وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آشنایی بیشتر با داور لیگ قهرمان اروپا: سوت پرتغالی

  

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ پدرو پروئنکا پرتغالی در حالی ماموریت دارد دیدار شنبه شب لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن مونیخ و چلسی در ورزشگاه آلیانس آرنا را سوت بزند که این بزرگترین افتخار برای داور 42 ساله است.

پدرو پروئنکا که متولد 3 نوامبر 1970 در شهر لیسبون است از سال 1998 داوری اش در لیگ پرتغال را شروع کرد و 5 سال بعد وارد لیست بین المللی فیفا شد تا مجوز قضاوت در مسابقات بین المللی را کسب کند. او تا قبل از سال 2012 برای یوفا داور چندان مطرحی نبود اما از این سال موفق شد جزو داوران نخبه یوفا قرار بگیرد. قضاوت فینال لیگ قهرمانان اروپا شاید پاداش بزرگی باشد برای داوری که توانسته در کمتر از یک سال عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد.

این داور که نام کاملش پدرو پروئنکا اولیویرا آلوز گارسیا می باشد سال قبل یکبار به تیتر اول مطبوعات ورزشی کشورش تبدیل شد. جایی که بعد از یک قضاوت جنجالی در آگوست 2011 در یک مرکز خرید نزدیک ورزشگاه بنفیکا مورد هجوم یک هوادار فوتبال قرار گرفت و آسیب جدی از ناحیه فک و صورت دید.

او که در فصل 2006-7 عنوان بهترین داور لیگ پرتغال را کسب کرده بلافاصله بعد از قضاوت در فینال لیگ قهرمانان اروپا آزمون دیگری را نیز پیش رو دارد. چرا که باید به همراه یازده داور دیگر در تورنمنت جام ملت های اروپا قضاوت کند. رویداد بزرگی که میلیون ها بیننده دارد. همانگونه که تیم ملی پرتغال در این رقابت ها حضور دارد پروئنکا نیز امیدوار است به مراحل بالاتر برسد. البته او در فهرست داوران کاندیدای قضاوت در جام جهانی نیز قرار دارد که عملکرد او در یورو 2012 تاثیر زیادی بر راهیابی او به این رقابت ها خواهد داشت.

پروئنکا که در لیسبون مدیر مالی یک شرکت می باشد در این دیدار دو هموطنش او را به عنوان کمک همراهی خواهند کرد. برتینو میراندا و ریکاردو سانتوس کمک های او در این مسابقه هستند. کارلوس ولاسکو کاربایو از اسپانیا هم داور چهارم است.

نکته جالب در مورد این داور که در این فصل لیگ قهرمانان برای هیچکدام از دو تیم فینالیست قضاوت نکرده و پروئنکا برای بازیکنان این دو تیم چهره جدیدی خواهد بود. او آخرین بار در مرحله یک شانزدهم بازی اینتر میلان و مارسی را سوت زد.

البته این اولین فینال در کارنامه پدرو پروئنکا نیست. او قبل از این در سال 2004 فینال در مسابقات زیر 19 ساله های اروپا بازی فینال بین ترکیه و اسپانیا را سوت زده است. البته در کارنامه او می توان دو فینال جام حذفی پرتغال در سال های 2007 و 2010 را مشاهده کرد.

شنبه شب دو تیم بایر مونیخ و چلسی در حالی به مصاف هم خواهند رفت که این بازی مهمترین اتفاق زندگی ورزشی پدرو پروئنکا به شمار می رود. او هیچوقت این بازی را از یاد نخواهد برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد