وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

سه سال پیش در چنین روزی، آلمان فاتح جام جهانی 2014 شد

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، امروز سالروز چهارمین قهرمانی آلمان در جام جهانی فوتبال است.  

13 جولای، سالگرد چهارمین قهرمانی آلمان در جام جهانی است و مانشافت با قهرمانی جام جهانی 2014 در برزیل، توانست تا در کنار ایتالیا و پشت سر برزیل پر افتخار ترین تیم ادوار جام جهانی لقب گیرد.

آلمان پس از ناکامی در جام جهانی 2010، به عنوان یک مدعی پا به برزیل گذاشت. شاگردان یواخیم لوو علی رغم قرار گیری در گروهی دشوار و هم گروهی با تیم های پرتغال، آمریکا و غنا با قدرت صدرنشین گروه شد. در نخستین بازی مرحله گروهی آلمان با در هم کوبیدن 4-0 پرتغال قدرتمند، توانست تا برای مدعیان خط و نشان قابل توجهی بکشد. آلمان همانند بسیاری از تورنومنت هایی که حضور یافته، در بازی دوم مرحله گروهی تن به تساوی داد و برابر غنا 2-2 متوقف شد. در آخرین بازی نیز مانشافت با پیروزی 1-0 برابر آمریکا صدرنشینی خود را قطعی کرد. 

در مرحله یک هشتم نهایی و در یکی از جذاب ترین بازی های تورنومنت، آلمان به سختی و در وقت های اضافه از سد الجزایر سخت کوش گذشت و مانوئل نویر نقش بسیار مهمی در پیروزی برابر الجزایر ایفا کرد. در مرحله یک چهارم نهایی، آلمان به مصاف فرانسه رفت و با گل متس هوملس، یکی دیگر از مدعیان جام را حذف کرد.

در مرحله نیمه نهایی و  در یکی از عجیب ترین و خاطره انگیز ترین بازی های جام جهانی، آلمان در شهر بلوهوریزونته، توانست تا با نتیجه غیر منتظره 7-1 برزیل را در هم بکوبد و انتقام شکست در فینال 2002 را به بدترین شکل ممکن از برزیل گرفت. در این بازی، میروسلاو کلوزه با گلزنی برابر سلسائو توانست تا بهترین گلزن ادوار تاریخ جام های جهانی شود.

در فینال، آلمان باید به مصاف آرژانتین می رفت و علی رغم حملات خطرناک آرژانتین، بازی به وقت های اضافه کشیده شد. ماریو گوتسه به عنوان یار تعویضی به بازی رفت و کاری که یواخیم لوو از او خواسته بود را به بهترین نحو انجام داد. آلمان با گل ماریو گوتسه، قهرمان شد و فیلیپ لام، جام جهانی را در ریو دو ژانیرو بالای سر برد.

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
rezaoli پنج‌شنبه 22 تیر 1396 ساعت 22:38

لام

Just bayern جمعه 23 تیر 1396 ساعت 00:32

کاپیتان کجایی که کاپ قهرمانی 2018 رو هم بالا سرت ببری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد