وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ آقایی هاینکس یا ادامه یکه تازی زیدان؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، بایرن مونیخ و رئال مادرید در چارچوب دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، فردا (چهارشنبه) ساعت 23:15 در آلیانس آرنا به مصاف هم خواهند رفت. 

 

دیدار دو تیم، کلاسیک ترین رقابت درتاریخ رقابت های قاره سبز به شمار رفته و با انجام بازی فردا، به پرتکرارترین بازی تاریخ جام باشگاه های اروپا/ لیگ قهرمانان هم تبدیل شود. لوس بلانکوس و دی روتِن برای بیست و پنجمین بار در بازی موسوم به دربی اروپا مقابل هم قرار می گیرند و این در حالی است که با وجود تساوی دو تیم در تعداد برد، کفه ترازو طی فصول گذشته کاملا به نفع سفیدپوشان مادریدی سنگینی می کند و آنها هر 5 بازی اخیر را برده اند.

 

تاریخچه رقابت های رئال مادرید و بایرن مونیخ

سهم هر دو تیم از 24 دیدار رودررو، 11 برد بوده و فقط دو بازی با نتیجه مساوی خاتمه یافته است. رئال مادرید 37 گل وارد دروازه بایرن مونیخ نموده، در حالی که بایرن مونیخ 36 بار دروازه حریف را گشوده است.

  • این دوازدهمین مصاف دو تیم در مرحله حذفی جام باشگاه های اروپا/ لیگ قهرمانان اروپا است. در 11 مصاف قبلی، 6 بار رئال مادرید در مجموع دو دیدار صعود کرده است و سهم بایرن مونیخ 5 صعود بوده است
  • این هفتمین مصاف دو تیم در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا/ لیگ قهرمانان است. در شش مصاف قبلی، 4 بار اف سی هالیوود و 2 بار قوهای سپید برنده بوده اند که جزئیات نتایج مجموع دو بازی آنها به شرح جدول زیر است:
فصلبایرن مونیخرئال مادرید
1975-7631
1986-8742
1999-0023
2000-0131
2011-12*33
2013-1405
  • حاصل حضور 4 باره رئال مادرید در آلیانتس آره نا، دو برد و دو باخت بوده است
  • کریستیانو رونالدو با 9 و جیووانی البر با 4 گل، بهترین گلزنان دو تیم در برابر هم هستند
  • هاینکس 10 بار برابر تیم های اسپانیایی ها بازی کرده که در 8 مرتبه از آنها، برنده بوده است
  • زیدان 7 بار برابر تیم های آلمانی قرار گرفته که در تمام موارد برنده بوده است. زیزو همچنین دو بار به بایرن گل زده است
  • پیروزی 4 بر صفر رئال مادرید در سال 2014، سنگین ترین شکست خانگی بایرن در رقابت های اروپایی به شمار می رود
  • سریع ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان در تقابل دو تیم به ثمر رسیده است. روی ماکای این گل را در ثانیه 10.12 در 7 مارس 2007 به ثمر رسانده است
  • کریستیانو رونالدو، تنها بازیکنی است که در دربی اروپا، هت تریک کرده است
  • یوپ هاینکس هر دو تیم را قهرمان اروپا کرده است. او در فصل 98-1997 به همراه رئال مادرید و در فصل 13-2012 به همراه بایرن مونیخ، قهرمان اروپا شده است
  • زین الدین زیدان هم دو بار پیاپی، طی فصول گذشته، لیگ قهرمانان را فتح کرده است. او همچنین یک بار در فصل 14-2013 به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی و یک بار در فصل 02-2001 به عنوان بازیکن، به کاپ قهرمانی اروپا بوسه زده است

زیدان و هاینکس هر کدام در صورت کسب عنوان قهرمانی این فصل در چمپیونز لیگ، می توانند با 3 قهرمانی اروپا، خود را به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ این رقابت ها در کنار کارلو آنچلوتی (میلان و رئال مادرید) و باب پیزلی (لیورپول) قرار دهند.

 

بایرن مونیخ

بایرن مونیخ در شرایطی مقابل حریف دیرینه قرار می گیرد که قهرمانی اش در بوندس لیگا را جشن گرفته و خود را به فینال جام حذفی آلمان هم رسانده است. آنها با تیمی کاملا آماده که طی هفته های گذشته به بردهای پرگلی مقابل لورکوزن، گلادباخ و دورتموند رسیده و به غیر از تساوی آخرشان مقابل سویا، تمام بازی هایش تحت هدایت یوپ هاینکس در لیگ قهرمانان را برده است، وارد مسابقه می شوند. بایرنی ها در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان، 21 گل و 16 پاس گل به نام خود ثبت کرده اند. آنها به طور میانگین در هر بازی، 1.4 شوت زده اند و در 56 درصد مبارزات هوایی، پیروز بوده اند.

کینگزلی کومان و آرتورو ویدال مصدومان اردوی بایرن مونیخ به حساب می آیند و به نظر نمی رسد در این دیدار، خبری از داوید آلابا و مانوئل نویر، که چند روز پیش بعد از ماه ها مصدومیت بالاخره به تمرینات تیمی بازگشت، باشد. روبرت لواندوفسکی، فرانک ریبری، توماس مولر، خاوی مارتینز، یاشوا کیمیش و متنس هوملز که در برد ابتدای هفته بایرن مونیخ در بوندس لیگا غایب بودند، همگی آماده حضور در مصاف بزرگ وسط هفته اند. تیاگو آلکانتارا و روبرت لواندوفسکی بهترین بازیکنان هاینکس از حیث ریتینگ بوده اند و لوا با زدن 5 گل و کیمیش با ارسال 3 پاس گل، بهترین های بایرن از این جهت بوده اند.

تیاگوی آماده به همراه توماس مولر احیاشده می توانند کلیدی ترین چهره های بایرن برای رسیدن به پیروزی باشند. علاوه براین و مثل همیشه، تمام نگاه های سکوهای آلیانتس آره نا در این مسابقه به لواندوفسکی و البته هامس رودریگزی است که با کوهی از انگیزه مقابل تیم سابقش به میدان خواهد رفت. ترکیب احتمالی قرمزها در مصاف حساس با رئال مادرید به شرح زیر است. میانگین سنی این ترکیب احتمالی 28.1 بوده و در مجموع 15 گل و 12 پاس گل ثبت کرده است.

بایرن مونیخ 5 بار در سال های 1974، 1975، 1976، 2001 و 2013 قهرمان اروپا شده و به همین تعداد در 1982، 1987، 1999، 2010 و 2012 نایب قهرمانی را تجربه کرده است. آنها در آخرین روزهای حضور پدر معنوی شان روی نیمکت بایرن مونیخ، به دنبال رسیدن به ششمین قهرمانی و جدا کردن خودشان از بارسلونا و لیورپول به عنوان سومین تیم پرافتخار اروپا هستند.

 

رئال مادرید

کهکشانی های مادرید روندی سینوسی در بازی های اخیرشان داشته اند و با وجود برد مقابل لاس پالماس، یوونتوس و مالاگا، مقابل اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو به تساوی رسیده اند و در دیدار فوق العاده مهیج برابر یوونتوس در سانتیاگو برنابئو، بازنده شده اند. آنها در 10 دیدار این فصل شان در لیگ قهرمانان، 26 گل و 18 پاس گل ثبت کرده اند و با میانگین 1.3 شوت در هر مسابقه، در 49 درصد مبارزات هوایی هم پیروز بوده اند.

تنها مصدوم اردوی رئال مادرید، ناچو است که وضعیت رسیدنش به مسابقه، مشخص نیست، ولی کاپیتان سرخیو راموس بعد از پشت سر گذاشتن محرومیتش در بازی برگشت مقابل یوونتوس، دوباره در میدان حاضر خواهد بود. کریستیانو رونالدو ستاره بی چون و چرای رئال مادرید است. او با ریتینگ 8.54، پانزده گل برای لوس بلانکوس زده و 3 پاس گل هم ارسال کرده است؛ این در حالی است که نفر دوم لیست رئال مادرید در این فاکتورها به ترتیب کاسمیرو با ریتینگ 7.61، بنزما با 2 گل و گرت بیل با 2 پاس گل است.

 رئالی ها مسابقه ای در ابتدای هفته برگزار نکرده اند و در نتیجه با استراحتی بیشتر نسبت به حریف راهی آلمان شده اند. کریم بنزما، مهاجم محبوب آقای زیدان، در فرم نه چندان مناسبی به سرمی برد و باید تصمیم زیزو در موردش چه خواهد بود. مهم ترین چهره اردوی رئال مادرید، رونالدو است و همه انتظار دارند فوق ستاره پرتغالی همچنان بتواند به درخشش ادامه داده و تیمش را به تنها جام باقی مانده در فصل رهنمون کند. احتمال می رود گرت بیل در مسابقه حاضر نباشد و ایسکو و آسنسیو برای رسیدن به ترکیب اصلی که انتظار می رود به شرح زیر باشد، به رقابت بپردازند:

لیگ قهرمانان اروپا رقابت مورد علاقه رئال مادرید است و آنها سال ها پیش تعداد قهرمانی شان در این مسابقات را دو رقمی کرده اند و به نظر نمی رسد هیچ تیمی در آینده حتی دور به گرد پای آنها در اروپا برسد. لوس بلانکوس 12 بار در سال های 1956، 1957، 1958، 1959، 1960، 1998، 2000، 2002، 2014، 2016 و 2017، قهرمان اروپا شده است و در 1962، 1964 و 1981، به نایب قهرمانی رسیده است. شاگردان زین الدین زیدان با تکرار قهرمانی شان در فصل گذشته، یکی از رکوردهای مهم فوتبال اروپا را به نام خود ثبت کردند و الان در رسیدن به هت تریک در این رقابت ها، فقط چند قدم کوتاه اما سخت پیش رو دارند. 

 

داور مسابقه

بیورن کایپرز 45 ساله در اوقات غیرداوری، سوپرمارکت داری می کند و از سال 2006 وارد لیست فیفا شده است. او 3 بازی در جام جهانی 2014 قضاوت کرد که مهم ترین آنها دیدار مرحله گروهی ایتالیا برابر انگلیس بود. این داور هلندی جزو داوران منتخب فیفا برای جام جهانی 2018 روسیه هم هست. در سطح باشگاهی، کایپرز سابقه قضاوت در سوپرکاپ اروپا (2013)، فینال لیگ اروپا (2013) و فینال لیگ قهرمانان (2014) که دهمین قهرمانی رئال مادرید را به همراه داشت، را داراست. داوری دیدار مشهور دورتموند-رئال مادرید که به پیروزی 4 به یک دورتموند هم انجامید بر عهده کایپرز بود؛ مسابقه ای که روبرت لواندوفسکی هر 4 گل زنبورها را به ثمر رساند و فردا شب در مونیخ، امید اول گلزنی بایرن مونیخ خواهد بود.

در فصل جاری، کایپرز 15 داوری در لیگ هلند انجام داده، 1 بار داور لیگ اروپا بوده و 3 قضاوت هم در لیگ قهرمانان داشته که در مجموع 19 دیدار، 70 کارت زرد و 5 کارت قرمز استفاده کرده و به طور میانگین در هر بازی، 25 خطا اعلام کرده است. کایپرز طی فصل جاری لیگ قهرمانان، دیدارهای دورتموند-رئال مادرید (1-3)، زسکامسکو-بازل (0-2) و اتلتیکو مادرید-رم (2-0) همگی از مرحله گروهی را سوت زده که در دو مورد میهمان و در یک مورد، میزبان مسابقه برنده بوده است. کایپرز در 19 مسابقه این فصلش، 5 پنالتی اعلام کرده که همگی در لیگ هلند بوده اند. 

آمار و ارقام

  • بایرن مونیخ به دنبال حضور در اولین فینال لیگ قهرمانانش بعد از 2013 است. آنها باید با رئال مادریدی مصاف دهند که با فرم ایده آل کریستیانو رونالدو، هت تریک در قهرمانی اروپا را نشانه گرفته اند.
  • مادرید در هر 5 مسابقه اخیرش مقابل بایرن مونیخ پیروز شده، ولی آنها در 10 دیدار از 12 مسابقه اخیرشان در بازی های خارج از خانه لیگ قهرمانان، گل خورده اند.
  • بایرن مونیخ در هیچ کدام از دیدارهای خانگی این فصلش در لیگ قهرمانان شکست نخورده و در 5 مسابقه از 6 دیدار اخیر، کلین شیت کرده است. علاوه براین، آنها در 5 دیدار از 8 مسابقه اخیرشان در خانه، حداقل 5 گل زده اند.

حالا یوپ هاینکس در آخرین روزهای فوتبالی اش، مقابل تیمی قرار گرفته که در 1998 و بعد از حدود 40 سال، به قهرمانی اروپا رسانده است. رئال مادرید الان مدافع عنوان قهرمانی اروپا و برنده مطلق در مصاف های اخیر با بایرنِ هاینکس بوده است. زین الدین زیدان، یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا، ماجراجویی مربیگری اش را طوفانی آغاز کرده و به دنبال جاودان کردن خودش در معتبرترین رقابت های باشگاهی در اروپا است. باید دید در 180 دقیقه ای که تمام فوتبال دوستان انتظارش را می کشند، چه اتفاقاتی رخ می دهند و برنده مسابقه چه نامی خواهد داشت؟

نظرات 7 + ارسال نظر
FC BAY چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 ساعت 00:55

با مصدومیت آلابا و احتمال نبودنش تو بازی فردا و مصدومیت کومان رئالیها از خوشحالی دارن میترکن.
تو چندتا گروه رئالی هستم همشون دارن دعا میکنن برنات دفاع چپ بازی کنه که اتوبان بزنن

alireza چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 ساعت 08:55

رافینیا هست برنات با شاهکارش تو بازی سویا عمرا بازی کنه
کومان واقعا حیف شد
سرعت فوق العادش میتونست به شدت کمک کنه مخصوصا اگه نیمه دوم تعویضی میومد.

hamid چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 ساعت 10:49

کومان تو برگشت هست؟؟؟

کیوان چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 ساعت 11:54

امیدوارم امسال بدشانسیهای بایرن تموم بشه و یوپ بتونه بت شخصیت رئال رو بشکنه به امید موفقیت سلطان یوپ و تیم خوب بایرن

کیوان چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 ساعت 11:59

یه چیز دیگه رو می خوام بگم اینکه نگران ترکیب نباشید چون ما یوپو داریم و می دونه کیو تو ترکیب بزاره .اگه بایرن بدشانسی نیاره می تونه رئالو حذف کنه .از لحاظ ترکیب دو تیم تقریبا قدرت برابری دارند اما نکته مهم عیار مربیانه که تو این بخش اصلا قابل قیاس نیستند و هاینکس با اختلاف بسیار بسیار بیشتری با تجربه تره .چقدر حال می داد یوپ تو پایان مربیگریش بازم سه گانه رو می برد و نویر هم تو بازی فینا بازی می کردو جامو بالای سر می برد

حسین باواریایی چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 ساعت 13:09

بازیکنای ما کیفیت شون خیلی بالاست مهم روحیه شونه
اگه دقت کنید همه بازیکنا از روحیه بالاشون حرف میزنن که فوق العاده است
الآن تنها تیمی که تو اروپا روحیه اش فوق العاده است بایرنه اونم بخاطر یوپ کبیر
به بازی دیشب لیورپول نگاه کنید تا پنج تا گل زدن عقب کشیدن و تو ۴ دقیقه ۲ گل خوردن
ولی بایرن روحیه سیر نشدن داره هرچقدر گل بزنه براشون کمه
بازی که ۵،۶ تا تو بوندسلیگا زدیم رو یادتون بیاد تا دقیقه های آخر وقت اضافه میحواستن گل بزنن
الآن شرایط خیلی بهتر از کل چهار فصل قبله
بازیکنا عطش سه گانه دارن و مطمئنم حتی لوا بهترین بازی رو انجام میده چون خیلی دلش میخواد به cl برسه
ولی بازم نباید غافل شد که نیمکت ما تو قسمت هجومی ضعیفتر از رئاله
و واسه همین باید کار رو همون اول بازی تموم کرد
چون شگرد رئاله که تو دقیقه های آخر آسنسیو رو بیاره و زهرشون رو بریزن مخصوصا زمانی که بایرنی ها خستن
به هر حال به امید برد بایرن
بایرن ۴ رئال ۱

مهدی چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 ساعت 14:10

با نظر حسین موافقم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد