وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

روبن: اگر فرگوسن می خواست، به منچستر یونایتد می رفتم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، آرین روبن، ستاره هلندی بایرن مونیخ، فاش کرد که در سال 2004 و پیش از پیوستن به چلسی، مایل بود به جمع شیاطین سرخ بپیوندد. 

 

روبن در سال 2004 راهی انگلیس شد و با وجود صحبتهایی که از قبل با تیم منچستر یونایتد کرده بود، این تیم چلسی بود که موفق به جذب این بازیکن شد؛ در آن زمان خوزه مورینیو هدایت این تیم را بر عهده داشت. حالا آرین روبن عنوان کرده که در آن زمان اگر پیشنهادی از جانب سر الکس فرگوسن دریافت می کرد، انتخاب او تیم منچستر یونایتد می بود. این هافبک کناری هلندی اولین بار در تیم پی. اس. وی آیندهوون بود که خود را مطرح کرد و مورد توجه مدیران باشگاههای انگلیسی قرار گرفت. برای مدتی است که منچستر یونایتد بازی او را زیر نظر گرفته و گویا صحبتهایی هم در مورد امکان انتقال این بازیکن به اولد ترافورد نیز شده است.

البته فرگوسن در انجام این صحبتها مردد بود و در آخر روبن با قراردادی 12 میلیون یورویی راهی استمفورد بریج شد؛ جاییکه به همراه تیمش موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در لیگ انگلیس شد. حالا که از ستاره 34 ساله تیم بایرن مونیخ درباره حواشی نقل و انتقالش در آن سالها سوال شد، او در جواب گفت: "من و فرگوسن در منچستر صحبتهای دوستانه ای راجع به فوتبال و مسائل دیگر داشتم، حتی از زمینی که تیم در آن تمرین می کرد هم دیدن کردم و همه چیز به خوبی پیش می رفت. اما زمانی که به پی. اس. وی برگشتم دیگر خبری نبود. صحبتی از قرارداد رسمی به میان نیامد، البته آن زمان تیم پی. اس. وی در حال مذاکره با تیم چلسی نیز بود و ممکن است پیشنهاد بهتری از آنها گرفته باشند. من با مدیران تیم چلسی مذاکره کردم و به برنامه هایشان برای تیم علاقه مند شدم. یک ملاقات برگزار شد و همه چیز به سرعت پیش رفت. اگر بعد از دیداری که با فرگوسن داشتم، پیشنهادی دریافت می کردم، احتمالا آنرا می پذیرفتم، اما اینگونه نشد. 

روبن پس از پیوستن به تیم چلسی روند پیشرفتش را حفظ کرد و با دوندگی بالا و تمایلش به گلزنی، زیر نظر مورینیو به اوج رسید. اکنون که از روبن، نظرش را درباره سرمربی آن وقتش پرسیدند گفت: "او انتظار زیادی داشت و بسیار سخت گیر بود، اما فکر می کنم در آن سالها برای پیشرفت فوتبالم به چنین رویه ای نیاز بود. من همیشه در حال یادگیری هستم و دوست دارم که سخت تلاش کنم و پیشرفت کنم، بنابراین فکر می کنم شباهتهایی از نظر اخلاقی به هم داشتیم؛ مورینیو، سرمربی و مدیر خوبی بود و اعتماد به نفس زیادی به من بخشید. برای مدیر یک باشگاه، مصدومیت یک بازیکن مسئله ناراحت کننده ای است، چراکه دیگر نمی توان از آن بازیکن استفاده کرد و من این را درک می کنم، اما این ناراحتی برای خود بازیکن دوچندان است؛ بازیکن دوست دارد در زمین بازی باشد و از بازی اش لذت ببرد. مورینیو به دنبال پیروزی است و بازیکنانی توانمند می خواهد. زمانی که مصدوم شده بودم، اعتماد به نفس زیادی از او می گرفتم، اما مصدومیتهایی که پیش آمد کمی مسائل را پیچیده کرد."

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد