وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مسوت اوزیل از بازی های ملی خداحافظی کرد

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، مسوت اوزیل، ستاره تیم ملی آلمان، به طور رسمی از بازی های ملی خداحافظی کرد. 

 

این هافبک باتجربه آلمانی امروز به انتقاداتی که درباره دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پیش از جام جهانی، مطرح شده بود، پاسخ داد و آنها را نامحترمانه و نژادپرستانه توصیف کرده بود.

اوزیل و ایلکای گوندوغان چند روز پیش از آغاز جام جهانی با اردوغان دیدار کرده بودند و عکس هایی که از این دیدار منتشر شده بود، واکنش های تندی را در آلمان به همراه داشت. حتی افرادی مانند الیور بیرهوف و اتمار هیتسفیلد اعلام کردند که این دو بازیکن نباید در رقابت های جام جهانی برای آلمان به میدان بروند.

اوزیل که عصر امروز به این انتقادات واکنش نشان داده بود، دقایق پیش با انتشار متنی در صفحه توئیترش، اعلام کرد که دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهد کرد. 

او نوشت:" رفتاری که از سوی فدراسیون فوتبال آلمان و خیلی های دیگر با من شد، باعث شده که دیگر نخواهم پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کنم. احساس می کنم که دیگر به من نیاز ندارند و فکر می کنم دستاوردهایی که از اولین بازی ملی ام در سال 2009 داشتم، فراموش شده است.

این تصمیم را با ناراحتی و بعد از بررسی های زیاد، به دلیل اتفاقات اخیر، گرفتم. من تا زمانی که این احساس عدم احترام و نژادپرستی را دارم، دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهم کرد. من همیشه با احساس غرور و هیجان، پیراهن آلمان را به تن می کردم اما دیگر این احساس را ندارم.

گرفتن این تصمیم بسیار دشوار بود زیرا همیشه با تمام وجود برای هم تیمی هایم، کادر فنی و مردم آلمان بازی کردم. اما وقتی مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال آلمان چنین رفتاری با من دارند، به ریشه های ترک من بی احترامی می کنند و خودخواهانه من را به تبلیغات سیاسی وصل می کنند، دیگر نمی توانم ادامه بدهد.

من به این دلیل فوتبال بازی نمی کنم و اینطور نیست که عقب بنشینم و کاری نکنم. نژادپرستی هرگز نباید پذیرفته شود."


منبع

نظرات 9 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 01:01

تا همین الان هم هیچ عملکرد مثبتی برای تیم ملی نداشته. تو 2014 هم با وجود اوزیل ظاهرا آلمان 10 نفره بازی می کرد. بود و نبودش هیچ فرقی نداره به نظر من. همین به واسطه آلمان بود که به این شهرت رسید. این بازیکنای دو رگه هیچ وقت برای آلمان موثر نبودن. همین تیم ملی فرانسه رو نگاه کنید کل تیم آفریقایی بود ولی سرود ملی رو می خواندند. ولی خدیرا و بواتنگ که نصف آلمانی بودن سرود ملی رو نمی خوندن.

ADIB دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 01:24

خوش اومدی بعد از جام جهانی 2010 همش تو زمین داشتی راه میرفتی

عادل دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 09:23

باحرف دوستان موافقم اعتبارشوازآلمان داره ولی بازیکن بی کیفیتی بود.الان دیگه راحت بره ترکیه درکناراردوغان ودوست دخترترکش

منصور دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 11:54

اولی هوینس خوب جوابش را داد.
هوینس به بیلد می‌گوید "خوشحالم که دوران حضور او در تیم ملی تمام شد. او سالها بود که مزخرف بازی می‌کرد. آخرین دوئلی که او در آن برنده شده بود به قبل از جام جهانی 2014 برمی‌گردد. حالا هم خودش و عملکرد بسیار ضعیفش را پشت آن عکس مخفی می‌کند".
هوینس می‌گوید هر وقت که بایرن با آرسنال بازی داشته، بایرنی‌ها او را هدف می‌گرفته‌اند چرا که می‌دانسته‌اند اوزیل نقطه‌ی ضعف آرسنال است. واقعیت این است که اوزیل از نظر ورزشی سالها است لیاقت بازی در تیم ملی آلمان را نداشته".

میرو دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 12:35

چقد ما انسانها گاهی بی رحم می شویم
من از منتقدان جدی بازی اوزیل هستم چون معتقدم یک فوتبالیست باید تمام توانش را در خدمت موفقیت تیم بذاره و وقت خداحافظیش رسیده تا جا برای جوان تر باز بشه اما...
اوزیل چندین سال بهترین بازیکن آلمان شده و کمک زیادی تو این چند سال اخیر به تیم کرده یه کم تو انتقاد ازش داره زیاده روی میشه
انسان گاهی اطرافیانش را مثل دستمال کاغذی دور میندازه چون الان دیگه بدرد نخورن

منصور دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 12:53

در جواب میرو باهاتون موافقم ولی اوزیل همون اشتباهی کرد که علی دایی کرد - باید خیلی زودتر از اینها خداحافظی میکرد

حسین دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 14:18

المانی ها اگر سردار ازمون رو داشتند دیگه چی میگفتند

میرو دوشنبه 1 مرداد 1397 ساعت 21:03

در جواب منصور
دوست عزیز ظاهرا خیلی از دوستان متوجه منظور من نشدن من دفاعم از اوزیل به عنوان یک انسانه و نه به عنوان یه بازیکن من توضیح دادم که بازی بی رمق و بدون تعصب اون خیلی اوقات حالم را بد میکرد اعتقاد من برگشت اوزیل نیست بلکه قدر دانی کردن از اونایی هست که تونستن گاهی لحظات شادی را برای ما رقم بزنن گرچه الان مرتکب اشتباه شدن ولی ظاهرا دوستان زیادی متوجه نشدن یا شاید دیدگاهشون با بنده متفاوت بوده
البته من این دیدگاهم را شاید بدلیل بودن در دهه پنجاه زندگی یا شاید هم بدلیل نوع شغلم که معلمی است کسب کرده باشم
به هر حال

به امید موفقیت بایرن و آلمان
بدرود

babak سه‌شنبه 2 مرداد 1397 ساعت 14:42

سلام بر همکار عزیز آقای میرو و سایر دوستان
من هم با آقای میرو موافقم ،اوزیل بازیهای درخشانی برای مانشافت داشته است جام جهانی 2010 را به یاد بیاورید ،و البته گاهی بی تفاوت بازی میکرد خیلی مانند شوانشتایگر اهل درگیری در زمین فوتبال نیست اما تکنیک و بازیسازی سطح بالایی داشته و البته طی دوسال اخیر شدیدا افت کرده است
اما نباید با بیرحمی و بی احترامی با او برخورد شود ،بهتر است به اندازه اشتباهاتش سرزنش شود نه بیشتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد