وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پایان ماه عسل پپ؛ آنچه گواردیولا از دیدار سوپرکاپ آموخت

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ پس از پیش فصل توفانی بایرن، پپ گواردیولا در اولین مسابقه رسمی‌اش روز شنبه با واقعیت روبرو شد. این واقعیت را عملکرد درخشان دورتموند به او نشان داد.

از زمستان که خبر رفتن گواردیولا به بایرن منتشر شد و از زمانی که خبر رسید ماریو گوتزه به این تیم می‌رود همه انتظار بوندس‌لیگایی تک‌تیمی را داشتند؛ لیگی که در آن بایرن بسیار جلوتر از به اصطلاح رقیبانش بود.

اما تیم یورگن کلوپ واکنش نشان داد. آنها از همان دقیقه 1 حمله کردند، روی بازیکنان بایرن فشار آوردند و تعقیبشان کردند. این کار آنها بی‌تردید پاسخ داد.

دورتموند پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان مقابل بایرن به بازسازی خود پرداخته. آنها با آمدن هنریخ مخیتاریان و پیر-امریک آئوبامیانگ آماده مبارزه با هژمونی بایرن در آلمان هستند.

آنها کاملا شایسته پیروزی بودند و جامی که به دست آوردند فصل را برایشان بی‌نقص آغاز کرد.
اما پپ دغدغه‌های بسیاری یافته. پیوستن تیاگو آلکانتارا به بایرن باعث تعجب برخی شد. آنها پیش از آن هم انبوهی بازیکن در خط میانی داشتند. اما به‌کارگیری تیاگو به عنوان تنها هافبک دفاعی تیم فاجعه‌بار بود؛ به‌ویژه این که او زمانی که این پست را رها کرده و به جلوتر می‌رفت پاس‌های درخشانش را به رخ می‌کشید.

دورتموند بارها و بارها توانست با انرژی بی‌پایان ایلکای گون‌دوغان و سون بندر از مرکز میدان بگذرد و رقیب را آزار دهد. چیزی که بایرن کم داشت آن امنیتی بود که خاوی مارتینس و باستین شواین‌اشتایگر فصل پیش عرضه می‌کردند.

اگر گواردیولا می‌خواست با یک هافبک دفاعی تخصصی بازی کند هم لوییز گوستاوو را داشت که خود را ثابت کرده.

آرایش 1-4-1-4 گواردیولا به مشکلات بسیاری برخورد. توماس مولر نقشی محافظه‌کارانه‌تر داشت و محدود شده بود. آرین روبن با آن که دو گل زد اما عملکرد او با توجه به این که در اکثر دقایق عقب‌تر بازی می‌کرد خوب نبود، و مدافعان کناری هم تا زمانی که دورتموند خسته نشده بود فضا نمی‌یافتند.

بایرن در ضدحملات در هم می‌شکست. مانند بازی چهارشنبه با بارسلونا. بایرن به هیچ وجه آن درخشش دفاعی فصل پیش در بوندس‌لیگا را نداشت.

طول می‌کشد که یک تیم به سیستم جدید عادت کند. اما معایب بازی آنها را هم همه دیدند. بایرن نیاز به پایه‌هایی مستحکم‌تر دارد تا با بهترین‌های آلمان و اروپا رقابت کند.

اما دورتموند از این برد خوشحال است. آنها پنج بار در فصل گذشته با بایرن بازی کردند و نتوانستند آنها را ببرند. هرچند که کلوپ به سرعت گفت که او سوپرجام را فرصتی برای انتقام نمی‌بیند. اما آنها نیاز بسیاری به این پیروزی داشتند تا بتوانند پیش از آغاز فصل شتاب لازم را بگیرند.

بایرن فصل پیش پس از برد دو بر یک مقابل دورتموند در سوپرجام در لیگ هم سلطه خود را از همان روزهای نخست آغاز کرد و دورتموند همواره مجبور به تعقیب آنها بود تا این که مردان یوپ هاینکس در ماه آوریل طبق انتظار قهرمانی خود را تثبیت کردند.

کلوپ پس از دیدار گفت: «بازی عالی بود. به نظرم می‌شد دید که هر دو تیم واقعا آمده بودند که ببرند. برنده همیشه خوشحال است. بازنده هم عین خیالش نیست. این نکته مثبت سوپرجام است!» و البته آنها با این روحیه بالا فصل را شروع خواهند کرد.

البته بایرن مردان کلیدی‌اش را نداشت. مانوئل نویر، دانته، مارتینس، شواین‌اشتایگر، فرانک ریبری و گوتزه که هیچ‌کدام در ترکیب ثابت نبودند. اما میزبان هم لوکاژ پیشچک و هنریخ مخیتاریان را نداشت. این‌ها هم بازیکنان کلیدی دورتموند هستند.

فوتبال آلمان پس از دو ماه آغاز شده و بایرن گواردیولا قرار نیست دوره آسانی داشته باشد. بایرن رقیبی بسیار سرسخت در این فصل خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد