وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ریبری، کاپیتانِ کوواچ خواهد ماند؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، فرانک ریبری قبل از سفر بایرن به فیلادلفیا سر خود را تراشید. ولی سر تراشیده در آمریکا تنها مشخصه‌ی این بازیکن بزرگ بایرن مونیخ نخواهد بود. ریبری 35ساله در اردوی پیش‌فصل آمریکا با بازوبند کاپیتانی به میدان می‌رود.  

نیکو کوواچ سرمربی جدید بایرن بعد از بازی تیمش با یونتوس در مورد ریبری و کاپیتانی صحبت کرد و گفت: "فرانک یازده سال است که در این باشگاه توپ می‌زند. برای همین خیلی روشن است که بازیکنی با این تجربه و با این شایستگی باید بازوبند کاپیتانی ما را به بازو ببندد. درست همانطور که آرین روبن در نیمه‌ی دوم بازی‌مان با یوونتوس بازوبند کاپیتانی را به بازو بست. به اعتقاد من این برای همه قابل درک است".


ریبری در بازی مقابل یوونتوس چنان خوش درخشید که شنیدن این جملات از کوواچ چندان عجیب نیست. با اینکه بایرن با دریافت دو گل در نیمه‌ی اول از یونتوس شکست خورد، همان نیمه‌ای که ریبری در میدان حضور داشت. ریبری راست‌پا در سمت چپ میدان به کار گرفته شده بود ولی با اینحال یکی از معدود بازیکنان درخشان بایرن بود.

 

قرارداد ریبری که در مونیخ بسیار محبوب است در انتهای فصل آتی به پایان می‌رسد. با وجود بازیکنان جوان و بسیار بااستعدادی که گزینه‌های جایگزینی ریبری خواهند بود، کسانی مثل کینگزلی کومان و سرژ گنابری، بعید به نظر می‌رسد که بایرن قرارداد ریبری را تمدید کند. به خصوص با توجه به این واقعیت که حقوق ده میلیون یورویی ریبری او را به یکی از گران‌ترین بازیکنان بایرن تبدیل کرده است.

 

ریبری می‌داند که این آخرین تور آماده‌سازی تابستانی‌ای است که با پیراهن بایرن پشت سر می‌گذارد. ولی این تا اینجا روی عملکرد او تاثیر منفی نداشته است. حتی با اینکه می‌داند بعد از پایان اردوی آمریکا و بازگشت به آلمان، بازوبند کاپیتانی را باید به مانوئل نویر تحویل دهد.


کوواچ تایید می‌کند که ریبری همچنان جاه‌طلب و با روحیه‌ی تهاجمی است. کوواچ در این باره گفت:" همینطور که در نیمه‌ی اول بازی با یوونتوس دیدید ریبری از اینکه ما دو بر صفر عقب افتاده بودیم ناراحت بود. این نشان‌دهنده‌ی شخصیت او و ذهنیتی است که نسبت به حرفه‌اش دارد. ریبری می‌خواهد در تمام بازی‌ها برنده شود. چه در بازی‌های تدارکاتی و چه وقتی در جریان تمرین، بازیکنان دو دسته می‌شوند و با هم بازی می‌کنند. خوشحالم که بازیکنی دارم که هم کیفیتش تا این حد بالا است و هم چنین شخصیتی دارد".


ریبری در سال 2013 به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شده، همان سالی که بایرن موفق شد سه جام را فتح کند : بوندس‌لیگا، جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا. اگر ریبری می‌خواهد امسال نیز با یک سه‌گانه‌ی دیگر با بایرن خداحافظی کند، هم تیمش و هم او باید فصلی بی عیب و نقص را پشت سر بگذارند. درست مثل فصل 2013 که بایرن و بازیکنانش از هر نظر در اوج بودند. به همین خاطر است که ریبری به شدت مایل است خود را به عنوان یک بازیکن پیشکسوت معرفی کند، کسی که بازیکنان جوان پرتعداد بایرن باید از او الگو بگیرند، ریبری برای همین است که بازوبند کاپیتانی بایرن را می‌خواهد. ریبری در این باره می‌گوید:" ما بازیکنهای جوان زیادی داریم. آنها همه کارشان خوب است. باید به آنها روحیه‌ی مثبت تزریق کنیم، حس و حال خوب همیشه غنیمت است".


به همین خاطر است که ریبری در تمرین‌ها و در رختکن همیشه شوخی می‌کند. او فقط با ستاره‌های نامدار بایرن شوخی نمی‌کند بلکه جوان‌های بااستعداد تازه‌وارد را هم از شوخی‌هایش بی‌نصیب نمی‌گذارد. او به جوانان هم‌تیمی‌اش احترام می‌گذارد و اگر لازم باشد به آنها انگیزه می‌دهد. این نوع رفتار ریبری چه در تمرین‌های بایرن و چه در بازی‌های این تیم به وضوح قابل مشاهده است.


شاید به همین دلیل است که ریبری در حال حاضر کاپیتان انتخابی نیکو کوواچ است.

 

منبع: اشپورت1   

مترجم: آرش جلال منش

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد