وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مقایسه پست به پست بازیکنان بایرن مونیخ و دورتموند: کدام یک شانس بیشتری برای قهرمانی دارند؟

چهار هفته دیگر رقابت های بوندس لیگا آغاز خواهند شد و بایرن مونیخ و دورتموند رقابت را برای قهرمانی شروع می کنند. اما کدام یک بازیکنان آماده تری در پست های مخلتف دارند؟ در این یادداشت به این موضوع خواهیم پرداخت. 

 

رقابت دو تیم کلاسیک آلمان به بالاترین حد خود در فصل جدید خواهد رسید و هر دو برای قهرمانی تلاش خواهند کرد. متس هوملس پیش‌تر عنوان کرده بود که دورتموند شکارچی شماره یک است و به دنبال قهرمانی است. به همین منظور   نشریه بیلد آلمان به مقایسه بازیکنان بایرن مونیخ و دورتموند پرداخته است تا مشخص شود کدام‌یک شانس بیشتری برای بالا بردن جام قهرمانی دارند.

هر دو باشگاه با جذب بازیکنان جدید، تیم خود را تقویت کرده‌اند و آماده نبردی طولانی برای قهرمانی هستند. بایرن مونیخ سرژ گرنابری، کورنتین تولیسو، نیکلاس سوله، سباستین رودی  و هامس رودریگز را برای تقویت ترکیب خود به خدمت گرفته است. دورتموند نیز بیکار ننشسته است و با جذب ماکسیمیلان فیلیپ، محمود داهود، عمر توپراک و دن زاگادو رقابت را بر سر قهرمانی بالا برده است.

بایرن مونیخ در مورد لواندوفسکی ریسک بزرگی را قبول کرده و جانشینی برای او در نظر نگرفته است. رومینگه در همین مورد اذعان کرد که نیاز به بازیکن دیگری ندارند و لواندوفسکی 90 تا 95 درصد بازی‌ها را می‌تواند پوشش دهد. توماس مولر از دیگر مهره‌های مهم بایرن مونیخ است که البته فصل را با انتقادات زیادی به پایان رساند. اما رومینگه بر این باور است که او همان بازیکنی است که در سال 2014 با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد و برای او آرزو فصل پرگلی را کرد.

در سوی دیگر، دورتموند نیز مشکلاتی با مهاجم ستاره خود اوبامیانگ دارد. او خواستار جدایی از تیم است ولی واتسکه به دلیل نبود جایگزینی مناسب، فروختن او را گزینه‌ای مناسب نمی‌داند. واتسکه در این زمینه بیان کرده است:

“چند روز پیش باهم دیگر ملاقات کردیم و در این رابطه، اکنون اختلاف‌نظری وجود ندارد. برای 8 هفته، پنجره نقل و انتقالاتی را در مورد او باز گذاشتیم و باید گفت که دورتموند نیز باید از برنامه‌ریزی خود اطمینان داشته باشد. هیچ حس اختلافی وجود ندارد و فکر می‌کنم او با ما احساس راحتی می‌کند
 

ترکیب هر دو تیم کاملاً آماده است ولی آیا کدام تیم در آخر قهرمان خواهد شد؟ برای روشن‌سازی قضیه توجه شما را به مقایسه تحلیل گران و خبرنگاران نشریه بیلد جلب می‌کنم.


دروازه‌بان


سباستین کولسبرگر، خبرنگار و تحلیل‌گر دورتموند، ارزیابی خود را از وضعیت دورتموند در پست دروازه‌بانی این‌گونه بیان کرد:

“بورکی در فصل گذشته پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. اما مانوئل نویر خود را ثابت کرده است و ارزیابی برای او نیاز نیست. بورکی ثابت کرده است که می‌تواند تحت‌فشار خوب عمل کند اما محتمل خطا و اشتباه نیز هست.
 

فیلیپ کسلر، خبرنگار بایرن مونیخ، اما نظر دیگری دارد و شانسی برای بورکی در برابر نویر قائل نیست:

“واضح است. بایرن مونیخ فرد بهتری را برای محافظت از دروازه خود دارد. هیچ شانسی برای بورکی وجود ندارد!
 


دفاع


کولسبرگر دفاع را نقطه‌ضعف دورتموند در فصل پیش می‌داند اما بر این باور است که باواریایی ها مدافعان آماده‌تری در اختیاردارند:

“نقطه‌ضعف دورتموند در فصل پیش، به دلیل اینکه بارترا نزدیک اواخر فصل به فرم مناسب دست پیدا کرد و سوکراتیس نیز بسیار اوقات تنها گذاشته می‌شد و این دو در کنار هم بهتر بازی می‌کنند. امسال باید وضع بهتر باشد. هر دو آماده‌اند و پیژچک نیز آماده کمک به تیم است. تنها مشکل این است که این بازیکنان تنها در بهترین فرمشان می‌توانند با مدافعین بایرن مقایسه شوند درنتیجه امتیاز را به پرافتخارترین تیم آلمان می‌دهم.
 

کسلر نیز مدافعین بایرن مونیخ را در سطح بالاتری می‌بیند:

“باوجود بواتنگ و هوملس، بایرن دو مدافع قهرمان جهان را دارد. همچنین کیمیش و آلابا که جزو بهترین دفاع‌های کناری دنیا هستند. درنتیجه دوباره بایرن
 


هافبک


کولسبرگر این بار بر این باور است که کفه ترازو به نفع دورتموند سنگینی می‌کند و نسبت به بایرن هافبک‌های آماده‌تری در اختیار دارد:

“تضاد کامل! دورتموند یکی از بهترین خطوط هافبک را باوجود دمبله، پولیشیچ، وایگل و گوریرو در اختیار دارد. به طور کلی نحوه خفه کردن بازی حریف و دریبل و اعتمادبه‌نفس کافی دورتموند را اندکی بالاتر  از بایرن برده است. بایرن باتجربه‌هایی چون روبن، ریبری و ویدال را در اختیار دارد ولی آنها که جوان‌تر نمی‌شوند. دورتموند در نیمه‌نهایی جام حذفی نشان داد که می‌تواند با جوان‌های خود بایرن را اذیت کند.
 

کسلر اما به ستایش از ستاره جوان دورتموند، وایگل، پرداخت اما باز هم برتری را به قرمزپوشان داد:

“وایگل بازیکن خوبی است که می‌تواند برای بایرن نیز جذاب باشد. اما دوباره بازیکنان مونیخی کیفیت بالاتری از دروتموندی ها دارند. روبن، ریبری، تیاگو، ویدال، تولیسو و هامس. به اینها ستاره جوان، کومان را نیز اضافه کنید.
 


مهاجم


کلسبرگر، لواندوفسکی و اوبامیانگ را گل سرسبد بوندس لیگا می‌داند و معتقد است که اگر اوبامیانگ به فرم خود ادامه دهد می‌تواند بایرن را در رقابت کنار بگذارد:

“بهترین‌های لیگ در این دو تیم هستند. اوبامیانگ فصل پیش موفق به کسب آقای گلی با 31 گل زده شد. لواندوفسکی نیز جایگاه دوم را در دست گرفت.  هر دو کیفیت بالایی دارند و برای تیم بسیار مهم هستند. اگر اوبا فرم فصل پیش را ادامه دهد، بایرن را در رقابت کنار خواهد گذاشت.
 

خبرنگار مشغول به اخبار  بایرن، توماس مولر را مهره‌ای کلیدی در خط حمله باواریایی ها می‌داند:

“مولر در تمرینات و آماده‌سازی تیم، به نحوه‌ای عمل می‌کند که هامس الهام‌بخش اوست. در حال حاضر او درنبرد با هامس مقداری پیشی گرفته است. و البته بایرن باوجود لواندوفسکی، یکی از بهترین مهاجمان دنیا را در اختیار دارد. به نظرم لواندوفسکی لهستانی، مهاجمی کامل‌تر از دوتای دیگر است.
 

نظر شما چیست؟ شما شانس کدام تیم را برای قهرمانی بالاتر می‌دانید؟

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
saman جمعه 30 تیر 1396 ساعت 02:44

اصلا قابل قیاس نیستند

jafar جمعه 30 تیر 1396 ساعت 10:29

بایرن ماحرف نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد