وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آمار و ارقامی که منجر به برکناری کارلو آنچلوتی از بایرن مونیخ شد

بایرن مونیخ در اواخر هفته گذشته کارلو آنچلوتی سرمربی خود را به صورت غافلگیرکننده ای برکنار کرد، در مورد نحوه مربی گری و رفتار این سرمربی ایتالیایی در مونیخ مطالب زیادی منتشر شده است، اما اعداد، ارقام و آمار به جای مانده از وی را شاید بتوان یکی از دلایل اصلی برکناری وی قلمداد نمود.  

از کارلو آنچلوتی سرمربی بزرگ ایتالیایی انتظار می رفت که بتواند بایرن مونیخ را علاوه بر اقتدار همیشگی در بوندس لیگا به یکی از مدعیان اصلی فتح لیگ قهرمانان اروپا بدل نماید، اما با برکناری آنچلوتی در اوایل دومین فصل حضورش در بایرن مونیخ، نه تنها چنین انتظاراتی برآورده نگردید بلکه پیش بینی ها و خوش بینی های اولیه در زمینه حضور موفق این سرمربی ایتالیایی در آلیانس آرنا نیز اشتباه از آب درآمدند.

اولی هونس رئیس باشگاه بایرن مونیخ بعد از برکناری کارلو آنچلوتی مدعی شد:

به عنوان یک مربی نمی توانی بازیکنان بزرگ تیم را به عنوان مخالف خود داشته باشی. من در زندگی خود به این ضرب المثل اعتقاد دارم که دشمن خانگی خطرناک ترین است و به همین دلیل ما مجبور به چاره اندیشی شدیم. این واقعیت که سرمربی تیم در روزهای اخیر با تصمیمات خود پنج بازیکن مهم تیم را به مخالفان خود تبدیل کرده، هرگز قابل تحمل نیست.

البته وجود این بازیکنان مخالف و مایوس را نمی توان تنها دلیل برکناری کارلو آنچلوتی از سمت سرمربی گری بایرن مونیخ دانست، بلکه آمار و ارقام به جای مانده از وی نیز بی تردید در اتخاذ چنین تصمیمی از سوی سران باشگاه بی تاثیر نبوده اند که این یادداشت به بررسی برخی از آنها می پردازد.

اولین سرمربی برکنار شده در جشن اکتبر

کارلو آنچلوتی به اولین سرمربی تاریخ بایرن مونیخ تبدیل شد که در هنگام برگزاری جشن اکتبر (Oktoberfest) در مونیخ از سمت خود برکنار می شود که البته سه امتیاز عقب ماندگی نسبت به دورتموند صدرنشین بوندس لیگا و شکست تلخ 0-3 مقابل پاری سن ژرمن به کاتالیزوری در این زمینه بدل شدند.

سریعترین برکناری سرمربی در تاریخ بایرن مونیخ

در تاریخ باشگاه بایرن مونیخ برکناری یک سرمربی تنها شش هفته بعد از شروع رقابت های بوندس لیگا بی سابقه بوده است. پیش از این چنین رکوردی در مونیخ به یوپ هاینکس تعلق داشت که در هفته دوازدهم از رقابت های فصل 1991/92 بوندس لیگا و بعد از شکست 1-4 مقابل تیم اشتوتگارتر کیکرز از سمت خود برکنار شد. اولی هونس البته بعدها از این برکناری که در تاریخ هشتم اکتبر سال 1991 روی داده به عنوان بدترین اشتباه دوران مدیریت ورزشی خود در بایرن مونیخ یاد کرد.

تنها 455 روز حضور در بایرن مونیخ

آنچلوتی که پیش از برکناری خود از بایرن مونیخ قراردادی سه ساله تا تابستان 2019 با این باشگاه منعقد کرده بود، تنها موفق شد تا پاییز 2017 در مونیخ ماندگار شود تا دوران مربی گری وی در آلیانس آرنا به 455 روز محدود شود. این سرمربی ایتالیایی پیش از این تنها بر روی نیمکت مربیگری تیم رجیانا از فوتبال ایتالیا دوران حضور کوتاه تری را تجربه کرده بود.

کوتاه ترین دوران حضور  در بایرن مونیخ بعد از کلیزمن 

تنها یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی باشگاه بایرن مونیخ دورانی کوتاه تر از 455 روز را در این تیم به ثبت رسانده است. دوران مربیگری سرمربی سابق تیم ملی آلمان البته به هشت سال پیش باز می گردد، وی بین جولای 2008 تا آوریل 2009 به مدت 301 روز به عنوان سرمربی در بایرن مونیخ حضور داشته است.

کاهش درصد پیروزی های آنچلوتی

کارلو آنچلوتی در دوران بیست ساله فعالیت خود در دنیای مربی گری فوتبال به موفقیت هایی خیره کننده دست یافته و همواره درصد پیروزی های وی در تیم های مختلف مطابق جدول زیر از رشدی صعودی برخوردار بوده که چنین اتفاقی تنها در بایرن مونیخ برای این سرمربی 58 ساله روی نداده است. وی در بایرن مونیخ "تنها" موفق به کسب 72.5 درصد پیروزی در 60 بازی رسمی شده است.

آمار مربی گری کارلو آنچلوتی در تیم های مختلف

نام باشگاهدرصد نسبت پیروزی های کسب شدهمدت زمان حضور در باشگاه (روز)
رجیانا41.5 %366
پارما48.3 %730
یوونتوس55.3 %875
میلان56.3 %2763
چلسی61.5 %691
پاری سن ژرمن63.7 %547
رئال مادرید74.8 %694
بایرن مونیخ72.5 %455

ضعیف ترین میانگین امتیازی از زمان لوئیس فن خال

آمار کارلو آنچلوتی در زمینه میانگین امتیازات کسب شده توسط بایرن مونیخ در بوندسلیگا نیز در مقایسه با سرمربیان قبلی این تیم در رده پایین تری قرار می گیرد. آنچلوتی با وجود اینکه فصل گذشته با اختلافی پانزده امتیازی نسبت به لایپزیش،  پنجمین قهرمانی متوالی در بوندسلیگا را برای مونیخی ها به ارمغان آورد، اما میانگین 2.38 امتیاز در هر بازی برای وی به ثبت رسید که چنین آماری بعد از برکناری لوئیس فن خال هلندی، ضعیف ترین آمار به ثبت رسیده در این زمینه محسوب می شود. همچنین بعد از برکناری لوئیس فن خال در آوریل 2011، کارلو آنچلوتی اولین سرمربی بایرن مونیخ است که قبل از پایان مهلت قراردادش مجبور به ترک مونیخ می شود. یوپ هاینکس و پپ گواردیولا در این بین حاضر به تمدید قرارداد خود نشدند.

کمترین درصد پیروزهای کسب شده از زمان لوئیس فن خال

کارلو آنچلوتی همچنین در زمینه درصد پیروزی های کسب شده نیز در بین سرمربیان اخیر بایرن مونیخ تنها از لوئیس فن خال عملکرد بهتری داشته است. در بین این سرمربیان گواردیولا با ثبت 80.4 درصد پیروزی بهترین آمار را به خود اختصاص داده و یوپ هاینکس با 76.5 درصد، کارلو آنچلوتی با 72.5 درصد و لوئیس فن خال با 55.6 درصد در رده های بعدی قرار می گیرند.

کمترین امتیاز کسب شده از فصل 2010/11

بعد از فصل 2010/11 که مونیخی ها بعد از بازی های هفته ششم رقابت های بوندس لیگا تنها موفق به کسب هشت امتیاز شده بودند، در این فصل آنها با هدایت آنچلوتی بعد از بازی های هفته ششم با کسب سیزده امتیاز، ضعیف ترین آمار را به ثبت رسانده اند. در پایان فصل 2010/11 بایرن مونیخ تنها به رده سوم رقابت های بوندس لیگا رسید.

بدترین رده بایرن مونیخ در 68 ماه اخیر

مونیخی ها در سال های گذشته همواره در رده اول و یا دوم جدول رده بندی رقابت های بوندسلیگا قرار داشته اند. این تیم برای آخرین بار در فوریه سال 2012 و در پایان هفته بیست و دوم از رقابت های بوندسلیگای فصل 2011/12 قرار گیری در رده سوم را تجربه کرده بود. در آن زمان تیم های دورتموند و مونشن گلادباخ بالاتر از بایرن مونیخ رده های اول و دوم را به خود اختصاص داده بودند، در پایان رقابت های آن فصل دورتموند قهرمانی در بوندسلیگا را جشن گرفت.

ده گل خورده در ده بازی

چنین آمار ضعیفی را می توان تا حدودی مرتبط با مصدومیت مانوئل نویر سنگربان و کاپیتان تیم مرتبط دانست. با این وجود بایرن مونیخ در خط دفاعی به تیمی بسیار آسیب پذیر بدل گشته که در ده بازی ابتدای فصل ده مرتبه دروازه خود را گشوده دیده است. ضعیف ترین آمار بایرن مونیخ در سال های اخیر در این زمینه به زمان حضور یورگن کلینزمن باز می گردد. در آن زمان بایرن مونیخ در مدتی مشابه چهارده گل دریافت کرده بود.

سنگین ترین شکست در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا

شکست 0-3 مقابل پاری سن ژرمن سنگین ترین شکست بایرن مونیخ در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود، البته این تیم در ماه مارس سال 2001 نیز شکست 0-3 مقابل المپیک لیون را تجربه کرده است، اما این شکست در دومین مرحله گروهی از رقابت های لیگ قهرمانان به ثبت رسیده است. در آن زمان پس از پایان دور اول رقابت های گروهی لیگ قهرمانان، تیم های باقی مانده باز هم در چهار گروه چهار تیمی به مصاف یکدیگر می رفتند.

به جز موارد مطرح شده تساوی 2-2 خانگی مقابل وولفسبورگ نیز از دیگر آمار منفی حضور آنچلوتی در بایرن مونیخ به حساب می آید. چون در این بازی مونیخی ها پیروزی 2-0 مقابل حریف خود در نیمه اول را با تساوی 2-2 در پایان بازی تعویض نمودند که این اتفاق برای اولین باربرای بایرن مونیخ در آلیانس آرنا روی می دهد.

 

به قلم Adrian Rehling از وب سایت روزنامه آلمانی Die Welt

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
Mehrangermany جمعه 14 مهر 1396 ساعت 21:17

اقا رسمی شد یوپ هاینکس مربی بایرن شد
دوستان اگه کامنتای منو قبلا خونده باشین همون اول گفته بودم بهترین گزینه یوپ عزیزه
تبریک میگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد