وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یک قهرمانی دیگر در جام جهانی در انتظار ژرمنها؟

وقتی آلمان در اولین دیدار دوستانه بعد از جام جهانی 2014 مغلوب آرژانتین شد و در مقدماتی یورو 2016 هم برابر لهستان به دردسر افتاد، خیلی ها این را پایان نسل طلایی ژرمن ها دانستند اما غافل از اینکه یک نسل طلایی دیگر در راه است.  

اسکلت اصلی تیمی که قهرمان جام جهانی 2014 شد را بازیکنانی تشکیل می دانند که 5 سال قبل در رقابت های زیر 21 سال اروپا به قهرمانی رسیده بودند.

در آن تیم شگفت انگیز که انگلیس را در دیدار نهایی شکست داد، ستاره هایی مانند مانوئل نویر، جروم بواتنگ، متس هوملس، مسوت اوزیل و سامی خدیرا  حضور داشتند. 

مصدومیت های غافلگیر کننده چند ستاره تیم ملی آلمان از جمله میشائیل بالاک پیش از جام جهانی 2010، این فرصت را برای بازیکنانی مانند اوزیل، خدیرا و توماس مولر فراهم کرد تا به ترکیب اصلی تیم لوو راه پیدا کنند.

هرچند آلمان در جام جهانی 2010 در نیمه نهایی مغلوب اسپانیا شد و در یورو 2012 هم برابر ایتالیا شکست خورد اما پیشرفت این نسل طلایی ادامه پیدا کرد و سرانجام با فتح جام جهانی 2014 به قله موفقیت رسید. از تیمی که در فینال 2009، انگلیس را شکست داده بود، 4 نفر در دیدار مقابل آرژانتین هم از ابتدا بازی کردند؛ مانوئل نویر، متس هوملس، جروم بواتنگ و مسوت اوزیل. سامی خدیرا هم که کاپیتان آن تیم بود، تنها به دلیل مصدومیت فینال را از دست داد. 

هرچند آلمان در یورو 2016 نتوانست به فینال برسد اما نمایش های این تیم آنقدر خوب بود که به  نظر نمی رسید حداقل برای جام جهانی روسیه، نیاز به تغییرات چندانی داشته باشد اما در فاصله یک سال تا جام جهانی 2018، احتمالا خیلی از ستاره های اصلی آلمان دیگر از جایگاه شان در ترکیب اصلی تیم یواخیم لوو مطمئن نیستند.

از یک سو درخشش ستاره های تیم زیر 21 ساله ها در یورو و بازی های چشم نواز بازیکنانی مانند سرژ گنابری، مکس مایر و میشل وایزر و از سوی دیگر نمایش های خیره کننده تیم جوانی که لوو به جام کنفدراسیون ها برد، خیال هواداران آلمان را از چند تورنمنت بعدی راحت کرد.

حتی اگر آلمان در فینال جام کنفدراسیون ها مغلوب شیلی شود، باز هم برنده اصلی این تورنمنت خواهد بود. وقتی لوو فهرست نهایی اش برای این رقابت ها را معرفی کرد و تنها دو بازیکن از جام جهانی 2014 در آن حضور داشتند، بسیار او را متهم کردند که به جام کنفدراسیون ها توهین کرده است اما آمار خیره کننده و نمایش های کم نقص تیم او، همه منتقدان را ساکت کرد. 

تا پیش از این رقابت ها کمتر کسی در خارج از آلمان نام بازیکنانی مانند لئون گورتسکا، تیمو ورنر و کریم دمیربای را شنیده بود اما حالا اگر آنها در جام جهانی 2018 در ترکیب اصلی مانشافت قرار بگیرند، کسی تعجب نخواهد کرد.

17 سال بعد از آغاز پروژه بزرگ استعدادیابی در فوتبال آلمان، حالا فوتبال این کشور نه تنها بحران اواخر دهه 90 را پشت سر گذاشته، که حالا فاصله کشف استعدادهای درخشانش کم و کمتر می شود. پیروزی تیم زیر 21 سال آلمان مقابل اسپانیا، کشوری که در یک دهه اخیر بیش از هر کشور دیگری ستاره جوان به فوتبال دنیا معرفی کرده، جنبه نمادین هم می تواند داشته باشد. ژرمن ها که در چند تورنمنت یک دهه اخیر، پشت سد اسپانیا قرار گرفتند، به کمک نسل های طلایی شان از آن عبور کردند و البته آنطور که مشخص است، فعلا تیمی جلودار ژرمن ها نیست.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد