وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

غیبت گوندوعان در یورو 2016، کدام بازیکنان از شانس بیشتری برخوردار خواهند شد!

مصدومیت ایلکای گوندوعان و عدم حضور وی در رقابت های یورو 2016، خبر بسیار بدی برای یوگی لوو بوده است، با این وجود برای کدام بازیکنان شانس جایگزین شدن با این هافبک مصدوم دورتموندی در مانشافت را می توان متصور بود. 

 

می توان ادعا نمود که ایلکای گوندوعان از استعداد ویژه ای برای مصدومیت های پیچیده و از دست دادن تورنمنت های بزرگ برخوردار است،‌ چون این هافبک دورتموندی به همین دلیل رقابت های یورو 2016 را نیز همانند جام جهانی 2014 از دست خواهد داد. خبری که یوآخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان از آن به عنوان "ضربه ای سنگین برای همه ما" نام برده است.

در آستانه برگزاری رقابت های یورو 2016 حال یوگی لوو با چالشی بزرگ در پست هافبک دفاعی مانشافت روبرو شده است، چون علاوه بر گوندوعان، حضور باستین شواین اشتایگر کاپیتان تیم نیز در این رقابت ها همچنان در پرده ای از ابهام قرار دارد و از سوی دیگر سامی خدیرا دیگر استراتژیست تیم در بخش دفاعی خط میانی نیز به علت مصدومیتبا تاخیر به ارودی آماده سازی مانشافت جهت حضور در فرانسه اضافه خواهد شد، حال با این تفاسیر به نظر یوگی لوو می بایست بازیکنی جدید را برای چنین پستی به کادر تیم خود اضافه نماید، این یادداشت به بررسی شرایط کاندیداهای مورد نظر در این پست می پردازد.

یک- کریستوف کرامر: (بایرلورکوزن / 25 ساله / 12 بازی ملی)

کرامر در بازی فینال جام جهانی 2014 به علت مصدومیت سامی خدیرا به طور غافلگیرکننده ای در ترکیب اصلی تیم ملی آلمان مقابل آرژانتین قرار گرفت، اما او نیز به دلیل مصدومیتی عجیب در ناحیه سر که سبب از دست رفتن موقتی حافظه وی شد، مجبور به ترک فینال ماراکانا گردید. از تابستان 2015 وی به بایرلورکوزن بازگشته و در این فصل 28 مرتبه برای این تیم به میدان رفته، اما عملکرد چندان مطمئن و درخشانی نداشته است. با این وجود وی بعد از جام جهانی به طور مرتب از سوی یوگی لوو به کادر مانشافت دعوت شده که آخرین آن برای انجام دو بازی دوستانه مقابل انگلیس و ایتالیا بوده است و به نظر می رسد این بار نیز سرمربی مانشافت وی را برای حضور در رقابت های یورو 2016 زیر نظر داشته باشد.

دو- لارس بندر: (بایرلورکوزن / 27 ساله / 19 بازی ملی)

یوگی لوو سرمربی مانشافت همواره عملکرد لارس بندر را به دلیل برخورداری از هوش بالای فوتبالی و قابلیتی که در رهبری تیم دارد، مورد تمجید خود قرار داده است. اما مشکل اصلی وی نیز در این اواخر مصدومیت بوده است به طوری که بین نوامبر سال 2013 تا نوامبر سال 2014 بندر در هیچ دیداری برای تیم ملی آلمان به میدان نرفت و بعد از آن نیز کمتر مورد توجه کادر فنی مانشافت قرار گرفته است. لارس بندر بعد از مدتی غیبت در بازی های باشگاهی، در فصل اخیر بوندسلیگا نیز تنها یازده مرتبه به میدان رفته و اگر در این فصل توانسته بود بازی های بیشتری برای بایرلورکوزن انجام دهد بی تردید حتی با حضور گوندوعان نیز یوگی لوو وی را به کادر تیم برای حضور در رقابت های یورو 2016 دعوت می نمود، گل پیروزی بخش وی در برد 2:1 مقابل دانمارک در بازی های یورو 2012 بی تردید همچنان در ذهن دوستداران فوتبال آلمان بقی مانده است، در آن دیدار وی به عنوان دفاع سمت راست در ترکیب اصلی تیم به بازی گرفته شده بود.

سه- یولیان وایگل: (دورتموند / 20 ساله / بدون بازی ملی)

یولیان وایگل با انتقال از تیم مونیخ 1860 به دورتموند در تابستان گذشته، پیشرفتی کاملا خیره کننده داشته و به یکی از مهره های اصلی توماس توخل در خط میانی بدل شده، به طوری که حتی مورد توجه تیم های بزرگی نظیر منچسترسیتی و بارسلونا نیز قرار گرفته است. وایگل جوان در 49 بازی فصل برای دورتموند و بیشتر در نقش زوج تکمیل کننده گوندوعان به میدان رفته و البته در هنگام غیبت گوندوعان عملکرد وی نیز با افت قابل توجهی روبرو بوده است. با این تفاسیر بعید به نظر می رسد که یوگی لوو وی را به تیم ملی آلمان برای رقابت های یورو 2016 دعوت نماید، اما در صورت ادامه چنین روندی وایگل می تواند به یکی از مهره های مطمئن تیم در جام جهانی 2018 روسیه بدل گردد.

چهار- محمود داهود: (مونشن گلادباخ / 20 ساله / بدون بازی ملی)

داهود نیز از شرایط کاملا مشابهی نسبت به یولیان وایگل برخوردار است با این تفاوت که وی تنها دو بار از سابقه بازی برای تیم ملی جوانان آلمان برخوردار است، در حالی که رقیب دورتموندی وی تا کنون پنج مرتبه حضور در این تیم را تجره کرده است. در مونشن گلادباخ وی در طول این فصل به مهره ای بسیار تاثیرگذار بدل شده و در اکثر بازی های این تیم با هدایت شوبرت در ترکیب اصلی قرار گرفته است. این هافبک جوان با قابلیت هایی که دارد می تواند به بازیکنی ایده آل برای یووگل لوو بدل شود، اما بعید به نظر می رسد که سرمربی مانشافت بخواهد از وی در رقابت های یورو 2016 استفاده کند و احتمال می رود از تورنمنت های بعدی داهود نقش مهمی در تیم ملی آلمان بر عهده گیرد.

پنج- یوشوا کیمیش: (بایرن مونیخ / 21 ساله / بدون بازی ملی)

بایرن مونیخ نیز همانند سایر رقبای بوندسلیگایی خود از بازیکنی خوش آتیه به نام کیمیش برخوردار است که بارها مورد تمجید پپ گواردیولا سرمربی تیم قرار گرفته و حتی این سرمربی اسپانیایی از وی به عنوان "پسر من" نیز یاد برده است. یوشوا کیمیش در این فصل به دلیل موج مصدومیت بالای مدافعین میانی مونیخی از سوی گواردیولا به خط دفاعی منتقل شد و حتی در بازی های حساس مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا نیز در این پست به میدان رفت و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. پست تخصصی کیمیش اما همچنان هافبک دفاعی به حساب می آید، پستی که در این فصل کمتر در آن به بازی گرفته شده است. با این تفاسیر به نظر می رسد وی نیز همانند وایگل و داهود به نسل آتی تیم ملی آلمان تعلق دارد و یوگی لوو در نظر دارد از وی برای تورنمنت های بزرگ بعدی، دعوت به عمل بیاورد.

شش- امره جان: (لیورپول / 22 ساله / پنج بازی ملی)

امره جان از لحاظ ظاهری همانند یک بازیکن 28 ساله به نظر می رسد و در زمین نیز عملکردی نظیر یک بازیکن 28 ساله دارد. این روزها وی در لیورپول و زیر نظر یورگن کلوپ به بازیکنی غیر قابل چشم پوشی بدل گشته و از پاییز سال 2015 نیز همواره از سوی یوگی لوو به تیم ملی آلمان دعوت شده است. بعد از جدایی فیلیپ لام از تیم ملی آلمان یوگی لوو بیشتر از جان در پست دفاع سمت راست استفاده نموده، مسئله ای که چندان خوشایند این هافبک لیورپولی نبوده است. در انگلیس امره جان بیشتر در پست هافبک شماره شش، پست مورد علاقه خود به میدان می رود و انتظار دارد که در مانشافت نیز در همین پست به بازی گرفته شود. با این تفاسیر وی بی تردید حضور در رقابت های یورو 2016 را با لباس تیم ملی آلمان تجربه خواهد نمود و با توجه به مصدومیت گوندوعان شانس وی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم به مراتب افزایش یافته است.

هفت- گونزالو کاسترو: (دوتموند / 28 ساله / پنج بازی ملی)

بعد از مصدویت های اخیر گوندوعان، کاسترو از شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی دورتموند برخوردار شده و عملکرد خوبی نیز از خود بر جای گذاشته است. این هافبک دورتموندی در این فصل 24 مرتبه به میدان رفته و موفق به ارسال دو گل و هفت پاس منجر به گل نیز شده است. بی تردید وی از تجربه بیشتری نسبت به بازیکنانی نظیر وایگل، داهود و کیمیش برخوردار است و تا کنون پنج مرتبه نیز برای مانشافت به میدان رفته که آخرین بار آن در اکتبر سال 2007 بوده است. دعوت از کاسترو برای حضور در رقابت های یورو 2016 تصمیمی منطقی به نظر می رسد، اما بی تردید یوگی لوو نیز از دلایل خاصی برای عدم دعوت از وی از سال 2007 داشته است.

به قلم Johannes Mittermeier از وب سایت Eurosport

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد