وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

کلنیزمن: آلمان عطش پیروزی نداشت

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، یورگن کلینزمن، مهاجم و سرمربی سابق تیم ملی آلمان معتقد است علت حذف حیرت‌آور آلمان‌ها از جام جهانی روسیه این بوده که بازیکنان آلمان از خودراضی بوده و تیم ملی به اندازه‌ی کافی عطش پیروزی نداشته. 

 

هنوز چند روزی از حذف شگفت‌انگیز مدافع عنوان قهرمانی از مرحله‌ی گروهی جام جهانی روسیه نگذشته که یورگن کلینزمن، مهاجم سابق آلمان که در جام 90 به همراه مانشافت جام طلایی را بالای سر برده، در مورد ناکامی عجیب مانشافت لب به سخن گشود.


قهرمان چهار دوره‌ی جام جهانی پیش از آغاز تورنمنت روسیه یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آمد ولی نتوانست از گروه G رقابتها به دور دوم صعود کند. کلینزمن می‌گوید " عطش تیم به قهرمانی مثل چهار سال پیش نبود. اشتیاق تیم به پیروزی مثل چهار سال پیش نبود. ما شایسته‌ی حذف شدن و به خانه برگشتن بودیم ".


کلینزمن معتقد است " تیمی که جام جهانی را فتح می‌کند، چهار سال بعد، تکرار قهرمانی برایش دشوار است. این واقعیتی است که همیشه در مورد هر تیمی صدق می‌کند. این را می‌شد در هر سه بازی آلمان و همینطور در روند آماده‌سازی‌اش دید. بازیکنها به اندازه‌ی کافی سرحال و سرزنده نبودند. ناراحتی ما از بابت اتفاقی که افتاده واقعاً عظیم است ".


کلینزمن که در فاصله‌ی سالهای 2004 تا 2006 سرمربی مانشافت بوده می‌گوید " مردم خیلی غمگینند. هواداران آلمانی انتظار داشتند مانشافت مثل آب خوردن از مرحله‌ی گروهی صعود کند. به خصوص بعد از قرعه‌کشی که معلوم شد با سوئد، مکزیک و کره‌ی جنوبی همگروه شده‌ایم. تیم و سرمربی‌اش به شدت هدف انتقادها قرار گرفته‌اند و در آلمان بحث‌های بسیاری در جریان است. سوال اصلی این است که چه باید کرد. آنها سال پیش در همین روسیه قهرمان جام کنفدراسیونها شده بودند. به خاطر همین چیزها است که همه اینقدر ناراحت و عصبانی هستند ".


سرمربی فعلی تیم ملی آلمان، یواخیم لو هم اعتراف کرده که تیمش سزاوار شکست و حذف از جام جهانی بوده. بعد از 12 سال سکانداری مانشافت، حالا جایگاه و موقعیت او با سوالهایی جدی مواجه شده است.


مدیر تیم ملی آلمان اولیور بیرهوف گفته حدس قریب به یقین می‌زند لو در مانشافت ماندگار باشد. این درحالیست که اکثر هم‌شغلی‌های لو و کارشناسان فوتبال معتقدند او باید استعفا داده و سکان هدایت آلمان را به مربی دیگری بسپارد.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد