وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بررسی مسیر آلمان تا فینال جام جهانی

با مشخص شدن گروه های جام جهانی اکنون به بررسی اجمالی شرایط آلمان در جام جهانی 2018 می پردازیم.  

برای مانشافت مدافع قهرمانی جام جهانی و سایر تیم های بزرگ که مدعی بردن جام جهانی به کشورشان هستند در قرعه کشی جام جهانی ، مهمترین چیز دور اول قرعه کشی جام جهانی است و ترتیب مشخص شدن سرگروه ها ست اینکه 8 سرگروه به چه ترتیبی در گروه های 8 گانه از A تا H قرار می گیرند.

البته از قبل مشخص بود که سرگروه گروه A میزبان جام جهانی روسیه خواهد بود. با ترتیب مشخص شدن سرگروه ها ، اینجاست که مسیر آلمان و سایر مدعیان جدی بر روی کاغذ تا فینال جام جهانی مشخص خواهد شد. برا تیمهای بزرگ به طور مثال آلمان اینکه سرگروه کدوم گروه قرار می گیرد و رقبای جدی به مانند فرانسه برزیل ارژانتین پرتغال و ... سرگروه کدام گروه قرار می گیرند مهم تر از این است که در چه گروهی قرار بگیرند.

گروه سخت یا آسان اصلا مهم نیست. اتفاقا در شرایطی، گروه سخت هم باشد شاید بهتر باشد. به عنوان مثال با تیم های قوی سید 2 با اسپانیا اروگوئه یا انگلیس همگروه شوی یعنی تا فینال احتمالی دیگر به اسپانیا اروگوئه یا انگلیس برخورد نخواهی داشت.

مسیر مهمترین مسئله است و گروه اهمیت کمتری دارد. سخت ترین گروه ممکن برا آلمان بر روی کاغذ طبق سید بندی ( المان اسپانیا سنگال ژاپن) یا ( المان اروگوئه دانمارک نیجریه ) خواهد شد و می بینید که منشافت در سخت ترین گروه ها ( قبل از مشخص گروه در قرعه کشی ) بر روی کاغذ به راحتی می تواند در صدر گروه قرار بگیرد و سرگروه شود.

به عنوان مثال در قرعه کشی جام جهانی 2014 ترتیب سرگروه ها و اعضای گروه ها به ترتیبی در قرعه قرار گرفتند که فرانسه ارژانتین المان در گروه های E-F-G پشت سر هم قرار گرفتند و بر روی کاغذ به این معنا بود که آلمان - فرانسه - آرژانتین هر 3 در صورت اول شدن در گروه، ارژانتین تا فینال برخوردی به فرانسه و آلمان نخواهد داشت و آلمان فرانسه باید 1/4 بازی می کردند. آلمان در جام جهانی 2014 تا قبل از فینال با ارژانتین به ترتیب با الجزایر فرانسه برزیل بازی داشت و مسیر بسیار سختی داشت. سخت تر از آن در یورو 2016 در قرعه کشی معلوم شد اگر آلمان فرانسه ایتالیا در گروه های خودشان سرگروه شوند بر روی کاغذ در یک چهارم آلمان می بایست با ایتالیا بازی می کرد و در نیمه نهایی با فرانسه که در واقعیت هم چنین چیزی رخ داد و آلمان بعد از پیروزی بر ایتالیا در یک چهارم در نیمه نهایی با فرانسه بازی کرد آن هم در شرایطی که متس هوملس از نیمه نهایی محروم شده بود و خدیرا و گومز هم در مقابل ایتالیا مصدوم شدند و فرانسه با بردی آسان مقابل ایسلند بدون مصدوم و محروم به سراغ آلمان خسته آمد و این نمونه ها اهمیت مسیر و ترتیب مشخص شدن سرگروه ها را یادآور می شود.

3 نکته در دور اول قرعه کشی که سرگروه ها مشخص می شوند مهم است و ترتیب افتادن سرگروه ها تو 3 مورد بررسی میشود :

1- مورد اول سرگروه ها به 2 دسته تقسیم میشوند ( سرگروه های A تا ِD ) که یکی روسیه است و سرگروه های ( E تا H )

تیم هایی که سرگروه گروه و تیمهای سیدهای 2 تا 4 گروه A تا D می افتند (16 تیم در 4 گروه 4تیمی ) تا نیمه نهایی هیچ گونه برخوردی با 16 تیم گروههای E تا H ندارند. یعنی از 16 تیم گروه های AتاD فقط 2 تیم به نیمه نهایی خواهد رسید و تا نیمه نهایی باید همدیگه رو قلع قمع کنند تا در نهایت 2 تیم باقی بمانند و همین شرایط برای 16 تیم EتاH

16 تیم گروه A تا D : روسیه - مصر - عربستان - اروگوئه - پرتغال - ایران - اسپانیا - مراکش - فرانسه - استرالیا - دانمارک - پرو - ارژانتین - کرواسی - ایسلند - نیجریه

یعنی 16 تیم بالا باید یکدیگر را حذف کنند تا در نهایت 2 تیم شان باقی بماند و 2 تیم شان به نیمه نهایی برسد و آلمان در نیمه نهایی قطعا طبق برنامه باید باید با یکی از 2 تیم باقی مانده از گروه های A تا D بازی کند.

شرایط مشابهی برای گروه های E تا H برقرار است و در نهایت 2 تیم از این 4 گروه و 16 تیم باقی خواهد ماند و به نیمه نهایی خواهد رسید که امیدواریم یکی از این 2 تیم آلمان خواهد بود و روی کاغذ آلمان و برزیل بیشترین شانس را دارند که 2 نمیانده گروه های E تا H در نیمه نهایی باشند.

 

2- مورد دوم گروه ها به 4 دسته تقسیم می شوند AB - CD- EF -GH این مورد اهمیتش برای حریف یک چهارم و یک هشتم آلمان است.

در این مورد در هر 4 دسته اگر تیم دوم گروه دیگر ساده باشد به نفع سرگروه گروه دیگر دسته ( آلمان ) است.
در دسته EF که آلمان و برزیل حضور دارند نکات زیر قابل ذکر هستند:
گروه E : برزیل - سوییس - کاستاریکا - صربستان
گروه F : آلمان - مکزیک - سوئد - کره جنوبی

نکته 1 : در بین 8 تیم بالا قطعا و فقط 2 تیم در مرحله یک چهارم حضور خواهند داشت.

نکته 2: المان و برزیل در صورت کسب رتبه اول گروه و سرگروه شدن در یک هشتم برخوردی نخواهند داشت و همینطور تا فینال احتمالی هیچ برخوردی با هم نخواهند داشت.

نکته 3: آلمان و برزیل اگر یکی در گروهش اول و دیگری در گروهش دوم شود باید در مرحله یک هشتم فینال زودهنگامی را با هم برگزار کنند و یک تیم در مرحله 1/8 با روسیه باید وداعی زودهنگام داشته باشد.

نکته 4: چون از دسته EF قطعا و فقط 2 تیم باقی می اند آلمان برزیل بیشترین شانس را دارند و 2 تیم نهایی این دسته یا دو گروه EH خواهند بود.

نکته 5: در صورت سرگروه شدن برزیل ، المان باید در مرحله یک هشتم با یکی از تیم های سوییس - کاستاریکا صربستان بازی کند که روی کاغذ حریف احتمالی آلمان در مرحله یک هشتم سوییس خواهد بود.

3- مورد سوم چگونگی قرار گرفتن سرگروه های A-C-E-G هستند و B-D-F-H

در مراحل حذفی دسته اول یعنی سرگروه های A-C-E-G یک سمت جدول خواهند افتاد در کنار تیم های دوم گروه های B-D-F-H و دسته دوم سرگروه های B-D-F-H و تیم های دوم A-C-E-G در سمت دیگر جدول قرار می گیرند.

مثلا سال 2014 وقتی المان افتاد گروه G و ارژانتین F روی کاغذ معلوم بود در صورتی این دو در گروه شان اول بشوند تا فینال هیچ برخوردی با هم ندارند و روی کاغذ معلوم بود المان در یک چهارم به فرانسه برخورد می کند در صورت سرگروه شدن هر دو، که با هم برخورد کردند و المان 1-0 برنده شد. همینطور یورو 2016 که روی کاغذ معلوم بود درصورت سرگروه شدن المان فرانسه ایتالیا در گروه هایشان در مرحله یک چهارم آلمان به ایتالیا و در نیمه نهایی به فرانسه برخورد خواهد کرد که در واقعیت هم اتفاق افتاد و آلمان بعد از برتری بر ایتالیا توسط فرانسه در نیمه نهایی حذف شد.

سرگروه های احتمالی گروه های A-C-E-G : اروگوئه - فرانسه - برزیل - بلژیک ( یا انگلیس )

آلمان در صورت سرگروه شدن در گروه F هیچ برخوردی با تیم های فوق تا فینال نخواهد داشت.

سرگروه های احتمالی گروه های B-D-F-H : اسپانیا ( یا پرتغال ) - ارژانتین ( یا کرواسی) - آلمان - لهستان

آلمان تا نیمه نهایی هیچ برخوردی با اسپانیا پرتغال ارژانتین کرواسی نخواهد داشت.

**حریف احتمالی آلمان در مرحله یک چهارم نهایی برنده سرگروه گروه H ( لهستان یا کلمبیا ) با تیم دوم گروه G (بلژیک با انگلیس ) خواهد بود.


جمع بندی حریفان احتمالی آلمان :

گروه E : آلمان - مکزیک - سوئد - کره جنوبی

بعد از سرگروه شدن آلمان رقیب مرحله یک هشتم تیم دوم گروه E

اگر برزیل در گروه E اول شود تا فینال با آلمان برخورد نخواهد داشت. در صورت سرگروه شدن برزیل ، المان باید در مرحله یک هشتم با یکی از تیم های سوییس - کاستاریکا صربستان بازی کند که روی کاغذ حریف احتمالی آلمان در مرحله یک هشتم سوییس خواهد بود.

مرحله یک چهارم

رقیب المان در مرحله یک چهارم به طور قطع یکی از تیمهای گروه های G یا H خواهد بود.

آلمان با برنده سرگروه گروه H و تیم دوم گروه G در نیمه نهایی بازی خواهد کرد.

گروه H : لهستان کلمبیا ژاپن سنگال
گروه G : بلژیک انگلیس تونس پاناما

8 تیم گروه های G و H باید همدیگر را حذف کنند و در نهایت 2 تیم شان باقی بماند و بر روی کاغذ یک تیم در مرحله یک چهارم با آلمان بازی خواهد و دیگری با برزیل .
یعنی از بین بلژیک انگلیس کلمبیا لهستان حداقل 2 تیم قطعا تا از برخوردشان با آلمان و برزیل تا مرحله یک چهارم حذف شده اند.


نیمه نهایی :

رقیب المان در نیمه نهایی یکی از 4 تیم زیر خواهد بود.
سرگروه گروه B : اسپانیا ( یا شاید پرتغال )
تیم دوم گروه A : روسیه ( یا شاید اروگوئه اگر اروگوئه دوم شود و روسیه یا تیمی دیگر اول شود)
تیم اول گروه D : آرژانتین یا کرواسی
تیم دوم گروه C : دانمارک ( یا پرو یا استرالیا)

آلمان در نیمه نهایی با یکی از تیم های فوق بازی خواهد کرد و در صورتی که فرانسه در گروهش گروه C اول و سرگروه شود تا فینال هیچ برخوردی با آلمان نخواهد داشت.

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد جمعه 10 آذر 1396 ساعت 23:42

اگر فرانسه وبرزیل تو گروهشون اول بشوند تا فینال حریف قدری نخواهیم داشت ولی درکل باید بادید فینال درهربازی به میدان برویم تا دوباره قهرمان جهان بشویم

مسعودآلمانی-رئالی یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 15:36

اسپانیا توگروهش دوم بشه آلمان توفینال خوابیده.اسپانیااول بشه توی نیمه به حریف قدرتمندی برخورد میکنیم.فینال با فرانسه بازی داریم به امید فتح مسکو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد