وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آیا عدم سرمایه گذاری پر هزینه تیم های آلمانی در بازار نقل و انتقالات منطقی است؟

در حالی که باشگاه های بزرگ انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و فرانسوی در مهلت نقل و انتقالات تابستانی 2017 مبلغ هنگفتی را جهت جذب بازیکنان جدید سرمایه گذاری کرده اند. باشگاه های آلمانی تا حدودی خود را در این زمینه عقب کشیده اند. 

 

بازهم در فرصت نقل و انتقالاتی تابستانی باشگاه های بزرگ اروپایی برای جذب بازیکنان مورد نظر خود به تکاپو افتاده اند و با ارائه پیشنهادات دیوانه کننده به دنبال جذب بازیکنان جدید برای حضور مقتدرانه در رقابت های فصل آتی هستند.

در این روزها همواره اخباری در خصوص انتقال پرهزینه بازیکنی از یک باشگاه به باشگاهی دیگر، شکسته شدن احتمالی رکورد نقل و انتقالات و توافق سران باشگاه ها با بازیکنان مورد نظر بر سر پرداخت دستمزدی نجومی به گوش می رسد، برای نمونه در فوتبال انگلیس برای انتقال سنگربانی به نام جوردن پیک فورد که در فصل گذشته 69 گل دریافت کرد، 40 میلیون یورو جابه جا می شود و یا اینکه سران منچسترسیتی حاضر به پرداخت 57 میلیون یورو برای جذب بنجامین مندی می شوند در حالی که در کارنامه فوتبالی این بازیکن تنها یک فصل فوق العاده در موناکو دیده می شود.

 

220 میلیون یورو برای نیمار، 180 میلیون یورو برای امباپه !

باشگاه پاریس سن ژرمن در روزهای اخیر به شدت به دنبال جلب نظر نیمار ابر ستاره برزیلی بارسلونا برای نقل مکان به پایتخت فرانسه بوده است و بر طبق ادعای بسیاری از رسانه های فرانسوی سران متمول این باشگاه پاریسی علاوه بر توافق با این بازیکن بر سر پرداخت دستمزدی نجومی، حاضر به پرداخت مبلغ 220 میلیون یورو جهت دریافت رضایت نامه وی به باشگاه بارسلونا نیز شده اند. بر اساس برخی اخبار منتشر شده ار سوی مطبوعات اسپانیایی باشگاه رئال مادرید نیز در آستانه جذب کیلان امباپه از موناکو با هزینه ای 180 میلیون یورویی است. البته شایعاتی نیز مبنی بر آمادگی بارسلونا برای انتقال 150 میلیون یورویی کوتینوی برزیلی ار لیورپول نیز در روزهای اخیر به گوش رسیده است.

به هر حال باشگاه های بزرگ اروپایی در این روزها با سرمایه گذاری هنگفت و غیر قابل درک به دنبال افزایش قدرت رقابت خود در فصل آتی فوتبال اروپا هستند، در حالی که باشگاه های آلمانی تا کنون تنها نظاره گر بوده و حاضر به انجام چنین نقل و انتقالاتی پر هزینه و پر سر و صدا نشده اند، برای نمونه بایرن مونیخ در این تابستان با پرداخت مبلغ 41 میلیون یورو برای جذب تولیسو رکورد هزینه های نقل و انتقالی خود را شکسته است که هرگز قابل مقایسه با هزینه های صورت گرفته در سایر تیم های مدعی و بزرگ اروپایینیست. موضوعی که بحث ها و پرسش هایی این قبیل را در جامعه فوتبالی و مطبوعات  این کشور به دنبال داشته است که آیا تصمیم باشگاه های بوندسلیگایی جهت عدم مشارکت پویا در بازار نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال اروپا تصمیمی درست و قابل دفاع است؟ آیا این موضوع سبب نخواهد گشت که تیم های آلمانی در مقایسه با سایر رقبای اروپایی خود، قدرت رقابت خود را از دست دهند؟آیا دلیل عدم مشارکت تیم های آلمانی در این بازار را تنها باید در احترام آنها به قوانین مالی محدودکننده یوفا جستجو نمود؟ در حالی که بی تردید حداقل باشگاه هایی نظیر بایرن مونیخ و دورتموند از توان مالی مناسبی برای پرداخت هزینه هایی بالاتر و سرمایه گذاری بیشتر در بازار نقل و انتقالات برخوردار هستند.

 

Financial Fairplay، قوانینی برای دور زدن

قوانین کنترل مالی تصویب شده از سوی یوفا که به "Financial Fairplay" مشهور شده اند در حقیقت می بایست به مانعی تبدیل شوند که باشگاه های اروپایی نتوانند بیش از درآمد خود، هزینه نمایند. با این وجود چنین قانونی چندان جامع نیست و باشگاه های اروپایی از روش های مختلفی برای دور زدن آن برخوردار هستند. برای نمونه باشگاه پاریس سن ژرمن برای انتقال احتمالی نیمار از بارسلون به پاریس می خواهد از اسپانسری خصوصی استفاده نماید تا اسیر جریمه های یوفا نشود. باشگاه میلان نیز که همانند پاریس سن ژرمن از سال جاری توسط سرمایه گذاران خارجی مدیریت می شود، در این تابستان تا کنون برای جذب بازیکنان جدید 189 میلیون یورو هزینه کرده اند، مبلغی که احتمال افزایش آن در روزهای آتی نیز وجود دارد.

باشگاه میلان اما عملکردی قانونی داشته و قوانین مصوب در Financial Fairplay را زیر پا نگذاشته است، چون تبصره ای از این قوانین به مالکین جدید باشگاه های اروپایی اجازه می دهد که در اولین سال حضورشان بیش از درآمدی که باشگاه داشته هزینه نماید، در صورتی که این مالکین از برنامه اقتصادی و درآمدزایی منطقی در باشگاه مطبوع خود برخوردار باشند. روشی که در بوندسلیگا با توجه به قوانین و متدهای باشگاه داری در فوتبال آلمان به سختی قابل تصور است و مخالفینی نیز دارد.اولی هوینس رئیس باشگاه بایرن مونیخ به تازگی ضمن انتقاد از هزینه هایی که در بازار نقل و انتقالات پرداخت می شود، گفته است:

“من هرگز نمی خواهم بازیکنی را به مبلغ 150 یا 200 میلیون یورو خریداری کنم. من هیچ مشارکتی در این دیوانگی نخواهم داشت و ما در باشگاه بایرن مونیخ چنین مواردی را به هیچ وجه قبول نخواهیم نمود.
 

چنین طرز فکری در فوتبال آلمان تنها مختص به هوینس نیست، ماکس ابرل ار سران باشگاه مونشن گلادباخ نیز نظر مشابهی با رئیس باشگاه بایرن مونیخ داشته و رویکرد جدید در بازار نقل و انتقالات را "دیوانه کننده" دانسته است. البته به نظر به جزءباشگاه های آلمانی برخی دیگر از باشگاه های اروپایی نیز مخالف چنین روندی در بازار نقل و انتقالات هستند، برای نمونه دانیل لوی از سران باشگاه تاتنهام نیز در این زمینه گفته است:

“من مطمئن نیستم که سایر باشگاه ها نیز این طور به قضیه نگاه می کنند یا خیر، اما هزینه هایی که برای جذب بازیکنان لیگ برتری پرداخت می شوند، به نظر من در بلند مدت چندان ادامه دار نخواهند بود.
 

اینکه آینده بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا به چه سمت و سویی خواهد رفت، هرگز قابل پیش بینی نیست، اما تعداد کارشناسانی که در آینده ای نه چندان دور فرو ریزی بزرگی را در بازار نقل و انتقالات پیش بینی می کنند، کم نیستند که اگر چنین اتفاقی روی دهد، آن گاه باشگاه های بوندسلیگایی می توانند ادعا کنند که تصمیم درستی مبنی بر عدم مشارکت پویا در این بازار پر هزینه گرفته اند.

به قلم Dennis Melzer از وب سایت آلمانی Focus

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 09:21

در جواب به دوستمون آقای archnemati ..
خیلی ممنونم که در بحث ما شرکت کردید..
هوینس و رومینگه به خاطر احترامی که برای ماتئوس قائلن جوابشو نمیدن مگر نه آقای سامر هم همین حرفو زدن و هوینس جوابشو داد کاری نداریم.
یعنی شما فکر میکردی اگر یوگی به مولر پیشنهاد میداد میرفت؟ واقعا مولر رو چی فرض کردین؟
من و امثال من که از زمان N توی این وبلاگ بودیم.. همه مارو میشناسن... از قدیمی های این وبلاگ هم دیگه کسی نیست چون باید جواب امثال شما رو میدادن..
شما خودت داری میگی لایک دیسلایک.. ترجمش کن برام؟
یعنی پسندیدم .. نپسندیدم.. (دقیقا نظر شخصی افراد) نه نظر کارشناسی افراد.
شما هم سعی کن دیدتو عوض کنی.. فرق بین نظر و تخریب رو کامل بفهمی..

امیر یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 09:22

این آخرین کامنت من توی این وبلاگ هست..
بحث واقعا بی فایده هست..
تشکر از مدیریت که توی این چند وقت اخبار رو پوشش دادند..
خیلی خوشحال شدم.. بدرود.

mh13 یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 12:48

منم Nسال تو همین وبلاگ بودم وبه این نتیجه رسیدم بحث فایده ای نداره
بعد هر باخت تیم بازیکنا فش میخورن و علاوه بر اون هیچ جواب فوتبالی داده نمیشه
یارو برمیگرده میگه من 1000 ساله طرفدار بایرنم و تو هیچی حالیت نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دریغ ازینکه یه کارشناسی درست ببینی یا یه نظر قشنگ

جواد یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 12:57

داداشا ول کنید این بحثارو
هر کی بهتر بود تو ترکیب اصلیه نیازی دیگه به بحث نیست
تا حالا مولر خودشو ثابت کرده پس جای نگرانی نیست

پنجره دوجداره یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 20:11 http://iran-win.com

الان بایرن یه تیم کامل هستش
درسته چندتا بازی دوستانه رو باخته اما خب بازی رسمی یه چیز دیگه است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد