وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

10 نکته ی جالب در مورد صورت زخمی بایرن!

تا اواسط دهه ی اول قرن 21، باواریایی ها تقریبا از زمره ی تیم های قدرتمند اروپا خارج شده بودند و اوج هنر آن ها قهرمانی و در بعضی اوقات کسب سهمیه ی لیگ قهرمانان بود. با این حال اواخر این دهه، حضور چند فوق ستاره در کنار مربی های معتبر بایرن را رفته رفته به جمع تیم های بزرگ اروپا رساند. 

 

بی شک یکی از ان فوق ستاره ها فرانک ریبری می باشد. صورت زخمی بایرن در کنار آرین روبن معمار بسیاری از موفقیت های بایرن در بوندس لیگا و اروپا بوده است. در ادامه قصد داریم به 10 نکته از زندگی شخصی و ورزشی ستاره ی فرانسوی بایرن بپردازیم:

1-زخمی که از وی یک ستاره ساخت

برای تبدیل شدن به ستاره ی امروزی، فرانک ریبری در زندگی اش بر مسائل سختی فائق آمده است. وقتی او تنها 2 سال داشت، به سبب تصادف سنگین به همراه خانواده اش، فرانک واقعا خوش شانس بود که توانست جان سالم از آن حادثه به در ببرد. با این حال آن حادثه زخمی در صورت فرانک به ای گذاشت که امروز نیز مشخص است. این زخم موجب می شد تا هم سن و سالان فرانک در کوچه و مدرسه وی را مورد تمسخر قرار دهند.

با این حال فرانک همواره تاکید کرده است که آن اتفاق از او فرد سرسخت تری ساخته است:"آن حادثه من را برای چیزهایی که بعدا برایم اتفاق افتاد، قوی تر کرد."

2-طی کردن مسیر موفقیت

وقتی در سن 16 سالگی باشگاه لیل عذر فرانک را خواست، او در لیگ های دسته ی پایینتر فرانسه و در باشگاه محلی بولگون عضو شد.در سال 2002 ریبری به جنوب رفت تا در تیم المپیم آلس بپیوندد؛ اما این باشگاه اندکی بعد از پیوستن فرانک ورزشکست شد. جوان پر تلاش و باانگیزه ی آن روزها به صورت تمرینی مدتی را در گنگام سپری کرد اما شرایط زندگی فرانک را مجبور کرد تا در کنار پدرش به کارگری مشغول شود.


با این حال ریبری آن ایام را سازنده می داند و معتقد است که به وی برای تبدیل شدن به یک ستاره ی حرفه ای کمک کرده است.ریبری در کتابش درمورد این موضوع نوشته است:" فهمیدم که کار پدرم چقدر سخت است. من همچنین متوجه شدم که این کار به درد من نمی خورد و من باید در فوتبال به جایی برسم."

3-جدال با شانس

وقتی در سال 2003 مدیر باشگاه برست-فیلیپ گورسات- که تیمش امیدوار بود تا به دسته ی دوم فرانسه صعود کند به ریبری شانس اثبات خودش را داد، روند صعودی فرانک تغییر یافت:"این پسر توانایی بازی در لیگ دسته دوم فرانسه را دارد و به خوبی از پس آن بر خواهد آمد. به زودی این را متوجه خواهید شد. فرانک خیلی سریع است."

بر اساس قراردا جدید فرانک ماهانه 250 یورو دستمزد دریافت می کرد!گورسات سال ها بعد اعتراف کرد که شانس ریبری برای براورده کردن انتظارات بسیار کم بوده است:"در آن موقع، احتمال شکست فرانک 99 درصد بوذ و او تنها 1 درصد شانس داشت تا به رویاهایش رنگ واقعیت ببخشد." اما ریبری از همان 1 درصد سود برد و به برست کمک کرد تا صعود کند و در پایان به باشگاه دسته برتری متز پیوست.


4-آغازی بر عظمت و بزرگی

6 ماه بعد از پیوستن به متز ریبری به ترکیه رفت.در گالاتاسارای به سرعت هواداران برای او لقب"فراریبری" را برگزیدند و او به نخستین جامش در دنیای فوتبال رسید. در جریان دیدار فینال جام ترکیه بین دو رقیب سنتی یعنی گالاتاسارای و فنرباغچه، ریبری در جریان برد 5-1 تیمش، زننده ی گل اول بود.


5-درخشش برای فرانسه در جام جهانی آلمان

 در ژوئن 2005، ژان فرناندز مربی سابق ریبری در متز، وی را به مارسی آورد. کیفیت و نمایش فوق العاده ی  شماره 7 جدید مارسی باعث شد تا در حالیکه وی پیش تر سابقه ی بازی چندانی در سطح اول فوتبال نداشت،عضو تیم فوتبال فرانسه برای جام جهانی 2006 شود.

در آن جام ریبری زننده ی گل تساوی برابر اسپانیا در مرحله ی یک هشتم بد که در نهایت فرانسه در آن جام نائب قهرمان شد. زیدان هم تیمی ریبری در آن ایام، از او به عنوان"جواهر جدید" فوتبال فرانسه نام برد.


6-جایزه لوتو برای بایرن

قرار گرفتن در رده ی چهارم و گذراندن یک فصل بدون جام باعث شد تا سران بایرن در سلا 2007 ریبری را خریداری کنند. مرد جدید بایر که 24 ساله شده بود، برای تبدیل شدن به بازیکن محبوب هواداران به زمان زیادی نیاز نداشت. ریبری در جریان دیدار دومش برای بایرن یک پنالتی چیپ را به گل تبدیل کرد تا بایرن با 4 گل وردربرمن را شست دهد.

در فصل اول حضورش در بایرن، ریبری با زدن 11 گل و ارسال 8 پاس گل به بایرن کمک کرد تا هر دو جام آلمان را تصاحب کند. در اگوست 2008 ریبری جایزه ی مرد سال فوتبال آلمان را تصاحب کرد تا تنها بازیکن غیر آلمانی برنده ی این جایزه باشد. فرانتس کبن بائر اسطوره ی بایرن که در زمان آمدن ریبری به مونیخ عضوی از هیئت مدیره ی باشگاه بود، خریدن ریبری را به برنده شدن جایزه ی لاتاری تشبیه کرده بود.


7-ستاره ی تلویزیونی

 در سال 2009ریبری کیفیت فوتبالی اش را در اختیار گروه ساحل عاجی و خواننده ی الجزایری قرار داد تا به آن ها کمک کند. در این ویدئو که Même pas fatigué (Not even tired)نام داشت ستاره ی بایرن با چند شخصیت محبوب و مشهور دیگر به انجام بازی فوتبال مشغول شد. در طول این ویدئو ریبری ترفندها و تکنیک های مختلفی را به نمایش می گذارد. برای چند هفته این کار به عنوان ویدئوی شماره 1 فرانسه شناخته می شد.


8- صاحب بار

پس از ازدواج با دختری که فرانک او را از دوره ی نوجوانی می شناخت، ریبری به دین اسلام گروید. در سال 2011 ریبری یک "بار" را راه اندازی کرد که اگرچه در آن هیچ گونه مشروبات الکلی فروخته نمی شود؛ اما دیدارهای فوتبالی مهم در آن پخش می گردد.


9-سلطان اروپا

ریبری در سال 2009 و 2011 بدشانس بود و نائب قهرمان اروپا شد اما در سال 2013 سرانجام وی توانست قهرمان لیگ قهرمانان شود و با کسب بوندس لیگا و جام حذفی، سه گانه ای تاریخی را بدست آورد.ربیری 30 ساله با حضور در 27 بازی آن فصل توانست  با زدن 10 گل و ارسال 15 پاس گل سال خوبی را سپری کند.

ریبری با پارتنر خودش در بایرن-یعنی آرین روبن- گل قهرمانی بایرن در برابر دورتموند را ساخته و پرداخته کردند تا بایرن قهرمانی دراماتیکی رتا کسب کند. ریبری در آن سال اگرچه جایزه ی بهترین بازیکن اروپا را تصاحب کرد اما در جایزه ی بهترین بازیکن جهان پشت سر رونالدو و مسی نفر سوم شد.

10-رکورد زنی در بایرن

مونیخ دیگر خانه ی ریبری شده است. برادر کوچکتر فرانک یعنی استیون نیز پس از آمدن به مونیخ طی سال های 2013 تا 2016 برای تیم دوم بایرن بازی کرد.


در خارج زمین ریبری جنب و جوش فراوانی دارد. از جمله کارهای خاص ریبری می توان به خالی کردن سطل آب بر روی سر اولیور کان و همچنین ایفای نقش به عنوان راننده ی اتوبوس باشگاه در جریان سفر به دبی اشاره کرد.

افتخارات ریبری در داخل زمین هم نام او را در کتاب رکوردداران بوندس لیگا و فوتبال آلمن ثبت کرده است. ریبری 7 قهرمانی بوندس لیگا و 5 قهرمانی دی اف بی پوکال در کارنامه اش دارد. در دسامبر 2017 ریبری 235مین بازی بوندس لیگایی اش را نیز انجام داد تا از رکورد صالی جمیدزیچ پیشی بگیرد و به عناون یک بازیکن غیر آلمانی، بیشترین حضور را برای بایرن مونیخ به ثبت برساند.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
ناشناس سه‌شنبه 12 دی 1396 ساعت 09:34 http://هواداران بایرن مونیخ

عشق است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد