وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

دومین فصل حضور آنچلوتی در بایرن مونیخ؛ تاریخی مثل هاینکس یا فاجعه بار مثل فن خال؟

دومین فصل حضور کارلو آنچلوتی بر روی نیمکت مربیگری بایرن مونیخ آغاز شده است، فصلی که می تواند برای وی با توجه به نتایج سرمربیان اخیر بایرن مونیخ بسیار سرنوشت ساز باشد. 

 

فصل جدید رقابت های فوتبال می تواند بر روی آینده باشگاه بایرن مونیخ بسیار تاثیرگذار باشد. فصلی که دومین حضور کارلو آنچلوتی بر روی نیمکت مربیگری این تیم آلمانی محسوب می گردد و بدون شک عملکرد وی در این فصل تنها از لحاظ ورزشی سنجیده نخواهد شد. این سرمربی ایتالیایی که از سابقه همکاری با اوتوکرات هایی نظیر سیلویو برلوسکونی، رومن آبراموویچ و ناصر الخلیفی نیز برخوردار است، در بایرن مونیخ با توجه به وجود انتظارات بالا از وی در حال تجربه کردن شرایط پیچیده ای است. با این وجود وی پیش از بازی مقابل بایرلورکوزن و شروع رقابت های فصل جدید بوندس لیگا با خوش بینی مدعی شده بود:

“من از شروع فصل جدید خوشحال هستم و رویای ما تکرار قهرمانی فصل گذشته است.
 

بی تردید عملکرد کارلو آنچلوتی در این فصل بیشتر از اولین فصل حضورش در بایرن مونیخ زیر ذره بین منتقدین قرار خواهد گرفت و کسب ششمین عنوان قهرمانی متوالی در بوندسلیگا به تنهایی برای هواداران مونیخی و روسای باشگاه کافی نخواهد بود. آنچلوتی خود نیز به خوبی نسبت به وجود چنین حساسیتی در مونیخ آگاه است:

“ما می خواهیم، می توانیم و مجبوریم که عملکردی بهتر از فصل گذشته داشته باشیم.
 

و میزان موفقیت بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا می تواند همانطور که الیور کان سنگربان افسانه ای بایرن مونیخ به صورت واضحی اعلام کرده به یکی از معیارهای سنجش عملکرد آنچلوتی در این تیم آلمانی بدل شود:" عملکرد کارلو آنچلوتی در لیگ قهرمانان سنجیده خواهد شد و معیار آن حداقل کسب نتایجی مشابه با پپ گواردیولا در این رقابت ها است."

 

مقایسه با یوپ هاینکس

اولی هونس رئیس باشگاه بایرن مونیخ به تازگی مدعی شده که کسب عنوان قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با توجه به "دیوانگی های بازار نقل و انتقالات" دیگر قابل برنامه ریزی نیست. با این وجود وی آرزو دارد که اتفاقات شیرین دومین فصل حضور یوپ هاینکس در بایرن مونیخ در فصل جدید نیز تکرار شود. کارل هاینتس رومنیگه نیز ضمن ابراز امیدواری در همین رابطه اظهار داشته:"کارلو در این فصل من را تا حدودی به یاد یوپ هاینکس در دومین فصل حضورش در بایرن مونیخ می اندازد."

یوپ هاینکس نیز در اولین فصل حضور خود نتوانست انتظارات بالا در باشگاه را برآورده سازد و با شکست تلخ در فینال خانگی لیگ قهرمانان در سال 2012، سه عنوان نایب قهرمانی را برای مونیخی ها به ارمغان آورد. یک سال بعد اما یوپ هاینکس موفق شد با فتح سه گانه مهمترین افتخار تاریخ باشگاه بایرن مونیخ را به ثبت برساند. رومنیگه در این زمینه گفته است: "نتایج نا امیدکننده در فصل اول سبب شد تا یوپ هاینکس با انجام برخی تغییرات در سال 2013، مهم ترین موفقیت باشگاه بایرن مونیخ در سال های اخیر را پایه ریزی کند."

حال آیا تکرار چنین شاهکاری از سوی کارلو آنچلوتی نیز قابل انتظار است؟ عملکرد بایرن مونیخ در دیدارهای دوستانه پیش فصل و کسب دو شکست سنگین خانگی مقابل میلان و لیورپول در چارچوب رقابت هایAudi Cup که با سوت های اعتراضی تماشاگران حاضر در آلیانتس آره نا نیز مواجه گردیده بود، افزایش بدبینی ها در این زمینه را سبب شد که با توجه به وجود تعداد بالای مصدومین، نگرانی هایی را نیز ایجاد کرده است. با این وجود این سرمربی ایتالیایی در سه بازی ابتدای فصل مقابل دورتموند، بایرلورکوزن و تیمی نه چندان شناخته شده در رقابت های DFB Pokal نشان داده که می تواند با تکیه بر سایر نفرات تیم، تا حدودی فقدان این بازیکنان را جبران نماید. به نحوی که این سرمربی ایتالیایی اعلام کرده بود که:"جای نگرانی نیست، همه چیز مطابق برنامه در حال پیشروی است." و حال با پیروزی مقتدرانه مقابل وردربرمن از هفته دوم از رقابت های بوندس لیگا که با بازگشت برخی از بازیکنان مصدوم تیم نیز همراه بود، امیدواری هواداران مونیخی به تداوم نتایج درخشان تیم افزایش یافته است.

آنچلوتی و سرعت بخشیدن به انقلاب در بایرن مونیخ

کارلو آنچلوتی به عنوان مربی نتیجه گرا در فوتبال اروپا شناخته می شود، اما بر خلاف ایستگاه های مربی گری قبلی وی نظیر چلسی، رئال مادرید و پاری سن ژرمن که از وی تنها کسب پیروزی و دستیابی سریع به موفقیت درخواست می شد، عملکرد وی در مونیخ تنها بر اساس نتایج و پیروزی های کسب شده ارزیابی نخواهد شد. در مونیخ از آنچلوتی انتظار می رود که بتواند با موفقیت و به آرامی انقلاب به وجود آمده در کادر تیم را رهبری کند، آن را سریع تر به نتیجه رساند و همچنین با راهکار های خود پروسه اضافه شدن بازیکنان جوان به ترکیب اصلی تیم را نیز آسان تر کند. پرسشی که حال مطرح می شود این است که آیا آنچلوتی از توانایی چنین وظیفه مهمی برخوردار است؟ هونس و رومنیگه در این مسئله تردید داشته اند و شاید به همین دلیل زمینه حضور ویلی سانیول (کمک مربی) و حسن صالیحمیدزیچ (مدیر ورزشی) را در کادر فنی تیم فراهم کرده اند، دو بازیکن سابق مونیخی که همانند دو هویت باشگاه می بایست به نحوی عملکرد آنچلوتی را زیر نظر داشته باشند. آرمین فه از سرمربیان سابق بوندسلیگا در این زمینه معتقد است:

“بایرن مونیخ در آستانه انقلابی قرار گرفته که آنچلوتی باید بتواند آن را هدایت و رهبری کند. در فصل گذشته در نحوه بازی مونیخی ها آثار بسیار زیادی از سیستم مورد علاقه پپ گواردیولا به چشم می خورد و برای فصل جدید انتظار می رود که آنچلوتی بتواند سیستم و ایده های مختص خود را در تیم پیاده نماید.
 

و اگر آنچلوتی موفق به این کار نشود، آن گاه می توان انتظار داشت که در دومین فصل حضور وی در مونیخ اتفاقات به وجود آمده در دومین فصل حضور  لوئیز فن خال هلندی بر روی نیمکت مربی گری این تیم تکرار شود. مربی بزرگی که بایرن مونیخ را در سال 2010 حتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز رساند، اما در فصل بعد بر خلاف یوپ هاینکس، مونیخی ها با هدایت وی فصلی ضعیف را تجربه کردند که پیامد آن ایجاد اختلاف بین این سرمربی هلندی و سران مونیخی و برکناری وی پیش از اتمام فصل بود.

 

به قلم Kerry Hau از وب سایت آلمانی Sport1

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد