وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه مفصل میروسلاو کلوزه: فکر نمی کنم یک سمبُل باشم؛ دوست نداشتم الان هم بازی کنم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، آقای گل تاریخ جام های جهانی، مصاحبه ای مفصل انجام داده است. 

 

میروسلاو کلوزه، که سابقه 24 مسابقه در جام جهانی و به ثمر رساندن 16 گل در آنها را دارد، توانسته هر سه مدال طلا، نقره و برنز این مسابقات را به دست آورد.

میرو که الان به عنوان مربی مهاجمان در تیم ملی آلمان فعالیت می کند، 71 گل در 137 بازی ملی به ثمر رسانده است. این بازیکن سابق بایرن مونیخ و لاتزیو که الان 39 ساله شده و سال گذشته از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، مصاحبه ای در خصوص خاطراتش از جام جهانی و نظراتش در خصوص روسیه 2018 با وبسایت فیفا انجام داده که تقدیم می شود.

 

شما در 4 دوره جام جهانی در 4 قاره مختلف حضور داشته اید و مسلما هیچ کس نمی تواند بهتر از شما معنای حضور در این تورنمنت به عنوان یک بازیکن را توضیح دهد.

جام جهانی همیشه خاص هست و توضیح آن واقعا مشکل است و در نهایت به دست آوردن آن احساسی باورنکردنی به شما می دهد. به خاطر همین خیلی خوشحالم که در سال 2014، قهرمان جهان شدیم، چون همیشه خیلی به آن نزدیک می شدیم. در سال 2002 به فینال رسیدیم و 2 بار بعدی در نیمه نهایی، حذف شدیم.

 

آلمان همواره به عنوان یکی از مدعیان فتح هر تورنمنتی شناخته می شود. آیا این تبدیل به کلیشه شده یا واقعا همین طور است؟

همیشه توانسته ایم برای هر رقابتی، تیم قابل اتکایی آماده کنیم و این باعث شده بتوانیم دستاوردهای قابل توجهی کسب کنیم. چنین پویایی و شوقی نمی تواند فقط در زمان مسابقات، ظاهر شود و همیشه موقع آماده سازی، شروع می شود.

 

آیا آلمان می تواند از عنوانش در روسیه 2018، دفاع کند؟

می توانیم به مراحل بالا برسیم، اما باید بتوانیم آن روح تیمی را دوباره ایجاد کنیم. آلمان جوانان بسیار مستعد و ستارگان باکیفیتی در اختیار دارد، ولی آنها باید بتوانند این را در زمین هم نشان دهند. متحد بودن در جریان بازی ها همیشه در ذهنم جای مخصوصی دارد و تیم همیشه مهم ترین اولویتم بوده است. اگر هر کس بهترین نمایش خود را بروز دهد، مسلما تیم می تواند از آن سود کند.

 

آیا شاهد غافلگیری بزرگی هم در مسابقات خواهیم بود؟

هر جام جهانی تیمی معرفی می کند که با خودتان فکر می کنید اگر خوب بازی کنند، می توانند نتیجه خوبی بگیرند. این گاهی اوقات به معنای آن است که آنها حتی می توانند تیم های بزرگ را هم شکست دهند.

 

کدام بازیکنان در جام جهانی برجسته خواهند بود؟

معمولا بازیکنانی مثل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، درخشان ظاهر می شوند، ولی هر تیم بازیکنان کلیدی خود را در اختیار دارد. شاید بازیکنان مهم چندان مشهور نباشند، اما برای هر تیم بسیار کلیدی به شمار می روند. باید شناخته شده و مورد قدردانی قرار گیرند.

 

پیش بینی تان از جام جهانی روسیه چیست؟

تورنمنت بسیار ویژه ای خواهد. آن را در جریان جام کنفدراسیون ها هم حس کردیم. تماشاگران بسیار مشتاق بودند و جو استادیوم ها عالی بود. جام جهانی بسیار جذابی خواهد بود.

 

خب در مورد خودتان صحبت کنیم. شما آقای گل تاریخ جام جهانی هستید. آیا از جایگاه تان به عنوان یک سمبل، آگاهید؟

شخصا فکر نمی کنم یک سمبل باشم، ولی مسلما رخداد بسیار مسرت بخشی است. به ثمر رساندن 16 گل در جام جهانی معمولا رویایی به نظر می رسد، ولی مثل همیشه باید از هم تیمی هایم قدردانی کنم، چون بدون آنها، هیچ گاه نمی توانستم از پس آن بربیایم.

 

آیا این رکورد شکسته خواهد شد؟

بازیکنان بزرگی الان بازی می کنند و به همین خاطر فکر می کنم به احتمال بالا، شکسته شود، ولی منتظر می شوم تا آن را ببینم. حس بدی نسبت به کسی که به آن دست یابد، نخواهم داشت. رکوردها برایم اهمیتی ندارد. 

 

شانزدهمین گل تان را در دیدار خاطره انگیز 7 به یک در نیمه نهایی جام جهانی مقابل میزبان به ثمر رساندید...

بی نظیر بود. همیشه می پرسند چرا مجبور شدم دو بار برای زدن آن گل، به توپ ضربه بزنم. بار اول، دروازه بان برزیل، مهار بسیار خوبی انجام داد، ولی توپ دوم وارد دروازه شد. بازی بسیار خاصی بود. این قدر خوب بازی کردن در برزیل و بهره بردن از موقعیت های گلزنی مان، نشان از کیفیت عملکرد تیمی مان داشت.

 

بهترین خاطره تان از جام جهانی چیست؟

شک نکنید که قهرمانی در جام جهانی است. هر وقت جام را همانند حضورم در قرعه کشی، در دستم می گیرم، خاطرات بسیاری از ذهنم می گذرند. با این حال، حسرتی ندارم و دوست نداشتم الان هم بازی کنم. خاطرات بسیار مهم دیگری هم مثل اولین بازی ام در جام جهانی مقابل عربستان یا رسیدن مان به فینال در 2002، وجود دارد که خیلی مواقع یادشان می افتم. سامی الجابر، کاپیتان عربستان در 2002، در قرعه کشی جام جهانی روسیه در مسکو هم کنارم بود. آن موقع تست دوپینگ مان را کنار هم انجام دادیم. تمام آن خاطرات و رویدادها، معمولا از ذهنم می گذرد.

 

الان به عنوان مربی مهاجمان در تیم ملی آلمان فعالیت می کنید. با توجه به این مساله، به نظرتان یک مهاجم ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

شخصا فکر می کنم بازیکنانی چون دیگو فورلان فوق العاده هستند. مهاجم کاملی بود و این چیزی است که در فوتبال امروز اهمیت دارد. لواندوفسکی هم ویژگی های خاصی دارد. او از هر مهارت بهره ای برده و مهاجم پرقدرتی است. همیشه باید خود را ارتقا دهید، چون ممکن است در خط دفاع با 4 یا 5 بازیکن روبرو شوید. برای همین همیشه باید کمی متفاوت بازی کنید و داشتن ویژگی های مختلف باعث می شود غیرقابل پیش بینی شوید. توانایی در رقابت های هوایی و پای راست قوی دیگر کافی نیستند.

 

بعد از آنکه اعلام بازنشستگی کردید، هم تیمی قدیمی و فراهم کننده خیلی از گل هایتان، مسوت اوزیل، این طور برایتان نوشت: "به خاطر گل هایت، ممنونیم، میرو. همین الان هم یک افسانه هستی." نظرتان در مورد ستاره آرسنال چیست؟

در رقابت های زیادی کنارش بازی کردم. ویژگی های بازی جالبی دارد و چابک بازی می کند. همیشه بازیکنان چپ پا را دوست داشته ام، چون متفاوت بازی می کنند. حضور چنین بازیکنانی کنار هر مهاجمی، اهمیت دارد. می تواند توپ را از هر فضایی عبور دهد و برایتان ایجاد موقعیت کند. بازیکن بسیار باهوشی است. فوتبال بسیار سریع شده و همه چیز به این برمی گردد که با چه سرعتی ایده درون سرتان را به عمل روی پایتان، تبدیل کنید. این نشانه یک بازیکن خوب است و این کاری است که او توانایی آن را دارد. بسیاری بازیکنان چنین جراتی ندارند یا فضاها را می بینند، ولی به کندی عمل می کنند.

 

به نظرتان می توان کسی را هم طراز مسوت اوزیل دانست؟

اولین نفری که به ذهنم می آید، یوهان میکود در وردربرمن است که او هم خیلی سریع فکر می کرد. یکی از بهترین فوتبالیست هایی است که در کنارش بازی کرده ام.

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر

دوست داریم.تو یکی از اسطوره های مهم آلمان هستی.امیدوارم در آینده روی نیمکت بایرن ببینمت(چه به عنوان مربی چه به هر عنوانی).

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد