وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ایستگاه تاکتیک: تفکر قهرمانانه مقابل قهرمان؛ آنالیز فنی دیدار آلمان - مکزیک

نمایش استثنایی بازیکنان مکزیک مقابل آلمان الهام بخش ترین نمایش جام جهانی 2018 تا به اینجا بود. جایی که بار دیگر مشخص شد «اراده» در یک تیم فوتبال که روی کاغذ از حریف ضعیف تر محسوب می شود، چه کارهایی بزرگی می تواند انجام دهد.  

مجموعه تیم ملی مکزیک یکی از «قهرمانانه ترین» نمایش های جام را تا انتهای برگزاری این رقابت ها در روسیه به نمایش گذاشت. این که می گویم «قهرمانانه»، منظور حجم بالای فداکاری، از خود گذشتگی و تلاشی است که مجموعه تیم چه آن هایی که در زمین بودند و چه آن هایی که روی نیمکت قرار داشتند، از خود بروز دادند. نمایشی که کاملا برای زمین زدن مدافع عنوان قهرمانی کافی بود. فوتبال بار دیگر نشان داد که نمایش «قهرمانانه» گاهی اوقات بسیار مهم تر از این است که شما مدافع عنوان قهرمانی یک تورنمنت باشید و از شانس های مسلم قهرمانی نیز محسوب شوید.

یواخیم لوو بازی را با همان آرایشی آغاز کرد که انتظار می رفت. آرایش پایه 1-3-2-4، با «Double pivot»(توضیح مفصل فنی پیرامون این نقش) تونی کروس و سامی خدیرا در جلو مدافعان، قرار گرفتن مسوت اوزیل در پست شماره 10(توضیح مفصل فنی پیرامون سبک بازی مسوت اوزیل)، حضور توماس مولر در نقش «Inside forward»(توضیح مفصل فنی پیرامون این نقش) و البته تیمو ورنر در پست شماره 9. همان چیدمان و طرحی که مدت هاست در ذهن یواخیم لوو جریان دارد.

خوان کارلوس اوسوریو نیز آرایش پایه 1-3-2-4 را انتخاب کرده بود. با حضور هیجان انگیز کارلوس ولا، در پست شماره  10 پشت چیچاریتو و قرار گرفتن لایون و لوزانو به عنوان بازیکنان کناری راست و چپ. چهار بازیکن با قدرت فیزیکی و سرعت قابل قبول که هم می توانستند در درگیری های یک در برابر یک در میانه میدان پیروز باشند و هم می توانستند خیلی سریع پس از تصاحب توپ باز شوند و ضد حملات مکزیک را طراحی کنند. خط جلوی اوسوریو، کلیدی ترین بخش ماجرا در بازی شب گذشته بود.

مهم ترین نکته فنی که از همان ابتدای بازی خود را نشان داد، شرح وظایف قابل پیش بینی کیمیش به عنوان مدافع راست آلمان بود. همان طور که اوسوریو انتظار داشت، جوان آلمانی بسیار «بالا» قرار گرفت و یواخیم لوو پایه ریزی حملات تیمش را از کناره ها روی دوش کیمیش قرار داد تا با همکاری و فضاسازی های مولر از سمت راست برای این بازیکن و بعد اضافه شدن مهاجم کارکشته آلمانی به باکس حریف، کار برای خط دفاعی مکزیک دشوار شود. با این حال این مسئله تنها یک روی سکه ماجرا بود. تصویر زیر آرایش واقعی و رخ داده بازیکنان آلمان را در طول بازی نشان می دهد. جایی که می بینیم کیمیش تا چه اندازه برای نفوذ و طراحی حملات آلمان در سمت راست، «بالا» قرار گرفته است. تصویر دوم نیز «Heat Map» کیمیش را در طول 90 دقیقه نشان می دهد که برای درک شرح وظایف او بسیار ملموس تر است. «Heat Map» که چیزی شبیه به یک بازیکن خط جلو در سمت راست است.

نکته کلیدی برای اوسوریو استفاده از فضای ایجاد شده در پشت کیمیش بود. جایی که او انتظار داشت از ضعف سامی خدیرا نیز به عنوان پوشش دهنده فضای پشت مدافع راست آلمان استفاده کند. اوسوریو نیاز داشت برای دست یابی به این فضا، بازیکنانش در مصاف های یک در برابر یک هافبک های آلمان و علی الخصوص سامی خدیرا را مغلوب سازند. تصویر زیر تعداد دفعاتی را نشان می دهد که بازیکنان آلمان در 45 دقیقه نخست مالکیت توپ را از دست دادند. آن ها 17 بار به طرق مختلف مالکیت را تقدیم مکزیکی ها کردند که از این 17 بار نیز، 10 بار آن ها در مصاف های یک در برابر یک قافیه را مغلوب هافبک ها و مدافعان مکزیک شدند. بزنگاه اصلی در این مورد صحنه تنها گل بازی است. مکزیکی ها پیش از این گل نیز بارها در سناریویی مشابه صاحب ضد حملات اساسی از فضای پشت کیمیش شدند اما سرانجام ضربه نهایی را در دقیقه 35 زدند. سامی خدیرا توپ را صاحب می شود، به جلو می زند تا حمله آلمان را آغاز کند اما در یک مصاف نفر به نفر جدال را مغلوب بازیکن مکزیک می شود تا ناگهان فضایی باور نکردنی در سمت راست آلمان و چپ مکزیک ایجاد شود. کیمیش که کاملا در زمین مکزیک قرار دارد و خدیرا نیز مصاف یک در برابر یک را باخته و کاملا از بازی خارج شده است و نمی تواند پشت کیمیش را پوشش دهد. چیچاریتو استادانه توپ را در مرکز زمین صاحب می شود و در یک انتقال سریع  در سمت چپ خودی لوزانو را صاحب توپ می کند(هوملس بار دیگر نشان داد که هر لحظه در مصاف های یک در برابر یک می تواند آماتور عمل کند) تا او با خیالی آسوده کار را تمام کند. این سناریو در نیمه اول بارها و بارها تکرار شد.

نیمه دوم سناریو برای مکزیکی ها در جزئیات تغییر کرد. آن ها نسبت به نیمه اول کمتر پرس از بالا را در دستور کار قرار دادند(البته در مجموع از آنچه پیش بینی می شد مکزیک در طول بازی کمتر دست به پرس از بالا زد) که طبیعی بود. در نیمه دوم مکزیک بیشتر به تمرکز هافبک ها و مدافعانش در پوشش فضاهای مختلف در یک سوم تدافعی نیاز داشت. جایی که آن ها باید در پارامترهای تدافعی و علی الخصوص قطع توپ، بهترین نمایش را از خود نشان می دادند تا بازیکنان آلمان در یک سوم تهاجمی در فضاهای کلیدی کمتر صاحب توپ شوند و توپ را به گردش در بیاورند. تصویر زیر وضعیت مکزیک را در نیمه دوم از لحاظ آمار قطع توپ نشان می دهد. عملکرد خیره کننده مکزیکی ها با 10 قطع توپ موثر باعث شد تا بازیکنان آلمان کمتر در شرایط کلیدی و حساس قرار گیرند. تمرکز این فعالیت بازیکنان مکزیک در فاز تدافعی در سمت چپ خودی باز هم معنادار است.

در چنین شرایطی سه عامل می توانست برای آلمان ها کلیدی باشد: 1- داشتن بازیکنی متخصص برای از پیش رو برداشتن متوالی بازیکنان حریف در نبردهای یک در برابر یک. 2 - ضربات از راه دور در جریان بازی 3- ضربات شروع مجدد. دراکسلر در ترکیب آلمان تنها بازیکنی بود که می توانست در عامل اول کمک حال یواخیم لوو شود. او البته بهترین آمار را از این حیث در طول بازی ثبت کرد اما کافی نبود. یواخیم لوو به بازیکنان متخصص دیگری نیاز داشت. او رویس را وارد بازی کرد اما متخصص اصلی اصلا به تیم ملی دعوت نشده بود. سرمربی آلمان خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می شد، جای خالی لروی سانه را احساس کرد.

آلمان ها البته بارها عامل دوم و سوم را امتحان کردند. تونی کروس به تنهایی در این دیدار 6 شوت را روانه دروازه مکزیکی ها کرد. تصویر زیر موقعیت های مختلفی را نشان می دهد که کروس شانس خود را از طریق ضربات از راه دور امتحان کرده است. اوچوا اما در مجموع درون دروازه بسیار آماده بود. گویی که او ساخته شده است که هر چهار سال یک بار بیاید و در جام جهانی بدرخشد و پس از آن برای چهار سال به خانه برود!

اوضاع حالا برای یواخیم لوو و تیمش به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، گره خورده است. گروه آلمان البته گروه مرگ نیست اما به هیچ عنوان گروه ساده ای نیز به حساب نمی آید. سوئد که پیش از این نشان داده در ارائه آنچه مکزیک مقابل آلمان از خود نشان داد، بسیار ماهر است می تواند سناریوی مشابهی را برای آلمان خلق کند. کره جنوبی نیز روی کاغذ بعید است تحت هر شرایطی تبدیل به عربستان 2002 برای آلمان شود. با این حال سیاه نمایی هم نباید کرد، همه چیز همچنان در اختیار یواخیم لوو و شاگردانش قرار دارد و آن ها می توانند بدون حرف و حدیث هر دو بازی پیش روی خود را پیروز از میدان خارج شوند و با 6 امتیاز راهی دور بعد شوند. مسئله اما اینجا بغرنج می شود که بدانیم حالا احتمال برخورد زود هنگام آلمان به برزیل در مرحله یک هشتم نهایی، از هر زمانی بیشتر شده است.

نظرات 23 + ارسال نظر
babak دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 21:10

تحلیل خوبی بود. حکایت تلخ از تصمیمات غلط و مغرورانه یواخیم لوو ، در انتخاب بازیکنان، تصمیم سنتی ، مرتجع گونه ، باز گشت به گذشته ، ماریو گومز ، سامی خدیرا ، دو نقطه سیاه و تاریک انتخابهای یواخیم لوو ، حکایت از رسوب تفکرات اشراف گرایانه آلمانی قرن 19 ، یواخیم لوو نشان داد که حتا در قرن 21 مدرن ترین آلمانیها هم می توانند مرتجع و واپس گرا باشند ، روح و نفس مرتجع و خشک برتی فوگتس در اردوی مانشافت وزیدن گرفته است ، تنها و تنها خودش میتواند ، این وضعیت را تغییر دهد ، درغیر اینصورت مسبب اصلی ناکامی مانشافت فقط خود اوست

حرف حساب دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 21:22

کاملا با نظر اقای babak موافقم. من قبل شروع جام همینکه دیدم سانه رو خط زده فهمیدم لو دیگه اون مربی بی ادعای موفق 2010 و 1014 نیست. تبدیل به دل بسکه مغرور 2014 شده که یه تنه با ابروی اسپانیای قهرمان جهان بازی کرد و گلباران شد جلوی هلند و شیلی..
امیدوارم این باخت لو رو از خواب و توهم خودبرتربینی بیدار کنه..

mh13 دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 22:38

با نظراتتون کاملا مخالفم لوو تا یه جایی مقصر نتیجه دیروزه و اینکه همه چیز رو تقصیر لوو بدونیم کاملا غلطه لوو نه تنها اصلا اشراف گرا و قدیمی نیس بلکه بسیار مدرنه با یه باخت تمام زوایای شخصیتی و تفکر یه آدم نباید زیر سوال برد گاهی اوقات باید به اشتباه خودتون هم اشاره کنین امسال تو تمامی کامنتا دوستان ورنر پرست داشتن سعی میکردن ورنر رو گنده کنن ورنر نه تنها جلوی مکزیک کارایی نداشت بلکه از نظر من جلوی هر تیمی که بخواد این مدل دفاع کنه کارایی نداره بازیکنی با فیزیک 1متر و 70 سانتی متر که قدرت سر زنی و تمام کنندگی خوبی نداره و تنها شاخصه ای که واسش تعریف میشه سرعته چرا باید تو دفاع همه جانبه حریف کارایی داشته باشه ؟
همین گومزی که انقدر ازش انتقاد میکنین دیروز باید از ابتدای نیمه دوم به زمین میومد جایی که تیم به یه مهاجم سر زن نیاز داشت البته تا حدودی حق با شما دوستانه و لوو هم مقصره این شکست هست ولی نه این حدی که همه کاسه کوزه ها بشکنه سرش مجموعه ی تیم آلمان دیروز بازی خوبی نکرد من نمیگم بیشتر از شما عاشق آلمانم شما شاید خیلی بیشتر از من سابقه همراهی با آلمان رو تورنمنت ها داشته باششن و قطعا خیلیاتون دارین ولی مثلا حضور سانه سونامی بزرگی قراره تو کیفیت آلمان ایجاد کنه؟

عادل دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 23:15

دوست گرامی انتقادی که اکثرادوستان ازلومیکنندبه خاطربازی دادن اشتباه برخی بازیکن اشباع شده ازتیم ملی هستش که درسته.بااین حرف که لوسنتی گراست مخالفم،هرفردی به تاریخ مصرفی داره فدراسیون فوتبال آلمان بایددنبال یه گزینه دیگه باشه

mehrangermany دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 23:27

واقعا برای شما متاسفم که با یه باخت اینقدر مواضع اشتباه مقابل مربی میگیرید اینکه لوو اشتباه کرد شکی نیست چون میخواست با 7 یا 8 بازیکن حمله کنه و فکر میکرد مکزیک میا با 10 نفر دفاع میکنه و به فکر فضاهای دفاع نبود این درست ولی مطمئن باشید اگه من و شما از لوو بیشتر میفهمیدیم الان ایشون سر مربی تیم المان نبود دیروز همه بازیکنان در سطح پایینی بازی کردند همین
غرور بیش از حد و کم تحرکی بازیکنان بیشترین عامل باخت بود با وجود سانه هم درست نمیشد همین سانه توی بازیهای دوستانه ضعیفترین بازیکن المان بود مطمئن باشید مربی با خودش لج نمیکنه اگه سانه اماده بود میبردش روسیه دوستان یه کم منطقی باشین و از روی احساسات نظر ندین دوباره المان نتایج خوب میگیره و شما میاین چنین و چنان میگین نه اینطور نه اونطور هیچ کدوم درست نیست

babak دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 23:27

لوو متهم به محافظه کاری است ، گومز مهاجمی کند است ، لوو به تجربه او چشم دوخته ، درحالیکه فوتبال امروز که محصول امثال لوو است ، سرعت دارد و مهاجم سریع می طلبد ، وقتی در مورد پترسن نظر داد که :او در فرایبورگ 15گل زده درحالیکه این تیم موقعیت گلزنی،زیادی ایجاد نمی کند ، یعنی اینکه تایید میکند پترسن شم گلزنی دارد ، اما گومز را ترجیح داده ، گومز الان چند گل در لیگ آلمان زده است ، خدیرا هم که تکلیفش معلوم است ، او آماده نیست ، جنگندگی همیشگی را ندارد ، باز هم بر تجربه او چشم دوخته ، تجربه مهم است اما وقتی توان اجرایش را در مسابقه نداشته باشد ، مفید فایده نیست ، تجربه در فوتبال امروز که محصول امثال لوو است ، دیگر به سن و سال ربطی ندارد ، مگر . کیمیش چقدر سن دارد ؟ اما تجربه فراوان کسب کرده و مهم اینکه توانایی دارد ، در بازی با مکزیک استراتژی غلط لوو در انتخاب بازیکن و سبک بازی باعث خلا در سمت راست شد ، خدیرا توان مقابله با مکزیکیها را نداشت آنها در همانجا توپ گیری کرده و سمت خالی کیمیش را هدف می گرفتند ، سانه هم نیست تا با حرکات سریع و گیج کننده نظم دفاعی حریف را بهم بریزد ، سانه تکمیل کننده حرکات دراکسلر و رویس بود ضمن اینکه توان بازی در دوپست متفاوت را دارد هم سمت راست هم جای اوزیل پشت مهاجمان مستقیم رو به دروازه حریف چون خلاقیت و تکنیک دارد

mehrangermany دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 23:44

خدیرا امسال یکی از آماده ترین بازیکنان یوونتوس و لیگ قهرمانان بوده درست نیست با یک بازی و یک اشتباه اینطور موج حملات رو به بازیکن و مربی وارد کرد البته من فکر میکنم احساساتی شدن برخی دوستان میتونه ناشی از سن کم و عدم تجربه کافی در فوتبال باشه به نظرم دیروز تمامی بازیکنان در سطح پایینی بازی کردند همین هوملس این چند ماه اخیر بیشتر از اینکه بازیش به چشم بیاد مصاحبه هاش رو دیدیم پلاتنهارت که یک لول پایین تر از تیمه خدیرا روز بدش بود کیمیش افتضاح هم در حمله هم در دفاع تو حمله که فقط یه ارسال بی هدف داشت و سپس لو رفتن توپ در دفاع هم که یا حضور نداشت یا به راحتی دریبل میخورد مولر و ورنر هم هیچ تحرکی نداشتن که اوزیل بتونه پاسهای خوبی ارسال کنه دراکسلر هم معمولا بین چند بازیکن محاصره بود شاید شاید با کمی تخفیف بشه بواتنگ و کروس رو بهتر از بقیه دونست ولی در مجموع خوب نبودیم ولی دلیل نمیشه تمام حمله ها و بی احترامیها رو به لوو نسبت بدیم البته از بازی خوب مکزیک هم نباید بگذریم کی گفته یه تیم هیچ وقت شکست نمیخوره اگه دو تا تیری که در بازی زدیم گل میشد همه شمه الان به به و چه چه میکردین کهیا ضربه گومز گل میشد میگفتین عجب خوب کرد که گومز رو برد دوستان این فوتباله لطفا کمی منطقی باشید

babak دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 23:55

من از طرفداران جدی لوو بوده و هستم امیدوارم همان استراتژیست همیشگی باشد ، بهرحال در یکی دو مورد انتخابهایش مورد نقد است ، بله دو ضربه عالی به تیرک خورد اما کلا تیم و استراتژی آن خوب نبود هر حریفی ابزار خودش را میخواهد ، دفاع اتوبوسی ، مهاجم سریع ، بازیکن پا به توپ و با تکنیک میخواهد ، حرکات رویس و دراکسلر را سانه میتوانست تکمیل کند زمانی که مولر خوب نبود ، خدیرا از پس مکزیکیها بر نیامد ، از پس،برزیلیها هم بر نمی آید ، چون آماده نیست ، خود لوو اعتراف کرد که ما با سبک خودمان بازی کردیم و کاری به سبک حریف نداشتیم ، من بعد باید با سبک و برنامه حریفان هماهنگ شویم ، این یعنی چه ؟ یعنی هر حریفی ابزار خاص خودش،را میطلبد ، دفاع سخت اتوبوسی ، بازیکن پا به توپ سریع با تکنیک میطلبد ، برانت هم خوب است اما دیر او را به خدمت گرفت

محمد دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 23:59

ترکیب باید این باشه:

نویر
کیمیچ - بواتنگ - هوملز - هکتور
گورتسکا - کروس
رویس - گوندگان - برانت
مولر

با خدیرا و اوزیل کاری نمیشه کرد

mh13 سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 00:12

انتخاب گومز به عنوان یه گزینه روی نیمکت عالی بود حتی جلوی سوئد هم اگر از اول بازی کنه بنظرم کار درستیه
وقتی قراره تیم حریف با 11 نفر دفاع کنه گاهی اوقات لازمه شما از فوتبال مبتدیانه سانتر کله استفاده کنی بعدم حاجی من تا جایی که دیدم سانه وینگر چپه یعنی باید جای درکسلر بازی کنه تو همون پست الان برانت هم هست
و تا جایی که من بازیایی سانه رو دیدم حرکات گیج کننده ای ازش سراغ ندارم سانه تو بهترین فرم خودش یه بازیکنو دریبل کنه دومی چی سومی چی؟ اینکه فکر می کنین با حضور سانه سونامی رخ میده اشتباهه اگرم بود باید جای درکسلر بازی میکرد که دیروز بازی خوبی کرد در مورد تجربه هم باید بگم آلمان نسبت به جام قبل دوتا از بازیکنایی که ناموس تجربه بودنو از دست داده باستین و لام بنابراین به بازیکنای باتجربه نیازه که بازی رو واسش هدایت کنن
الانم همه چیز دست خودشونه با یه برد جلوی سوئد میتونن همه جیز رو به روال عادیش برگردونن ولی اگه قرار باشه جلوی سوئدم نتیجه نگیرن و درست حسابی وظایفشون رو انجام ندن یعنی با این که از ته دل عاشقشونم ولی برای قهرمانی نیومدن
جام جهانی کلا 7 تا بازی قهرمان جام باید تو 7 بازی بهترین عملکردشو به اجرا بزاره مث آلمان 2014 مث برزیل2002

مسعودآلمانی_رئالی سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 00:57

خیلی تعجب کردم که چرا گورتسکا فیکس نبود یا چرابعنوان تعویضی بازی نکردرویس بایدازاول بازی کنه.گوندگان بایدبازی بده.مولربایدبرنمیکت تاحساب کاربیاددستش.من لوو اعتمادکامل دارم اون بهترین مربی جام هستش.فقط باید ازعمق بیشترنفوذکنیم.کمترسانت کنیم.ولی با هم حرف حدیث ها بعید هست ما بتونیم قهرمان بشیم چون ما خط حمله نداریم

mehrangermany سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 02:02

شاید بازیکنی رو که لوو در نبردنش اشتباه کرد امره جان باشه هر چند یکی دو ماه مصدوم بود ولی مصدومیتش بر طرف شده و میتونست جنگندگی خوبی به تیم بده

babak سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 12:00

امره مصدومیت دارد با تفکرات و احتیاط های خاص لوو که در بیشتر مواقع هم منطقی است ، تا درمان کامل نشود ، اجازه بازی نمی دهد. درمورد خدیرا : او تنها در یک مورد اشتباه نداشت ، کلا جنگندگی نداشت و حریف هرکاری که اراده کرد انجام داد ، وگرنه یک اشتباه که منجر به گل شود شاید قابل جبران باشد ، اما خدیرا در کل خوب نبود ، نه اینکه او اصلا خوب نیست ، الان آمادگی ندارد ، یااینکه بسیار خسته است ، در هر حالت الان کارایی ندارد ، اگر مولر را ببخشیم ، بقیه خیلی خوب بودند

GER-86 سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 12:25

حالا اگه لو ،همون تیم قهرمان کنفدراسیون ها رو میاوردبرای جام جهانی ، خدیرا، گومز، توماس مولر، اوزیل مت هوملس رو باتیم نمیاورد به جام جهانی...همین دوستان کلی انتقاد چرا بازکنان با تجربه رو کنار گذاشته.... مثل کنار گذاشتن بالاک....

babak سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 13:20

انتقاد چه منطقی و چه غیر منطقی ، همواره وجود دارد ، طبیعتا انتقاد منطقی سازنده است.
البته هیچیک از نظرات و کامنتها به اردوی مانشافت و سمع و نظر سر مربی نمی رسد
همیشه تلفیقی از تجربه ،آمادگی جسمی و روانی ، قدرت تطبیق پذیری بازیکن با استراتژیها و تاکتیکهای مربی در انتخاب بازیکن نقش دارد، قطعا با درایتی که شخصیت لوو وجود دارد این امور رعایت شده ، اما در پاره موارد برخی ریزه کاریها شاید ، آنهم فقط شاید از چشم مربی پنهان مانده ، که قطعا با توجه به شخصیت مربی ، حتما عمدی نبوده است ، لوو مربی با تجربه و با دانشی است. ، تنها و تنها . انتقاد من به او اینست که به نظر می آید کمی محافظه کار شده این نظر مربوط به انتخاب یکی دو تا از بازیکنان است ،و گرنه در انتخاب سایر بازیکنان به غلط نرفته است ، انتخاب هوشمندانه ای بوده است. به نظر من لوو یکی از مربیان غیر سنتی و کاملا مدرن و جسور است، به همین دلیل انتخاب امثال گومز توسط او برای من تعجب برانگیز و قابل انتقاد بوده است و انگ محافظه کاری به او چسبیده ، که امیدوارم صحیح نباشد ، نظر کارشناسان مختلف را درمورد لوو ببینید ، اکثر ،آنها انتخاب گومز را مناسب سبک هجومی مانشافت نمی دانند ، این سبک بازیکنانی با تکنیک سطح بالا و قدرت پرسینگ بالا را میطلبد ، یعنی سبکی که برترین و کاملترین سبک فوتبال است و الان توسط مانشافت یا مثلا برزیل اجرا می گردد

wasmus سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 13:21

یه المانی و اینقدر عجول و به هم ریخته !!!
بابا صبر کنین ، چتونه ؟
هنوز دو پرده دیگه مونده. من عاشق باخت تو مرحله گروهی هستم.
باخت یه موهبته، بهت مشکلاتت رو میگه
اگر تو گروهی ببازی مشکلاتت رو حل میکنی، اما اگر نو حذفی باشه == خداحافظی
صبور باشید....
المانی باشین

مسعود بایرن از 1999 سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 14:36

آلمان در مجموع خوب نبود اما چند بازیکن افتضاح بودن و جای خالی چندتا احساس میشد... خدیرا، هوملس، بواتنگ، مولر، اوزیل و پلاتنهارت افتضاح بودن و جای خالی سانه و امره جان بشدت احساس میشد
تیم خلاقیت کافی رو نداشت
به امید بهتر شدن

محمدرضا Wagner سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 15:01 http://www.bayern.blogsky.com

بعد2سال هنوز هیشکی اینو نفهمیده که آقا مولر وینگرراست نیست.استفاده از مولر به عنوان وینگرراست تیم آلمان مثل استفاده از یکی مثل هازارد در یه پستی مثل دفاع وسط می مونه.هازارد رد بزاری دفاع وسط می تونه اونقدر خوب بازی کنه؟نه می تونه؟.بیچاره کیمیش وظایف مولر رو هم در سمت راست انجام می داد.مولر باید مهاجم کاذب باشه.

R سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 15:07

چقد مربی با تجربه تر از لوو تو این وبلاگ هست، به نظر من همتون برای سرمربی گری آلمان کاندید بشید ، حتما فدراسیون لوو رو برکنار میکنه و یکی از شماهارو جایگزینش میکنه

babak سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 15:22

بله طرفدار آلمان باید آلمانی باشد ، صبور و بسیار صبور ، بازی پرحوصله ، تا دقیقه 95 ،
ضمن اینکه هیچکدام مربی و سر مربی نیستیم ، لیاقتش را هم نداریم ، چون اشراف و دانش فنی آنرا هم نداریم ، این کامنتها صرفا یک فضایی برای گپ و گفتگو و اظهار نظر است ، و انتقاد و پیشنهادات و تشویقهای تیم مورد علاقه مان. و بس ، هیچکس جرأت نخواهد داشت که ادعای فضل و دانش، بیشتر نسبت به سر مربی داشته باشد ، این فقط یک اظهار عقیده است و بس یک سرگرمی است میان کل طرفداران مانشافت ، شاید خیلی از شما ها مسابقه نیمه نهایی 1982 را بطور مستقیم ندیدید ، جانهایمان به لب مان رسید تا دقیقه 115،سه بر یک مانشافت عقب بود ، پس این بازی،پرحوصله مانشافت را دیده ایم و می شناسیم . حیفمان می آید که قهرمانمان با این همه بازیکن سطح بالا باخت بیاورد هرچند باخت بخشی از فوتبال است ، ، بله با باختن ،اشکالات رو می شود و رفع می گردد ، اما ای کاش این معلوم شدن اشکالات قبل از تورنمنت باشد ، وگرنه چهارسال قبل هم مقابل غنا متوقف شد و شانس داشت که نباخت ، کسی هم معترض نبود ، چون خوب بازی کرد و بی عیب و نقص، ، حربف «غنا » خیلی عالی بود
ما با مانشافت هستیم چه ببازد چه پیروز شود ، عاشقش هستیم چون حتی موقع باخت هم باصلابت است ، خوار و خفیف نمی شود

حرف حساب سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 18:06

اقای babak
ممنونم از نظرات جالب شما. خوشحالم افراد متشخص و طرفدار اصیل و قدیمی المان تو این وبلاگ هستید و نظراتتون هم واقعا زیبا و متفاوت هست.
در مورد المان من از سال 94 بازیهای المان رو دنبال میکنم بعد اون دوران دو باخت 2-1 و 3-2 به بلغارستان شاید جذاب ترین خاطرات من برد شیرین 3-1 جلوی همین بلغارستان تو مقدماتی ملتهای 96 بود با 2 گل کلینزمن و یک گل اشترونز فکر کنم بود.. و بعدشم قهرمانی تو ملتهای 96 با وجود پددیه هایی مثل فردی بوبیچ، بیرهوف و ..
اون دوره افتضاح اریش ریبک 2000 که المان رو به مالدیو اروپا تبدیل کرده بود بازگشت رودی فولر اون اتفاقات زیبای سال های 2001-2002 و بعدش مجددا یه دوره نزول برگشتن کلیزمن و معرفی یواخیم لو به عنوان دستیار و جانشینش و از همون زمان تا الان هم موفقیت های پی در پی المان رو دیدیم.. واقعا یواخیم لو خیلی زحمت کشیده برای المان و این وضعیت فعلی رو مدیون هنر یواخیم لو و البته مسئولین فدراسیون فوتبال المان هستیم..
این وضعیت فعلی هم طبیعی هست تیم قهرمان جهان شده و دیگه شاید اون انگیزه رو نداشته باشه .. به ایمد بازگشت موفقیت آمیز این تیم همیشه جذاب

babak سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 20:14

بله ، ممنون از حسن نظر شما ؛:حرف حساب،. بله درست است لوو زحمات زیادی کشیده ، مانشافت در اوج قرار دارد به همین دلیل برای من نه قبل قبول است و هم تعجب برانگیز از انتخاب بازیکنی مانند گومز، و ترجیح او به پترسن یا سانه ، البته ، می دانم نظر مربی مهم است و من و ما و شما و بقیه عملا کاره ای نیستیم ، فقط یک گپی می زنیم . و خوشحالم از این گپ زدنهای دوستانه

ممد المانی سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 21:50

حالا یکی بگه
قراره از سوئد هم نبریم؟
اگه قراره سوئد رو نبریم
برگردن خونه بهتره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد