وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تحلیل روز: چگونه یورگن کلوپ ضعف های بایرن مونیخ را به نمایش گذاشت؟

گل های فراوان دریافتی، عدم خلاقیت و بی برنامه بودن از بزرگترین مشکلات بایرن مونیخ در بازی های دوستانه اخیر بوده اند، دیدارهایی که مونیخی ها به طور شگفت آوری در آنها ضعیف ظاهر شده اند و سبب گردیدند زنگ های هشدار برای آنها به صدا درآید.  

اولی هونس رئیس باشگاه بایرن مونیخ بعد از شکست عجیب بایرن مونیخ در بازی مقابل لیورپول از رقابت های دوستانه Audi Cup، حاضر به صحبت با خبرنگاران نشد و تنها به این گفته که "هنوز فصل شروع نشده" بسنده نمود. اما کارلو آنچلوتی سرمربی تیم در باره نحوه بازی تیم مطبوع خود مدعی شد:

این بازی رقابت ها هشداری برای ما بود، ما در شرایط مطلوبی قرار نداریم و هم در بخش تدافعی و هم تهاجمی با مشکلاتی روبرو هستیم

به نظر می رسد که سرمربی بایرن مونیخ هنوز با معضلات فراوانی روبرو است، هر چند که روز شنبه شاگردان وی می بایست در اولین بازی جدی فصل در سوپرکاپ آلمان به مصاف دورتموند روند. در واقع دو بازی اخیر مقابل ناپولی و لیورپول به خوبی نقاط ضعف مونیخی ها را عیان نمودند و کادر این تیم با توجه به زمان اندک باقی مانده و همچنین وجود مصدومان متعدد، وظیفه ای سنگین برای چاره اندیشی جهت رفع این عیوب دارند. این یادداشت به بررسی نقاط ضعف بایرن مونیخ در شکست 3:0 مقابل لیورپول می پردازد:

 

یک- خط میانی خالی از بازیکن:

کمبود بازیکن در خط میانی بایرن مونیخ در این دیدار به صورت واضحی قابل رویت بود، کارلو آنچلوتی در چیدمان خود در مرکز زمین از زوج تولیسو و تیاگو بهره برد که بیشتر بازیکنانی متخصص در پست شماره هشت، تا پست شماره شش محسوب می شوند. بازیکنانی که کمترین تلاشی برای تصرف توپ و یا حتی ایجاد مزاحمت برای بازیکنان صاحب توپ لیورپولی از خود نشان ندادند. شاگردان لیورگن کلوپ در این دیدار به راحتی میانه میدان را در اختیار خود گرفته بودند که در این واقعیت بعد از ورود رناتو سانچز به زمین نیز تغییری ایجاد نشد. در حقیقت با اضافه شدن این هافبک پرتغالی به جای تیاگوی مصدوم، شرایط بایرن مونیخ حتی به مراتب بحرانی تر نیز شد. در صورت ادامه چنین روندی به نظر می رسد که کادر فنی قهرمان بوندسلیگا در فصل آتی نیز نمی تواند چندان امیدی به رناتو سانچز جهت تقویت خط میانی خود داشته باشد.

 

دو- چیدمان نا مشخص و رافینیای ضعیف:

کارلو آنچلوتی بعد از شکست مقابل لیورپول مدعی شد:"تیم ما از تعادل لازم برخوردار نبود و ما همچنان می بایست چیدمان بهتری برای خود بیابیم." علاوه بر سردرگمی بازیکنان مونیخی تلاش و جدیت لازم از سوی آنها نیز دیده نشد که شاید بتوان این موضوع را به دوستانه بودن رقابت های اخیر مربوط دانست. بیش از همهاما ضعف و عدم هماهنگی در بخش تدافعی بسیار مشهود بود و اینکه بازیکنان این منطقه حساس از زمین در حرکت های خود به حمایت و پشتیبانی از هم تیمی های خود بپردازند، هرگز دیده نشد. به ویژه رافینیای برزیلی در کناره دفاعی سمت راست زمین عملکرد بسیار ضعیف و نامطمئنی از خود بروز داد و در هر سه گل دریافتی ردی از اشتباهات وی قابل رویت بود، به نظر می رسد در فصل آتی کادر فنی بایرن مونیخ نمی تواند به رافینیا به عنوان جاشنین مطمئنی برای فیلیپ لام اعتماد نماید.

 

سه- پست بازی هامس رودریگز:

در بازی مقابل لیورپول کارلو آنچلوتی از هامس رودریگز به عنوان بال تهاجمی سمت راست تیم بهره برد که هرگز پست مناسبی برای وی محسوب نمی شود. این هافبک کلمبیایی به دلیل عدم برخورداری از سرعت مناسب نتوانست حملاتی را از  سمت راست زمین بر روی دروازه حریف تدارک ببیند و به نظر وی در مرکز بخش تهاجمی تیم با  کاراکتر و ایده های خود می تواند از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد، منطقه ای که برای قرارگیری در آن چندین رقیب در کادر بایرن مونیخ برای وی قابل تصور. رودریگز که به علت آسیب دیدگی دیدارهای ابتدایی فصل بایرن مونیخ را از دست خواهد داد، برای بهبود وضعیت بازی بایرن مونیخ می بایست عملکرد بهتری از خود به نمایش گذارد، چون در صورت تکرار چنین بازی ضعیفی وی تنها به گزینه ای بر روی نیمکت بدل خواهد شد.

 

چهار- تنهایی لواندوفسکی در نوک حمله تیم:

بعد از پایان بازی روبرت لواندوفسکی تمایلی به گفتگو با خبرنگاران نداشت و با عصبانیت از کنار آنها رد شد، در دیدار مقابل لیورپول وی موفق به ایجاد تهدیدی جدی بر روی دروازه حریف نشد و در بیشتر مواقع خارج از جریان بازی بود. در تور آسیایی بایرن مونیخ و در سایر بازی های دوستانه تیم نیز این مهاجم لهستانی دچار چنین وضعیت نگران کننده ای بود که دلیل اصلی آن را بیشتر می بایست در عملکرد بازیکنان خط میانی تیم، عدم بازی سازی مناسب آنها و همچنین عدم اضافه شدن بازیکنان این منطقه از زمین به نوک حمله و حمایت از لواندوفسکی، در فاز تهاجمی تیم جستجو نمود.

 

پنج- مسئولیت بازی سازی از زمین خودی:

بازی سازی از انتهای زمین خودی یکی دیگر از نقاط ضعف بایرن مونیخ در بازی مقابل لیورپول بود، در واقع مشخص نبود که چنین وظیفه مهمی بر عهده کدام یک از بازیکنان تیم قرار گرفته است. در فصول گذشته ژابی آلونسو دربیشتر مواقع چنین مسئولیتی را پذیرا می شد و وظیفه به چرخش درآوردن توپ از انتهای زمین و انتقال آن به میانه میدان بر عهده این هافبک توانمند اسپانیایی بود. اما در بازی های اخیر مشخص نبوده که کدام بازیکن مونیخی موظف به انجام چنین فعالیتی است. در حقیقت مونیخی ها نیاز به بازیکنی رهبر و هوشمند در این منطقه از زمین دارند که ضمن کارگردانی بتواند بازیکنان جدید تیم را نیز رهبری کند. به نظر می رسد در فصل آتی متس هوملز با توجه به کاراکتر و دقتی که در ارسال پاس های سالم دراد، بتواند کمبود بایرن مونیخ در این زمینه را تا حدی جبران نماید.

 

شش- دفاع در برابر ضد حملات سریع:

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول در کادر خود از بازیکنان سریعی که قدرت حمل توپ بالایی نیز دارند، برخوردار است، بازیکنانی که رویارویی مقابل آنها بسیار دشوار است، کلوپ بعد از بازی مقابل بایرن مونیخ در این زمینه گفت:"ما توانستیم بایرن مونیخ را با  تغییر سریع فاز بازی از حالت تدافعی به تهاجمی و همچنین سرعت بالایی که داشتیم، اذیت کنیم." با این وجود نحوه عملکرد مونیخی ها در هنگام از دست دادن توپ، عدم تلاش آنها برای بازپس گیری آن و  همچنین عدم شرکت آنها در کارهای تدافعی نیز بسیار شگفت آور بود. البته بازیکنان بایرن مونیخ از در سال های پیش نیز با چنین مشکلی مواجه بوده اند که کارلو آنچلوتی برای نبرد با آن و رفع این معضل می بایست بسیار سریع واکنش نشان داده و تدبیری بیندیشد، چون فوتبالی مبتنی بر انجام ضد حمله های سریع در آینده از سوی بسیاری از تیم هایی که مقابل بایرن مونیخ قرار می گیرند، با الگوپذیری از لیورپول یورگن کلوپ به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

به قلم Marco Plein از وب سایت آلمانی Focus

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد