وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پیوند دوباره خامس و کارلتو؛ احیاء خامس در باواریا؟

خامس رودریگز ستاره کلمبیایی پس از چند فصل نیمکت نشینی در رئال مادرید، سرانجام با یک قرارداد قرضی دو ساله به بایرن مونیخ پیوست.  

پس از انتقال کورنتین تولیسو، سرژ نابری، نیکلاس زوله و سباستین رودی به بایرن مونیخ در تابستان ۲۰۱۷، اکنون نوبت خامس رودریگز کلمبیایی است که پیراهن پُرافتخار ترین باشگاه آلمانی را بر تن کند. کارلو آنچلوتی که به عنوان سرمربی رئال مادرید با خامس سابقه همکاری داشت، عامل اصلی این انتقال بود. به عقیده کارلتو، این بازیکن کلمبیایی قابلیت بازی در چند پُست را داشته و نه تنها یک تمام کننده قهار بلکه استاد ضربات ایستگاهی و شروع مجدد است. خامس طی ۴۶ بازی تحت هدایت آنچلوتی در رئال مادرید، توانست ۱۷ گل را به ثمر رسانده و در ۱۸ گل دیگر تیمش نیز مشارکت مؤثر داشته باشد.

اگر چه خامس رودریگز هیچ گاه در رئال مادرید جا نیفتاد اما فصل گذشته را باید بدترین دوران حضور وی در سانتیاگو برنابئو دانست. مرد شماره ۱۰ تیم ملی کلمبیا فقط در ۱۳ بازی به عنوان یار ثابت برای کهکشانی ها به میدان رفت. اوج گیری ستاره های جوان رئال مادرید یعنی ایسکو و مارکو آسنسیو نیز کار را برای خامس رودریگز دشوارتر کرد. آخرین بار که یک بازیکن کلمبیایی برای بایرن مونیخ به میدان رفت، آدولفو والنسیا معروف به «ال ترِن» بین سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ بود.

بایرن مونیخ پس از خرید قرضی خامس رودریگز، تصمیم به فروش سرژ نابری گرفت. نابری که در همین تابستان از وردر برمن به جمع یاران باواریایی اضافه شده بود، به طور قرضی به تیم هوفنهایم پیوست. نابری ۲۱ ساله با میل خویش و برای حضور بیشتر در میادین طی فصل منتهی به جام جهانی، پیراهن هوفنهایم را بر تن کرد. با نگاه به فهرست هافبک ها و وینگرهای بایرن مونیخ، می توان پی برد که ترافیک زیادی وجود دارد. نام هایی همچون تیاگو آلانتارا، آرتورو ویدال، کورنتین تولیسو، یاسوا کیمیش، خامس رودریگز، سباستین رودی، کینگزلی کومان، آرین روبن، فرانک ریبری و رناتو سانچز در این فهرست بلند بالا مشاهده می شوند. داگلاس کاستا بازیکن چپ پای برزیلی نیز به تازگی پیراهن یوونتوس را بر تن کرد.

خامس رودریگز در بدو ورود به مونیخ، مدعی شد که قابلیت بازی در هر دو جناح راست و چپ و یا ایفای نقش هافبک طراح و بازیساز (یار شماره ۱۰) را دارد. جالب این که خامس در همه تیم های سابق خود و همچنین در تیم ملی کلمبیا، با پیراهن شماره ۱۰ به میدان می رفت اما در بایرن مونیخ این شماره به آرین روبن تعلق داشته و خامس به ناچار از پیراهن شماره ۱۱ استفاده کرد. البته پوشیدن پیراهن شماره ۱۱ بدین معنا نیست که خامس در نقش هافبک طراح (یار شماره ۱۰) ظاهر نخواهد شد.

خامس رودریگز متولد شهر کاکوتا کلمبیا در مرز ونزوئلا است. پدر او نیز یک بازیکن فوتبال بود. خامس به قدری در کشورش محبوبیت دارد که مردم کلمبیا به کلینیک محل تولد وی در شهر کاکوتا رفته تا بدانند که آیا خامس در آن جا به دنیا آمده است یا خیر. وقتی که خامس یک خردسال بود، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده و او به همراه مادرش به شهری دیگر مهاجرت و در ۵ سالگی برای اولین بار به یک مدرسه فوتبال رفت. فوتبال در ژن خامس وجود دارد و او از همان کودکی، با توپ مأنوس بود.

پیلار مادر خامس با رد پیشنهادهای دو باشگاه بزرگ کلمبیا یعنی اتلتیکو ناسیونال و ایندپندینته مدیین، پسرش را به باشگاه اِنویگادو فرستاد. او در یک تورنمنت فوتبال جوانان در سال ۲۰۰۴، با ثبت هت تریک و گلزنی به طور مستقیم از نقطه کرنر، نام خود را بر سر زبان ها انداخت. خامس در ۱۳ سالگی توانست ۹ گل را در این تورنمنت به ثمر رسانده و علاوه بر عنوان بهترین بازیکن، لقب آقای گل را نیز به دست بیاورد. ورود خامس به فوتبال حرفه ای در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد.

خامس رودریگز از کودکی عاشق کارلوس والدراما بود و آرزوی پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ او در تیم ملی کلمبیا را داشت. دلیل علاقه خامس به شماره ۱۰ نیز به علت پوشیدن این پیراهن توسط والدراما است. تیم اِنویگادو به همراه خامس به لیگ دسته اول کلمبیا صعود کرد و درخشش او در فوتبال کلمبیا باعث شد تا بانفیلد یکی از باشگاه های مطرح پایتخت آرژانتین، این ستاره نوظهور را به خدمت بگیرد. خامس ۱۷ ساله در فوریه ۲۰۰۹ برای اولین بار در لیگ آپرتورا آرژانتین به میدان رفت و سپس به همراه بانفیلد در جام لیبرتادورس درخشید. او ۵ گل را در جام لیبرتادورس برای بانفیلد به ثمر رساند و در رادار باشگاه پُر افتخار پورتو قرار گرفت. خامس در جولای ۲۰۱۰ به باشگاه پرتغالی پورتو پیوست.

نخستین فصل حضور خامس در فوتبال اروپا با فتح سه گانه به همراه پورتو توأم گردید. در همان زمان، خواهر خامس رودریگز که یک بازیکن والیبال است، با داوید اوسپینا دروازه بان تیم ملی کلمبیا ازدواج کرد. خامس در جام جهانی زیر ۲۰ ساله ها در سال ۲۰۱۱ که به میزبانی کلمبیا برگزار شد، بازوبند کاپیتانی تیم ملی جوانان کشورش را بر دست بست و با درخشش در آن تورنمنت، مورد توجه خوزه پکرمن سرمربی تیم ملی بزرگسالان کلمبیا قرار گرفت. او در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۱ و در نخستین بازی ملی، طی یک دیدار بسیار دشوار در لاپاز بولیوی، گلی دیر هنگام را برای رادامل فالکائو فراهم ساخت و از این آزمون دشوار، کاملاً سربلند بیرون آمد.

خامس رودریگز و ژوائو موتینیو دو ستاره پورتو دقیقاً یک سال پیش از شروع جام جهانی ۲۰۱۴ به موناکو پیوستند. او در موناکو نیز با فالکائو هم بازی شد هر چند که فالکائو در بسیاری از مقاطع آن فصل به علت مصدومیت زانو، از میادین دور بود. کلودیو رانیری هدایت موناکو را در آن فصل بر عهده داشت و خامس ۹ گل و ۱۲ پاس گل را به ثبت رساند. او به همراه موناکو به نایب قهرمانی لوشامپیونه دست یافت. هر بازیکن بزرگی، یک لحظه اوج ماندگار را در دوران فوتبال خود دارد. گل استثنایی خامس به اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۴ و در ورزشگاه ماراکانا، همان لحظه استثنایی زندگی وی بود. آن گل یکی از زیباترین گل های تاریخ جام جهانی لقب گرفت و خامس را به همه دنیا معرفی کرد. حتی دیگو مارادونا نیز از خامس به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۴ نام برد.

درخشش در جام جهانی ۲۰۱۴ و کسب عنوان بهترین گلزن تورنمنت، هیچ تردیدی را برای فلورنتینو پرز و رئال مادرید باقی نگذاشت. پرز با پرداخت مبلغی کلان، خامس را از موناکو به خدمت گرفت تا او در جمع ۵ بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال قرار بگیرد. ۱۳ گل و ۱۳ پاس گل در ۲۹ مسابقه لالیگا، کارنامه نسبتاً خوبی برای نخستین فصل خامس در برنابئو بود. پس از جدایی آنچلوتی از رئال مادرید و البته چند مصدومیت نا به هنگام، دوران افت خامس و نیمکت نشینی های پیاپی در رئال مادرید آغاز شد. او در فصل گذشته لالیگا، طی ۱۳ حضور در ترکیب اصلی رئال مادرید، فقط ۸ گل و ۶ پاس گل را به ثبت رساند.

حال باید دید که کارلو آنچلوتی در همکاری مجدد با خامس رودریگز، چه نقشی را برای این ستاره کلمبیایی در نظر گرفته است. خامس یک بازیکن انعطاف پذیر بوده که در یک سوم هجومی تیمش، قابلیت بازی در نقاط مختلف را دارد. البته تمایل شخصی خامس این است که نزدیک تر به دروازه حریف بازی کند. به اعتقاد وی، نزدیک تر بودن به دروازه حریف به معنای افزایش گل ها و پاس های گل است. خامس از اعتماد مربی تیم برخوردار بوده و باید در گام نخست، حضور خویش در ترکیب اصلی بایرن مونیخ را تضمین کند.

کاپیتان چپ پای تیم ملی کلمبیا، از قدرت شوتزنی بالا، قابلیت فوق العاده در کنترل توپ، دید عالی و قدرت پاسوری خوبی برخوردار است. حضور خامس در ترکیب بایرن، یک مزیت بزرگ برای روبرت لواندوفسکی نیز خواهد بود زیرا این ستاره کلمبیایی علاوه بر قابلیت گلزنی، شهرت زیادی در ساختن گل و پاسوری دارد. دو پاسور همیشگی بایرن یعنی فرانک ریبری و آرین روبن پا به سن گذاشته و باواریایی ها به یک پاسور تمام عیار مانند خامس رودریگز در کنار تیاگو آلکانتارا و توماس مولر نیازمند هستند. در ضمن، خامس طی ۳ سال بازی برای رئال مادرید، با جو حاکم بر تیم های بزرگ آشنا بوده و از این حیث نیز بسیار با تجربه است.

حال باید دید که عملکرد خامس رودریگز در بوندس لیگا چگونه خواهد بود در حالی که پیش از وی، چندین بازیکن مطرح کلمبیایی دیگر همچون آدولفو والنسیا، الکین سوتو، یاییرو موسکرا، فرید موندراگون، آدرین راموس و جان کوردوبا نیز در بوندس لیگا بازی کرده اند. خامس در پنجمین روز از ثبت قرارداد با بایرن مونیخ، شیلد قهرمانی یک تورنمنت دوستانه چهار جانبه تحت عنوان Telecom Cup را به بالای سر برد و هواداران بایرن برای اولین بار، ستاره جدید تیم محبوبشان را با پیراهن قرمز رؤیت کردند. آیا دوران فوتبال خامس در بایرن مونیخ احیاء خواهد شد؟

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
saman دوشنبه 26 تیر 1396 ساعت 02:12

من به عنوان یک طرفدار بایرن و یک pes باز باور قلبی دارم که امسال سال ماست یعنی خدا وکیلی هیچ جوری این سال نمیتونه بجز از موفقیت برای بایرن پیش بینی بشه زخیره ها فوق العاده شده فکرش هم نمیکردم چنین تیم قوی ای بشیم و امید وارم pes(کونامی)ریسک نکنه و بایرن رو در تیم هاش قرار بده چون هر جور حساب کنیم بایرن از همین حالا لیگ قهرمانان رو تصاحب کرده.

ADIB دوشنبه 26 تیر 1396 ساعت 12:19

اگه داورها تو اروپا بذارن قهرمانی بایرن دور از ذهن نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد