وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تحلیل روز: انتقال از لالیگا به بایرن مونیخ، تضمینی برای موفقیت

به بهانه انتقال هامس رودریگز به جمع باواریایی ها نگاهی به 7 خرید موفق این تیم از تیم های لالیگایی خواهیم داشت.   

چند روز پیش بایرن مونیخ انتقال هامس رودریگز به این تیم را رسما اعلام کرد.

به گزارش مارکا  انتقال هامس رودریگز 2 ساله و قرضی بوده و پس از آن بایرن مونیخ در صورت تمایل می تواند این ستاره کلمبیایی را به صورت دائمی بخرد. در این لیست بازیکنانی همانند آرین روبن و ژابی آلونسو هستند که به آلیانتس آرنا نقل مکان کردند و عملکردی خیره کننده و موفق در جمع باواریایی ها داشتند. در این مطلب نگاهی به 7 خرید موفق بایرن مونیخ از تیم های اسپانیایی خواهیم داشت:

7. بیسنته لیزارازو از اتلتیکو بیلبائو در سال 1997

لیزارازو مدافع فرانسوی از اتلتیکو بیلبائو در سال 97 به جمع مونیخی ها پیوست. وی البته در اتلتیکو بیلبائو هم عملکرد خوبی را داشت و فصل فوق العاده ای را سپری می کرد اما طبق آن چیزی که وی بعدها در کتاب خاطراتش نوشت، دلیل جدایی وی از باسکی ها فشار گروه های سیاسی جدایی طلب در ایالت باسک بود و وی ترجیح داد به بایرن مونیخ برود. او به مدت 10 سال در بایرن مونیخ توپ زد و نهایتا در سال 2007 فوتبال را کنار گذاشت. او هم اکنون به عنوان یکی از اسطوره های بایرن مونیخ بین هواداران بسیار محبوب است.

 6. روی ماکای از دپورتیوو لاکرونیا در سال 2003 

تابستان 2003 دورانی بسیار خاطره انگیز برای روی ماکای هلندی بود چون او به واسطه 29 گل زده در آن فصل، پیشنهادات متعددی داشت. در نهایت وی تصمیم گرفت که به بایرن مونیخ برود و در طی 4 فصل برای این تیم موفق به زدن 78 گل شد. گل ثانیه 10 او به رئال مادرید هنوز هم جز سریع ترین گل های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در ذهن فوتبال دوستان است.

5. مارک فن بومل از بارسلونا در سال 2006  

قضیه فن بومل کمی باموارد قبلی فرق دارد چون پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا خود او خواستار ترک بارسلونا شد. سبک بازی تدافعی او به سبک بازی بارسلونا نمی خورد و در ترکیب آنها جا نمی افتاد و به همین خاطر بایرن مونیخ خواستار به خدمت گرفتن وی شد و شانسی مجدد برای حضور در بالاترین سطح فوتبال اروپا به وی داد. او 4 سال در بایرن مونیخ توپ زد که 2 سال آن پس از خداحافظی اولیور کان از فوتبال در سال 2008، به عنوان کاپیتان باواریایی ها بود. او پس از بایرن مونیخ به میلان پیوست.

4. آرین روبن از رئال مادرید در سال 2009

لیست بازیکنان هلندی که پس از ترک لالیگا در بایرن مونیخ موفق شدند با آرین روبن ادامه می یابد. او در سال 2009 پس از 2 فصل نسبتا موفق در لوس بلانکوس از این تیم جدا شد. در آن تابستان رئالی ها سرشان به واسطه خرید کاکا، کریستیانو رونالدو، ژابی آلونسو و کریم بنزما بسیار شلوغ بود و روبن هم چاره ای جز ترک این تیم نداشت. روبن تا به حال عملکرد بسیار موفقی در جمع باواریایی ها داشته و با گل دقایق پایانی او بایرن مونیخ موفق به شکست دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 13-2012 شد و جام را به آلیانتس آرنا برد.

3. خاوی مارتینز از اتلتیکو بیلبائو در سال 2012

انتقال خاوی مارتینز به بایرن مونیخ در آن زمان نشان از این داشت که پس از سال هایی نسبت متوسط، باواریایی ها مصمم به به دست آوری موفقیت های بیشتر این بار در سطح اروپا هستند. بایرن مونیخ در راه به دست آوردن مارتینز با تیم های بسیاری رقابت کرد و در نهایت موفق به خرید او شد. مارتینز امسال وارد ششمین سال حضورش در آلیانتس آرنا می شود. 

2. تیاگو آلکانتارا از بارسلونا در سال 2013

بارسلونا احتمالا همیشه بابت از دست دادن تیاگو حسرت خواهد خورد. او در سال 2013 در پی حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ به این تیم پیوست. او سه فصل در تیم بزرگسالان بارسلونا بود ولی فصل آخر حضورش به علت مصدومیت و کم بودن دقایق بازی منجر به این شد که او بند خرید 15 میلیون یورویی اش را فعال کند. به دلیل حفظ روابط خوب بین دو باشگاه، بایرن مونیخ مبلغ 25 میلیون یورو به بارسلونا به خاطر تیاگو پرداخت کرد.

1. ژابی آلونسو از رئال مادرید در سال 2014

آخرین بازیکن لیست ما، ژابی آلونسو است که سه سال پیش به بایرن مونیخ پیوست. در حالی که همه انتظار داشتند او به جایی پر سود و راحت برای پایان فوتبالش برود، اما او بایرن مونیخ را برای آخرین چالش فوتبالی اش انتخاب کرد. او در این تیم هم عملکرد بسیار خوبی داشت و به چندین جام دست یافت. تا پیش از بازنشستگی او در تابستان امسال، آلونسو برای تیم های رئال سوسیه داد، لیورپول، رئال مادرید و بایرن مونیخ به میدان رفته بود.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد