وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شواین اشتایگر: بایرن مونیخ طی دو یا سه سال آینده، قهرمان اروپا خواهد شد

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، بازیکن سابق بایرن مونیخ و منچستر یونایتد و بازیکن حال حاضر شیگاکو فایر، که سابقه قهرمانی در جام جهانی را نیز دارد، در مصاحبه ای مفصل با گل آلمان درباره شرایط خودش و همچنین فوتبال اروپا صحبت کرده است. 

 

مصاحبه باستین شواین اشتایگر با خبرنگار گل، بدین شرح بوده است؛

آقای شواین اشتایگر نظرتان درباره بایرن مونیخ چیست؟ آیا آن ها در حد یک تیمی برای کسب مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان هستند؟

“به نظر من، بایرن مونیخ در حال حاضر جزو سه باشگاه برتر دنیا است. این آسان نیست که در لیگ قهرمانان اروپا شکست بخورید و سپس در جام حذفی هم نتوانید به فینال بروید. این بلایی بود که فصل پیش سر بایرن مونیخ آمد. می دانم احساس بازیکنان چگونه بوده است چون خودم هم این ها را تجربه کرده ام. با این حال بایرن مونیخ هنوز هم باشگاه بزرگی است. به نظر من آن ها باید مرحله به مرحله جلو بروند. این تیم بازیکنان خوب و بزرگی دارد و همه شرایط لازم را برای بازگشت به اوج دارد.
 

“ در بازی هایی مانند دیدار های مرحله یک چهارم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمان، در بازی هایی که تیم های مانند بایرن مونیخ، رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا برابر هم قرار می گیرند، این جزئیات هستند که در پایان برنده را مشخص می کنند. من از بازی بایرن مونیخ برابر رئال و از قرعه ای که نصیبش شده بود، راضی بودم. این درست است که آن ها شکست خوردند ولی از عملکردشان راضی بودم اما بسیار سخت بود که برابر بروسیا دورتموند هم مغلوب شدند و نتوانستند جام حذفی را هم به دست بیاورند. با این حال آن ها قهرمان بوندس لیگا شدند. بایرن مونیخ در دو یا سه سال آینده قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.
 

 فیلیپ لام،  یکی از نزدیک ترین دوستان شما، سال گذشته از فوتبال خداحافظی کرد، قبل از خداحافظی با او صحبت نکردید و به او پیشنهاد بازی در شیکاگو فایر را ندادید؟

“ما با هم در ارتباط هستیم. او یک چهره ورزشی و شخص عالی است که در نهایت تصمیم گرفت از دنیای فوتبال خداحافظی کند. من او را می شناسم و می دانم تصمیمش را هیچگاه عوض نخواهد کرد و هرگز به آمریکا برای بازی کردن، نخواهد آمد اما او به اینجا علاقه دارد. می توانیم گاهی وقت ها با هم گلف بازی کنیم. این ورزش همیشه برای ما سرگرم کننده است شاید توماس مولر هم اگر وقتش آزاد باشد همراه ما بیاید تا روز خوبی را با هم بگذرانیم (با خنده).
 

 شما بعد از این همه سال بازی در بایرن مونیخ، تصمیم گرفتید از این باشگاه جدا شوید، در این باره صحبت کنید.

“من در آن زمان، در نقطه ای از زندگی ام قرار داشتم که می خواستم چالش های جدید را تجربه کنم. همیشه آرزو داشتم در منچستر یونایتد بازی کنم. من به تمام اهدافی که می خواستم در مونیخ رسیده بودم. من آن جا بازی کردن را شروع کردم و همیشه می خواستم لیگ قهرمانان اروپا را برنده شوم. هدفم این بود با کمک دیگر بازیکنان به سطح تیم کمک کنم. همه در سال های آخر حضورم در بایرن مونیخ می خواستیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شویم. قبل از قهرمانی ما دو بار توانسته بودیم به فینال برسیم و بالاخره توانستیم قهرمان شویم.
 

 او ادامه داد:

“هنگامی که به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسیدم و هنگامی که روی سکو بودم، با خودم فکر کردم که وقتش است به تجربه کردن چالش های جدید فکر کنم. من به منچستریونایتد رفتم، همیشه در رویا هایم می دیدم که لباس این تیم را بر تن کرده ام. من هر کاری برای موفقیت انجام دادم. حالا اینجا هستم و می خواهم هر چقدر که در توانم است برای شیکاگو فایر تلاش کنم و به تیمم کمک کنم. هر روز با این فکر زندگی می کنم.
 

 آیا فکر می کنید لیگ آمریکا (MLS) جای مناسبی برای بازیکنانی مانند شما که سابقه بازی در بوندس لیگا را دارند، است؟

“بله، این را همه می دانند. بسیاری از بازیکنان این را از من پرسیده اند و من همیشه گفته ام جایم بسیار خوب است. احساس می کنم بازیکنان آلمانی می توانند اینجا پیشرفت کنند.
 

 این درست است که شما یکی از طرفداران نیمار هستید؟

“بله، رک و پوست کنده بگویم، من یکی از طرفداران نیمار هستم. نه تنها به خاطر سبکی بازی که دارد بلکه بخاطر شخصیت و اخلاقش. من از طریق دانته (بازیکن سابق بایرن مونیخ) با او در برزیل ملاقات کردم. او می خواست پیراهن من را داشته باشد و من از طریق دانته پیراهنم را به او اهدا کردم. هر زمانی که ما برابر هم بازی می کردیم، احترام زیادی به هم می گذاشتیم.
 

“ به یاد دارم هنگامی که در سال 2014، قهرمان جام جهانی در برزیل شدیم، در تعطیلات او را دیدم. با هم چند روز را سپری کردیم. اوقات سرگرم کننده ای را با هم گذراندیم و بسیار خود گذشت! او قلب بزرگی دارد. نیمار مرد کاملی است. علاوه بر این ها او در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان دنیا است. از این بابت که او دیدار نیمه نهایی برابر ما در جام جهانی را از دست داد، بسیار متاسف شدم. او در آن زمان مصدوم شد. چنین شرایطی آسان نیست. همه برزیل منتظر ظهور یک رونالدینیوی جدید هستند. نیمار می تواند رونالدینیوی جدید برزیل باشد. او می تواند به هر هدفی که دارد، برسد و امیدوارم این اتفاق رخ دهد. امیدوارم او روزی تبدیل به بهترین بازیکن دنیا شود و برای او بهترین ها را آرزو می کنم.
 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد