وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

توماس مولر چگونه می تواند دوباره به بازیکن مهمی تبدیل شود؟

فصل گذشته برای توماس مولر هرگز ایده آل و خوشایند نبوده است، اما این ملی پوش آلمانی می خواهد در فصل پیش رو علاوه بر شکستن برخی رکوردهای شخصی بار دیگر به بازیکنی مهم و مورد اعتماد برای مونیخی ها بدل گردد. 

 

توماس مولر از جمله بازیکنان معدود مونیخی به حساب می‌آید که از ابتدای این هفته در شروع  تمرینات پیش فصل بایرن مونیخ حضور داشته است. این ستاره محبوب مونیخی در تلاش است که ضمن به دست آوردن آمادگی فیزیکی ایده آل برای فصل پیش رو، بتواند خود را به کارلو آنچلوتی سرمربی تیم  ثابت کند، تا این سرمربی ایتالیایی جایگاهی ثابت در فلسفه کاری خود برای شمار 25 مونیخی ها در فصل آتی رقابت های بوندسلیگا در نظر گیرد. چون تنها با وقوع چنین اتفاقی با توجه به برگزاری رقابت های جام جهانی 2018 در انتهای فصل آتی، توماس مولر می تواند بار دیگر به بازیکنی باارزش برای مانشافت بدل گردد.

توماس مولر در بدو شروع تمرینات پیش فصل در گفتگویی اعلام کرد:"من تمایل دارم که نقش پررنگ تری را در تیم بر عهده بگیرم." که البته شاید استراحتی طولانی مدت تابستانی بتواند کمکی بزرگ در این زمینه برای وی باشد، کارلو آنچلوتی سرمربی تیم نیز عدم حضور توماس مولر در رقابت های جام کنفدراسیون ها را مزیتی بزرگ برای توماس مولر دانسته بود.

توماس مولر در فصل گذشته در قیاس با سایر فصل های دوران حضور خود در فوتبال حرفه ای، فصلی عجیب و مایوس کننده را با به ثمر رساندن تنها پنج گل در رقابت های بودندسلیگا به ثبت رساند، با وجود اینکه وی در زمینه ارسال پاس منجر به گل عملکرد قدرتمندی را از خود به نمایش گذاشت و به همین دلیل نیز توانست با وجود ناکامی در زدن گل، در لیست امتیاز آورترین بازیکنان فصل 2016/17 بوندسلیگا در بین ده بازیکن برتر قرار گیرد. توماس مولر در فصل 2015/16 بوندسلیگا موفق به ثمر رساندن بیست گل شده بود و در سه فصل ماقبل آن نیز سه مرتبه متوالی آمار سیزده گل زده را از خود بر جای گذاشته بود و تنها در فصل 2011/12 با هفت گل زده چندان موفق عمل نکرده بود، به همین جهت عدم موفقیت وی در امر گل زنی رقابت های بوندسلیگای فصل اخیر، برای هوادارن مونیخی عجیب و نگران کننده بوده است.

توماس مولر اگر همچنان خواستار حفظ جایگاه بی نظیر خود نزد یوگی لوو سرمربی تیم ملی آلمان است، می بایست در فصل پیش رو به چنین روندی منفی خاتمه دهد، چون در کادر مانشافت می توان رقبای باکیفیتی را برای وی در فصل منتهی به جام جهانی متصور بود، با وجود اینکه شماره 13 آلمان ها با به ثبت رساندن 85 بازی ملی در سال اخیر خود را به بازیکنی غیر قابل چشم پوشی برای آلمان ها بدل کرده بود. مولر خود در این زمینه به روزنامه آلمانی Bild گفته است:

“اینکه در انتهای ماه می سال 2018 من در چه وضیتی قرار دارم با توجه به برگزاری جام جهانی در انتهای فصل آتی، برای من بسیار تعیین کننده خواهد بود. وظیه من علاوه بر تاثیرگذاری در فاز تهاجمی، شامل ثمر رساندن گل نیز می شود و از روی این دو مسئله بر روی عملکرد من قضاوت خواهد شد.
 

به همین دلیل توماس مولر می خواهد در فصل آتی شروعی مجدد را در دوران فوتبالی خود تجربه کند و به عنوان پنجمین بازیکن کادر باشگاه از مرز 100 گل زده در رقابت های بوندسلیگا عبور نماید، در حال حاضر آمار این مهاجم آلمانی در این زمینه 96 گل می باشد. مولر همچنین امیدوار است که در فصل آتی بتواند حضور در بازی های مهم بیشتری را تجربه کند، چون در فصل گذشته وی در بازی های مهم فصل هرگز از جایگاهی ثابت در ترکیب اصلی مورد نظر کارلو آنچلوتی برخوردار نبوده است. در دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید، مولر بعد از دچار شدن به یک آسیب دیدگی از ناحیه پا تنها به جانشینی بی اثر و بی خطر برای روبرت لواندوفسکی بدل گشت و در بازی برگشت مقابل رئال مادرید و همچنین بازی نیمه نهایی رقابت های DFB Pokal مقابل دورتموند با ورود به زمین به عنوان بازیکن جانشین حرفی برای گفتن نداشت.

ماتیاس زامر مدیر سابق ورزشی باشگاه بایرن مونیخ در مورد اهمیت توماس مولر برای تیم معتقد است:

“درک این موضوع که توماس کیست، بسیار مهم است و مربی می بایست تصمیم بگیرد که برای او یک بازیکن از لحاظ فوتبالی در تیم مهم است یا نقشی که وی در رهبری تیم و تاثیرگذاری بر روی سایر بازیکنان دارد. من آرزو می کنم که توماس نقشی بزرگ در تیم بر عهده گیرد، چون وی از شخصیت فوق العاده ای برخوردار است.
 

البته بعد از کناره گیری فیلیپ لام از دنیای حرفه ای فوتبال، اهمیت توماس مولر در بین هواداران و به احتمال زیاد سران باشگاه بایرن مونیخ افزایش خواهد یافت، چون این بازیکن 27 ساله در حال حاضر تنها بازیکن کادر باشگاه محسوب می گردد که از اصلیتی باواریایی نیز برخوردار است. خود توماس مولر اما در این خصوص می گوید:

“وجود بازیکنان بومی در یک تیم می تواند جذاب باشد، اما موضوع مهم تر این است که چه کسی فارغ از اصلیت خود می تواند علاوه بر نمایش فوتبالی زیبا تاثیرگذاری بیشتری در تیم داشته باشد.
 

حال تنها هواداران بایرن مونیخ امیدوار هستند که توماس مولر بتواند در فصل 2017/18 با نمایش تاثیرگذار خود در بایرن مونیخ همانند دیدار نهاییTelekom Cup، علاوه بر باز پس گیری جایگاه واقعی خود در تیم، در جام جهانی 2018 نیز همانند دو جام جهانی گذشته به یکی از ستون های اصلی مانشافت بدل گردد، هر چند که با اضافه شدن ستاره ای همانند هامس رودریگز به جمع مونیخی ها، توماس مولر کاری بسیار دشوار در پیش روی خود خواهد داشت.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد