و بایرن، فتح یک سه گانه دیگر است. به حوبی به یاد دارم که فصل 2012-2013 که سه گانه را بدست آوردیم، چه احساسی داشتم.انگار در آسمان ها بودم و همه بازیکنان، به شکل دیوانه واری شادی می کردیم.واقعا دوست دارم آن احساس را یک بار دیگر تجربه کنم.هرگز آن روزها را فراموش نخواهم کرد."

ریبری با اشاره به شکست مقابل رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته گفت:" آن شکست به ما کمک کرد تا قدرتمندتر شویم و فکر می کنم که امسال در مسیر بهتری قرار داریم."

بایرن هم اکنون با 45 امتیاز و 11 امتیاز اختلاف با تیم دوم(ولفسبورگ)،صدرنشین بوندسلیگاست. در یک هشتم لیگ قهرمانان با شاختار بازی دارد و در جام حذفی آلمان نیز باید به مصاف آینتراخت برانشوایگ برود.
ی لیگ قهرمانان از بین رفت.

فرانک دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 18:57

تونی کروس، خلاق ترین بازیکن سال 2014 دنیا

از سوی کارشناسان و فوتبال نویسان سراسر دنیا، تونی کروس به عنوان خلاق ترین فوتبالیست سال 2روس که تابستان امسال از بایرن به رئال پیوست، نقش مهمی در قهرمانی آلمان در جام جهانی ایفا کرد و همراه با بایرن در فصل گذشته و رئال در فصل جدید، موفقیت های چشمگیری را بدست آورده است.
کروس با 110 امتیاز و تنها 2 امتیاز بالاتر از مسی، این عنوان را از آن خود کرد. در فهرست 10 بازیکن خلاق دنیا، نام 7 بازیکن از لالیگا، 2 بازیکن از لیگ برتر انگلستان و 1 بازیکن از بوندسلیگا به چشم می خورد.
سایر بازیکنان فهرست 10 نفره به شرح زیرند: خامس رودریگز، اینیستا، نیمار، مودریچ، راکیتیچ، هازارد، یحیی توره، شواین اشتایگر.
014 دنیا شناخته شد.

شاه روبن دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 19:33

امیدوارم رونالدبنیو بیاد بایرن تا منچستر یونایتد

لام دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 19:51

اقای German بله به نظرم 55 میلیون پوند برای رونالدینیو ارزش داره من ارزومه بیاد بایرن خدا کنه خودش بگه کجا میاد جالبه ها همه جا این خبرو نوشتن غبر از این جا واقعا تنها بازیکن غیر بایرنی که دوسش دارم همین رونالدینیو هست تنها کسی که مورد توهین طرفدارایه تیمایه
دیگه قرار نگرفت همین رونالدینیو بود واقعا نباید این فرصت طلایی رو از دست داد هنوزم افت نکرده برید بازیاشو نگاه کنید تو 30 تا بازی که برای یکی از تیمای برزیل کرده 25 تا گل زده حتی ارزششم داره که جانشین پیزارو بشه چون پیزارو پیر شده و همین طور به پای رونالدینیو نمیرسه و رونالدینیو جوون تر ازش هست این شانس رو نباید از دست داد فکر کنم فردا معلوم کنه کجا میخواد بره منچستر یا باواریها

هرگز هرگز هرگز نباید این شانس فوق طلایی رو از دست داد به قول اقای لام که الان گفتن بایرن بگیره برای بقیه تیما اژدها میشه
فرض کنید
روبن رونالدینیو ریبری کولاک شروع میشود

MIA SAN MIA دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 20:12

من کلش اف کلنز بازی میکنم و بیشتر دوستام توش بایرنی هستن تو چت همه دارن درباره ی این موضوع بحث میکنن یکی میگه خدا کنه بیاد بایرن
یکی میگه اگه بایرن بگیره حمله عالی میشه اقا خلاصه نمیدونید چه خبره تو چت کلش از اون ور ریالی ها دارن فحش میدن چون کونشون داره میسوزه خلاصه قیامت شده سر رونالدینیو خیلی ها میگن فردا رونالدینیو میخواد مشخص کنه کنه کجا میخواد بره یعنی انقدر ریالی ها داشتن میسوختن که حد نداشت فقط یک کلمه رونالدینیو یا میره منچستر یا میاد بایرن مونیخ

کان دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 20:32

اوووووه چه قیامتیه سر این رونالدینیو وای پسر جاتون خالی رفتم سایت ریال همه داشتن از شدت سوزش تو سایت خودشون به مدیرایه ریال فحش میدادن که چرا به رونالدینیو پیشنهاد ندادن اقا خودتونو اماده کنید چون همین امروز فرداست که رونالدینیو اعلام کنه کجا میخواد بره اگه بیادبایرن نصف ریالی ها میریزن تو سایت و به خخاطر سوزششون به ما دری بری میگن خخخخ رونالدینیو با یه حرف چه کولاکی کردی

سلطان روبن دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 20:57

قراره رونالدینیو فردا معلوم کنه کجا میخواد بره قراره خبرنگارا ازش بپرسن

bayerni دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 21:13

کجا نوشته که رونالدینیو میخواد بیاد بایرن؟
من که هیچ جا ندیدم،اگه جایی گفتن لطفأ لینکش رو بذارید.

sirsir دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 22:59

رونالدینو رو بیارن واسه اینده میخوانش که تجاربش رو به اکادمی تزریق کنه.ولی واقعا خیلی خوبه ولی قیمتش رو زیاد گفتن چون هم نمی ارزه هم بایرن از این پولهارو نمیده به بازیکن پا به سن گذاشته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد