وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یادداشت؛ ​​​​​​​​​​​بایرن مونیخ، بایرن مونیخ است!

روزهای سختی برای بایرن مونیخ فرا رسیده.  

گفته بودند آفتاب آلمان همیشه از باواریا طلوع می کند، گفته بودند که منطقه مونیخ همیشه رویایی بوده و پُر از نور و بسیار درخشان، بسیار قدرتمند و فنا ناپذیر، آن ها هرگز نباید شکست بخورند و به همین علت است که آن ها فنا ناپذیر خواهند بود. آن ها اجازه شکست با آن نتیجه افتضاح مقابل پی اس جی را نداشتند، گفته بودند بعد از میخکوب شدن توسط لیون فرانسه و باخت سه بر صفر نتیجه در حدی عجیب بوده که فرانس بکن بائر سخنى چنین به بازیکنانش بگوید:

” چیزی که در زمین پیاده کردید، شبیه همه چیز بود غیر از فوتبال بازی کردن.
 “

آن ها در هر شرایط ، حتی بد ترین وضع ممکن هم اجازه چنین شکستی را نداشتند. کارلو هم تبدیل به سیزدهمین مربی برکنار شده باواریایی ها شد. او رفت و بایرن به دنبال یک جایگزین مناسب، از مشورت کردن با گواردیولا مربی اسبق باشگاه گرفته تا بزرگان باشگاه برای یک گزینه مناسب تا بتواند بایرن را از بحران نجات بدهد.

بایرن بازی قبلی را در لیگ متوقف شد، در حالی که با دو گل پیش بود و حال بعد از شکست تلخ در فرانسه باید در برلین و در ورزشگاه المپیک به مصاف هرتابرلین برود. دلخوشی به ستارگان، به مولر، لواندوفسکی، روبن که تنها یک گل با جیووانی البر گلزن ترین بازیکن خارجی باشگاه فاصله داشت و ستارگان دیگر که باید بدون مربی سه امتیاز را به دست بیاورند.

دیدگاه طرفداران به شروع کار سانیول بود، مربی که می دانست جایگاه مربی گری اش دوام زیادی ندارد، اما به هر حال و در هر شرایط پیروزی را جشن می گرفتند تا کمی از ناکامی خود کاسته کنند. بایرن بازی را خوب شروع کرد، گلزنی هوملس روی پاس بوآتنگ و همکاری دو مدافع ، هالیوودی هارا پیش انداخت؛ و در لحظات پایانی نیمه اول لواندوفسکی گل دوم را به ثمر رساند تا شاگردان سانیول با پیروزی به رختکن بروند. با اغاز نیمه دوم هرتا طوفانش را بر پا کرد، اندری دودا دقیقه پنجاه و یک و تنها پنج دقیقه بعد سالمون کالو ساحل عاجی گل تساوی را به ثمر رساند.

سکوت بایرنی ها، پایان بازی، افتضاح از نوع باواریایی، دو تساوی پشت سر یکدیگر در بوندسلیگا ، هر دو بازی با دو گل جلو باشی و بازی را با تقسیم امتیاز به پایان برسانی، این یعنی تاسف و ناکامی بزرگ برای بایرنی ها با ستارگان بزرگ و کوچک خودشان، این ناکامی در تاریخ بی سابقه بود، برای اولین بار بود که بایرن در لیگ با دو گل پیش بیافتد اما دو گل را دریافت می کند و بازی با تساوی خاتمه پیدا می کند. هوملس یک گل زد و هشتاد و شش درصد پاس هایش صحیح بود؛ بهترین بازیکن دیدار لقب گرفت، اما خوشحالی نداشت، افتخاری نبود و بدون هیچ صحبتی به رختکن رفت.

با این وصف بایرن مونیخ، بایرن مونیخ است، باشگاهی که توانسته همیشه خود را باز تعریف کند.

سال ۲۰۰۱ باشگاه المانی، بکن بائر را اخراج نکرد و پشت او ایستاد، و فصل را با اقتدار به پایان رساند. اما حال آنجلوتی برکنار شده، و بایرن به دنبال یک گزینه، آن نفر چه کسی خواهد بود؟ اگرچه باشگاه بایرن بیانگر چنین جمله ای خواهد بود:

” زمان برای کسی توقف نخواهد کرد.
 “

 

نویسنده: ابوالفضل کریم آبادی (صدر)

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد