وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ و ششمین قهرمانی متوالی در بوندسلیگا؛ قهرمانی با شادی محدود

بایرن مونیخ توانست روز شنبه با پیروزی در دربی ایالت بایرن به بیست و هشتمین قهرمانی خود در بوندسلیگا دست یابد. با این وجود دستیابی به چنین موفقیتی تنها یکی از اهداف باشگاه بایرن مونیخ در این فصل بوده است.  

بایرن مونیخ با پیروزی 1-4 مقابل آوگزبورگ توانست پنج هفته مانده به پایان رقابت های بوندسلیگای فصل 2017/18، بیست و هشتمین عنوان قهرمانی خود در تاریخ بوندسلیگا و ششمین قهرمانی متوالی خود را جشن گیرد. بعد از به صدا درآمدن سوت پایان دیدار مونیخی ها جشن مختصری در استادیوم خانگی آوگزبورگ برگزار کردند و جشن محدودتری نیز در مونیخ برگزار خواهد شد. چون برای مونیخی ها قهرمانی در رقابت های بوندسلیگا تنها دستیابی به یکی از مراحل از پیش تعیین شده محسوب می شود. یوپ هاینکس سرمربی بایرن مونیخ نیز در این زمینه گفته است:

“با قهرمانی در بوندسلیگا کار ما تمام نشده است. ما هنوز چالش های زیادی پیش روی خود داریم و اگر بتوانیم از آنها نیز با موفقیت عبور کنیم، فرصت زیادی برای جشن گرفتن خواهیم داشت.
 

کارل هاینتس رومنیگه از سران باشگاه بایرن مونیخ با این وجود قهرمانی در بوندسلیگا را بسیار مهم می داند:

“قهرمانی در آلمان اتفاق فوق العاده ای است، در واقع آنچه که ما در شش سال اخیر تجربه کرده ایم همانند یک رویا می ماند.
 

بایرن مونیخ با پیروزی در دربی ایالت بایرن توانست با ثبت ششمین قهرمانی متوالی رکوردی جدید در این زمینه به ثبت رساند اما در این فصل نیز مونیخی ها برای دوازدهمین مرتبه از سال 2000 نتوانستند قهرمانی خود را در استادیوم خانگی خود در شهر مونیخ و در مقابل چشم هواداران مسجل نمایند. قهرمانی مونیخی ها با ثبت رکوردهای دیگری نیز همراه بود. یوپ هاینکس در سال 2013 با 68 سال سن به عنوان مسن ترین سرمربی به قهرمانی در بوندسلیگا دست یافته بود، که چنین رکوردی در سال 2018 توسط وی به میزان پنج سال افزایش یافت. در حقیقت در روز دوازدهم ماه می و در بازی خانگی بایرن مونیخ مقابل اشتوتگارت که کاپ قهرمانی بوندسلیگا به بایرن مونیخ اعطا خواهد شد، سه روز از تولد 73 سالگی یوپ هاینکس می گذرد. قهرمانی در چنین سن و سالی یوپ هاینکس را دست نیافتنی تر خواهد کرد چون سرمربیان بزرگ تاریخ بوندسلیگا نظیر اتو لاتک، اتو رهاگل و اوتمار هیتسفلد همگی آخرین قهرمانی خود در بوندسلیگا را پیش از سن 60 سالگی جشن گرفته بودند. دومین سرمربی مسن فاتح بوندسلیگا ویلی مولتهاوپ سرمربی سابق وردربرمن است که در سال 1965 و در سن 61 سالگی موفق به قهرمانی بوندسلیگا شده است.

بین اولین قهرمانی یوپ هاینکس در بوندسلیگا و آخرین قهرمانی وی در این رقابت ها فاصله ای 47 ساله وجود دارد که این موضوع نیز رکوردی منحصر به فرد محسوب می شود. در سال 1971 یوپ هاینکس برای اولین بار توانسته بود به عنوان بازیکن تیم مونشن گلادباخ به چنین افتخاری دست یابد. یوپ هاینکس همچنین برای اولین بار در سال 1989 به عنوان سرمربی بایرن مونیخ به قهرمانی در بوندسلیگا دست یافت و در 29 سال بعد نیز موفق به تکرار چنین افتخاری برای بایرن مونیخ شد. فاصله زمانی بسیار زیادی که حتی سر آلکس فرگوسن بزرگ نیز در منچستریونایتد موفق به ایجاد آن نشده است.

فرانک ریبری نیز با قهرمانی بایرن مونیخ که با تولد 35 سالگی وی هم زمان شد، توانست به رکوردی جدید دست یابد، البته فرانک ریبری ترجیح می داد که چنین اتفاقی را به عنوان بازیکن اصلی تیم تجربه کند، اما یوپ هاینکس سرمربی تیم تصمیم گرفته بود که در بازی مقابل آوگزبورگ به وی همانند لواندوفسکی، هوملس، مولر، تیاگو و مارتینز برای بازی برگشت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا استراحت دهد. ریبری با قهرمانی در این فصل توانست در یازده سال حضور خود در فوتبال آلمان به هشتمین عنوان قهرمانی دست یابد که چنین اتفاقی وی را به پرافتخارترین بازیکن خارجی تاریخ رقابت های بوندسلیگا تبدیل کرد. فرانک ریبری هم اکنون به همراه هم تیمی های سابق خود نظیر مهمت شول، اولیور کان، فیلیپ لام و باستین شواین اشتایگر با کسب هشت عنوان قهرمانی در تعداد عناوین قهرمانی بوندسلیگا رکورددار است. ریبری برای اینکه خود را به تنها رکورددار عنوان قهرمانی بوندسلیگا تبدیل نماید، به احتمال فراوان تنها نیاز به یک قرارداد یک ساله دیگر با باشگاه بایرن مونیخ دارد که با توجه به شرایط سنی و میزان آمادگی وی هنوز تصمیمی قطعی در این زمینه از سوی باشگاه بایرن مونیخ اتخاذ نشده است.

با پایان یافتن رقابت های این فصل، دوران حضور یوپ هاینکس در بایرن مونیخ نیز  با کسب چهار عنوان قهرمانی بوندسلیگا برای این تیم به پایان خواهد رسید و در هفته های آتی مشخص خواهد شد که پایان این فصل با یک دوبل قهرمانی و یا تکرار سه گانه تاریخی سال 2013 همراه خواهد بود یا خیر. صرف نظر از این موضوع سران مونیخی بی تردید حضور دوباره تیم خود در جمع بزرگان فوتبال اروپا را با توجه به کادر پا به سن گذاشته تیم، مدیون یوپ هاینکس هستند. مسن شدن کادر تیم موضوعی اجتناب ناپذیر است، با این وجود سران باشگاه بایرن مونیخ برای رفع این مشکل نیاز به تغییری انقلاب گونه در کادر تیم خود ندارند و با تزریق چند بازیکن جوان و مستعد در برخی از پست ها چنین مشکلی برطرف خواهد شد.

یوپ هاینکس ماموریت خود را در باشگاه بایرن مونیخ به بهترین شکل ممکن انجام داده است و سران بایرن مونیخ مجبور خواهند بود که وظیفه ایجاد تغییرات در کادر تیم را به جانشین یوپ هاینکس بر روی نیمکت مربی گری تیم بسپارند. با این حال اگر قهرمانی خاطره انگیر یوپ هاینکس در این فصل از رقابت های بوندسلیگا با دو قهرمانی دیگر در رقابت های DFB Pokal و لیگ قهرمانان اروپا همراه شود، بی تردید یوپ هاینکس به عنوان بزرگ ترین و موفق ترین سرمربی تاریخ باشگاه بایرن مونیخ شناخته خواهد شد.

 

از وب سایت روزنامه آلمانی FAZ

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
فوتبال آلمانی دوشنبه 20 فروردین 1397 ساعت 14:42 http://bayern.blogsky.com

بایرن میتونه محمد صلاح رو بخره ولی خب با قیمتی حدود ۱۰۰ میلیون یورو.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد