وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چالش های پیش روی هاینکس و انتظاراتی که از او داریم

یوپ هاینکس دوباره به بایرن برگشت، تا باواریای طوفان زده را نجات دهد. در این یادداشت نگاهی داریم به انتظاراتی که از این مربی اسطوره ای بایرن مونیخ می توان داشت. 

 

چهارشنبه شب بود، درحالی که همه خود را آماده آمدن توماس توخل می کردیم، ناگهان بیلد یک بمب خبری را منتشر کرد: یوپ هاینکس تا پایان فصل هدایت بایرن را برعهده می گیرد! در همان لحظه بود قلب همه مان ایستاد، باورمان نمی شد که این موضوع حقیقت دارد و امروز این موضوع رسما از طرف باشگاه تایید شد. پیرمرد پرافتخار ما، برای بایرن خودش را فدا کرد و بعد از تاریخ سازی در سال 2013، برای نجات تیمی که بقول خودش بخشی از قلبش است ریسک بزرگی کرد و برگشت.

 

خطرات!
اول از همه، بیشترین ریسک برای خود هاینکس است. پیرمرد 72 ساله، پس از فتح سه گانه در سال 2013 به تمام آنچه می توانست رسید و به بهترین شکل فوتبال را کنار گذاشت و به نظر می آمد او نیاز به چیز دیگری برای پرکردن لیست افتخاراتش نداشت. قطعا اگر هاینکس نتایجی در حد نتایج سال 2013 کسب نکند، میراث ارزشمندش را نابود نمی کند ولی شاید خیلی هارا نا امید کند. خیلی از هواداران بایرن باید از این موضوع آگاه باشند و انتظاراتشان را بالا نبرند. هرکسی که فکر می کند یوپ بازهم می تواند با این تیم آن دستاورد ها را تکرار کند باید آگاه باشد که این بار چنین کاری خیلی دشوار تر خواهد بود. به عنوان مثال بازیکنان کلیدی تیم مثل نویر و بواتنگ این روزها درگیر مصدومیت های زیادی هستند درحالی که در سال 2013 چنین مشکلاتی وجود نداشت، ستاره هایی مثل توماس مولر یا داوید آلابا، افت شدیدی کرده اند و خط هافبک تیم هم به قدرتمندی آن زمان نیست، دورانی که خاوی مارتینز و شواین اشتایگر در میانه های زمین سلطنت می کردند. خط دفاع بایرن مشکلات زیادی دارد، فرانک ریبری مصدوم است ولی بهرحال سایه ای از آن بازیکن 2013 هم نیست، کینگزلی کومن بازیکنی نیست که بشود رویش حساب باز کرد، روبن هم عملکرد با ثباتی ندارد و خیلی مشکلات دیگر.

حل کردن این مشکلات در 8 ماه قطعا یک معجزه است. بازگشت هاینکس به بایرن در اینجای فصل، درحالی که او تیم خودش را نبسته،آوردنش توسط مدیران قطعا برای اهداف کوچکتری نسبت به سال 2013 است.

 

انتظارات
حل کردن مشکلات و حواشی داخل باشگاه، می تواند یک شروع فوق العاده باشد. گرچه او در مونیح کاری تاریخی کرده ولی برخلاف مربیانی مثل گواردیولا، هاینکس هیچوقت بخاطر نبوغ تاکتیکی اش شناخته نشده است بلکه بخاطر توانایی بالایش در سازماندهی بازیکنان و کشف یک سیستم عالی و سازگار با بازیکنانش شناخته می شود. دستورالعمل تیم او همیشه به این صورت بوده است: وقتی که حریف بیشتر حمله می کند تیمش بیشتر دفاع می کند، اطمینان حاصل می کند که خط هافبک تیمش تمام راه های نفوذ را می بندد. و پویایی را به خط حمله تزریق می کند، طوری که تیم به درخشش های فردی بازیکنان نیازی ندارد. استحکام دفاعی و تعادل بین دفاع و حمله در تیم هایش همیشه عالی است. درنهایت هاینکس، می تواند نظم را به تیم برگرداند، بایرن را به بوندسلیگا و اهدافش در لیگ قهرمانان برساند. کسب بوندسلیگا و رسیدن تا مراحل بالای حذفی در لیگ قهرمانان توسط هاینکس را می توان یک "ماموریت انجام شده" دانست و هرچیزی بیشتر از آن قطعا مانند اضافه کردن خامه به قهوه خواهد بود! مهمترین ویژگی هاینکس در بدو ورودش به بایرن، اعتبار و شخصیت احترام برانگیزش در مونیخ و رختکن تیم است. هیئت مدیره به اندازه کافی او را قبول داشته که برای آوردنش انقدر تلاش کرده است. در آنجا هیچکس نمی تواند او را بابت نتیجه ای ضعیف سرزنش کند.

 

مسیر پیش رو
انتصاب موقت یوپ هاینکس، همه برنامه های برای مربی بعدی بایرن را به هم ریخت. درحالی که بایرن می توانست توماس توخل را که بیکار بود استخدام کند، آنها نتوانستند به توخل اعتماد کنند و در نتیجه هاینکس با تجربه را موقتا آوردند تا در تابستان و با خیال راحت مربی بعدی را انتخاب کنند. یولیان ناگلزمن، یورگن کلوپ یا حتی شخصی دیگر، ممکن است در مربی بعدی بایرن باشد. در حال حاضر با تمام وجود، می توانیم با آغوش باز پذیرای هاینکس باشیم. تا چند روز پیش رویای بازگشت او به بایرن به خیالی بیهوده می ماند. خیلی از هواداران بایرن مخفیانه از او می خواستند که بازگردد و او بازگشت، این بار نه برای خودش بلکه فقط برای بایرن، او به عنوان یوپ هاینکس به همه چیز رسیده بود و امروز چیزی برای اثبات نداشت، او فقط برای نجات بایرن آمد و ما خوشحالیم که او برگشته است.

 

از مایکل مونگر در بایرن سنترال

 

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
Bayern جمعه 14 مهر 1396 ساعت 20:37

متن جالبیه، اما اینو بگم که ما از عشققققققققققق توی این فصل هیچی نمیخوایم فقططططططططط یک تیم بسازه برای آینده همین، رنجور عشق بِه نشود جز به بوی یاررررررررررررررررر

داوود کان جمعه 14 مهر 1396 ساعت 21:33

هر نتیجه ای که بگیره همجنان عاشقشیم و هیچی از عشق و اعتبارش توی قلبمون کم نمیکنه

هومن شنبه 15 مهر 1396 ساعت 00:02

این تیم با تیمی که حاصل کار فن خال بود، خیلی تفاوت داره
اون تیم جوان بود، این تیم خیییییلی پیره

هومن شنبه 15 مهر 1396 ساعت 00:03

خاهشا هم دوستانی که الان خیلی خوشحالن، پس فردا اگه خدایی نکرده تیم نتیجه نگرفت نیان به هاینکس فحش و ناسزا بگن
هاینکس فقط بخاطر بایر قبول کرده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد