وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آیا می‌توان به آنچلوتی برای ایجاد انقلاب در بایرن مونیخ می توان اعتماد نمود؟

دگرگونی و تغییر نسل در بایرن مونیخ به جای انجام نقل و انتقالات پرهزینه، آیا کارلو آنچلوتی گزینه ای مناسب برای ایجاد چنین انقلابی ضروری در مونیخ و تربیت نسلی جوان محسوب می گردد؟ 

 

کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی بایرن مونیخ در فوتبال اروپا به خریدهای بزرگ و پرهزینه معروف شده در حالی که اولی هوینس رئیس این باشگاه به تازگی اعلام نموده که بایرن مونیخ نیازی به خریدهای بزرگ و بمب های نقل و انتقالاتی ندارد. آیا این دو فلسفه فوتبالی متفاوت در یک باشگاه می توانند نتیجه بخش باشند؟

یک و نیم ماه پیش بعد از فتح بوندسلیگا برای پنجمین بار متوالی، اولی هوینس در حاشیه جشن قهرمانی مونیخی ها مدعی شده بود که بایرن مونیخ در حال حاضر از کادری مطلوب برخوردار است که تنها برای تقویت آن می بایست بازیکنان گران قیمتی را خریداری نمود و چنین اتفاق کم سابقه ای را در مونیخ محتمل دانسته و اعلام داشته بود:

“شاید در مونیخ انتقالی پرهزینه صورت بگیرد که تا کنون سابقه نداشته است.
 

از آن زمان به بعد همواره  شایعات و اخبار تایید نشده فراوانی در خصوص نقل و انتقالات بایرن مونیخ از خرید آلکسیس سانچز و مارکو وراتی تا جذب کریستیانو رونالدو در مطبوعات اروپایی به چشم خورده به نحوی که گاهی سران باشگاه نیز مجبور به تکذیب آنها شده اند. البته کارلو آنچلوتی خود همواره در تیم هایی که هدایت آنها را در اختیار داشته طرفدار خرید بازیکنان گران قیمت بوده و نگاهی به کارنامه این سرمربی ایتالیایی به خوبی چنین ادعایی را تایید می نماید.

در مجموع آنچلوتی در طول دوران سرمربی گری خود بیش از یک میلیارد یورو برای جذب بازیکنان جدید سرمایه گذاری نموده که انتقال گرت بیل به رئال مادرید با مبلغ 101 میلیون یورو گران ترین آنها محسوب می گردد. کارلو آنچلوتی در این مدت همچنین بیست و چهار خرید بالای 20 میلیون یورو و شش خرید بالای 40 میلیون یورو به ثبت رسانده است. در صورتی که باشگاهی تاریخی نظیر بایرن مونیخ تا قبل از ورود کارلو آنچلوتی به آلیانس آره نا تنها با خرید خاوی مارتینز یک مرتبه در تاریخ نقل و انتقالاتی خود، از مرز 40 میلیون یورو عبور کرده بود و حال خرید تولیسوی فرانسوی با مبلغ 41.5 میلیون یورو رکورد نقل و انتقالات بایرن مونیخ را در هم شکسته است که به نظر خرید پر هزینه وی نیز بنا بر در خواست آنچلوتی صورت گرفته است. کارل هاینس رومنیگه از سران بایرن مونیخ در این خصوص مدعی شده:

“تولیسو بازیکن مورد علاقه کارلو آنچلوتی سرمربی تیم در خط میانی بوده است
 

حال این پرسش مطرح می شود که آیا خرید این ستاره خوش آتیه فرانسوی تنها خرید گران قیمت مونیخی ها در بازار نقل انتقالاتی تابستان 2017 خواهد بود؟ اگر به اظهارات اخیر اولی هوینس رجوع گردد، می توان متوجه شد که خرید بازیکن بزرگ و گران قیمت در حال حاضر در برنامه مونیخی ها قرار ندارد:

“من چندان مایل نیستم که با انجام هزینه های 60، 70 میلیون یورویی خرید بازیکنان 26، 27 و 28 ساله را امتحان کنم، در واقع این مسئله با فلسفه باشگاه تناقض دارد و از طرفی بایرن مونیخ در آستانه یک انقلاب و دگرگونی قرار دارد.
 

انقلابی که می بایست کارلو آنچلوتی هدایت آن را عهده دار گردد، اما می توان به این سرمربی ایتالیایی در این زمینه اعتماد نمود، آیا وی از توانایی لازم برخوردار است، با نگاهی به گذشته شاید بتوان بهتر در این خصوص اظهار نمود. در کارنامه پرافتخار سرمربی گری کارلو آنچلوتی تنها یک ایستگاه وجود دارد که وی بیش از دو نیم سال در آن توقف داشته و آن دوران هشت ساله حضور او بر روی نیمکت مربی گری میلان بین نوامبر 2001 سال  تا ماه می سال 2009 میلادی بوده است.

در این مدت هشت ساله اما ساختار سنی میلان همواره مسن تر شده است. در حالی که میانگین سنی بازیکنان میلان در اولین سال حضور کارلو آنچلوتی بر روی نیمکت مربی گری این تیم بین 25.8 تا 28.5 سال در نوسان بوده، در آخرین سال حضور وی در این تیم پرافتخار ایتالیایی، چنین میانگینی به 28.8 تا 32.1 سال افزایش پیدا کرده است. میانگین سنی بازیکنان ترکیب اصلی میلان در فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در سال های 2003 و 2007 که به قهرمانی آنها منجر شد به ترتیب 29 و 31.1 سال بوده در حالی که میانگین سنی ترکیب اصلی مونیخ در فینال 2013 ویمبلی 26.7 سال بوده است.

با این تفاسیر و عدم اعتقاد آنچلوتی به استفاده از بازیکنان مستعد و آینده دار، چه اتفاقی برای بازیکنانی نظیر کیمیش، سانچز، کومان و گنابری که می بایست چنین انقلابی ضروری را در مونیخ حمایت کنند، خواهد افتاد؟ آنچلوتی در شروع دوران تمرینی پیش فصل بایرن مونیخ، به نحوی خواستار ماندن کومان و کیمیش شده است، با وجود اینکه این دو در فصل گذشته در برنامه های این سرمربی ایتالیایی چندان نقش مهمی نداشته اند. آینده سانچز و گنابری اما چندان مشخص نیست و آنچلوتی در خصوص گنابری مدی شده:"وی با ما شروع خواهد کرد و بعد از دوران آماده سازی تصمیمی برای ماندن یا رفتن وی خواهیم گرفت."

با این وجود بازیکنان جوانی نیز بوده اند که کارلو آنچلوتی نقش عمده ای در پیشرفت آنها داشته است که در این زمینه می توان از ایگو تودور و جیانلوکا زامبروتا در یوونتوس، کاکا در میلان، ایسکو در رئال مادرید و لوکاس و مارکو وراتی در پاریس سن ژرمن نام برد. مارکو وراتی در 19 سالگی به مبلغ 12 میلیون یورو از پاسکارا توسط آنچلوتی به پاریس منتقل گردید و در حال حاضر از ارزشی معادل 45 میلیون یورو برخوردار است که با توجه به قراردادی که تا سال 2021 با پاریس سن ژرمن منعقد نموذه، باشگاه های خواهان جدب وی می بایست بر روی پرداخت مبالغ بالاتری حساب نمایند.

به این ترتیب می توان مدعی شد که مارکو وراتی به خوبی با فلسفه کاری و نقل و انتقالاتی کارلو آنچلوتی تطبیق دارد و مونیخی ها نیز از قدرت مالی لازم برای منفجر نمودن بمبی بزرگ در بازار نقل و انتقلات تابستان 2017 برخوردار هستند، تنها در صورتی که تمایلی برای این کار داشته باشند.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد