وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تحلیل فصل؛ بررسی عملکرد فصل گذشته بایرن مونیخ

بررسی فصل پر فراز و نشیب بایرن مونیخ از نگاه وبسایت بوندسلیگا؛ با کمی تغییر و خلاصه سازی. 

 

بایرن مونیخ، فصل گذشته پنجمین قهرمانی پیاپی و البته بیست و ششمین قهرمانی خود را در فصل 2017-2016 جشن گرفت.

در این مطلب قصد داریم نگاهی کلی به عملکرد قهرمان آلمان در فصل گذشته بیندازیم.

فصل گذشته خبر از شروع دوران مربیگری کارلو آنچلوتی در بایرن مونیخ می داد، مرد ایتالیایی که 3 قهرمانی اروپا در کنار قهرمانی در فرانسه، ایتالیا و انگلیس را در کارنامه داشت. وی سکان هدایت تیم اول آلمان را از پپ گواردیولا تحویل گرفت. غول های باواریا تیم خود را با خرید متس هوملس کاپیتان دورتموند و رناتو سانچز قهرمان یورو تقویت کردند تا تیم خود را برای بیست و ششمین قهرمانی آماده کنند.

پیش از آنکه باواریایی ها کار خود در بوندسلیگا آغاز کنند اولین جام خود را با کارلتو به دست آوردند. آنها در یک بازی آسان و بی دردسر دورتموند را با دو گل ویدال و مولر شکست دادند تا برای اولین بار پس از سال 2012 این جام را تصاحب کنند. سپس با 5 گل تیم دسته چهارمی کارل زایس ینا را در دور اول جام حذفی شکست دادند، مسابقه ای که لواندوفسکی در آن هتریک کرد تا از همان شروع فصل برای سایر مهاجمان خط و نشان بکشد.

بوندسلیگای 2016/17 هم برای بایرن با برد آغاز شد. آنها در شروع کار شش گل به وردربرمن زدند. لواندوفسکی بار دیگر هتریک کرد تا نشان دهد به هیچ وجه قصد ندارد آقای گلی را به شخصی دیگر واگذار کند. شروع فوق العاده بایرن با آنچلوتی در ماه سپتامبر ادامه پیدا کرد. پیروزی مقابل شالکه و برد 5-0 مقابل روستوف هواداران را بیش از پیش که کسب سه گانه امیدوار می کرد. در این میان ستاره نوظهور ژرمن ها هم درخشش خود را آغاز کرده بود. کیمیش در دو بازی سه گل زد. اندکی بعد نیز اولین گل ملی خود را برای آلمان مقابل نروژ زد. پیروزی های پیاپی بایرن با آنچلوتی تا مرز هشت بازی پیش رفت تا اینکه بایرن باز هم به اسپانیایی ها باخت. آنها در وینسته کالرون با تک گل کاراسکو شکست خوردند تا هم روند برد های متوالیشان قطع شود و هم ناکامیشان در مقابل اسپانیایی ها ادامه پیدا کند. شکست مقابل اتلتیکو تا حدی بایرن را از شرایط خوبش دور کرد بطوریکه در دو هفته بعدی بوندسلیگا موفق به کسب پیروزی نشدند. پیروزی قاطع 4-1 مقابل آیندهوون اما بار دیگر بایرن را به شرایط آرمانی بازگرداند تا آنها 5 برد متوالی در همه رقابت ها بدست آورند.

بایرنی ها هفته یازدهم مقابل دورتموند شکست خوردند تا برای اولین بار طی یک سال گذشته صدر جدول را به تیمی دیگر واگذار کنند. پس از تساوی مقابل هوفنهایم و شکست از دورتموند سبب شد تا تازه واردین بوندسلیگا یعنی لایپزیگ به صدر جدول بروند اگرچه باواریایی ها خیلی زود تاج و تخت خود را پس گرفتند.

شکست غیرمنتظره بایرن برابر روستوف سبب شد تا امید های آنان برای صدرنشینی گروه از بین برود و اولین ناکامی بایرن همراه کارلتو در لیگ قهرمانان رقم بخورد. آنها نهایتا اتلتیکو را در آلیانز آرنا شکست دادند و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کردند. در پایان دسامبر بایرن ولفسبورگ و لایپزیگ را شکست داد تا به صدر جدول برگردند و به خوبی نشان دهد در بوندسلیگا چه کسی رییس است.

پس از پایان تعطیلات زمستانی دو پیروزی مقابل فرایبورگ و وردربرمن رکورد هفت برد متوالی برای بایرن را به ارمغان آورد. ماه فوریه دو تساوی و دو بازی درخشان برای بایرن به همراه داشت. آنها با شالکه و هررتابرلین کردند. در این بین اما شاهد دو مورد از درخشان ترین بازی های بایرن در این فصل بودیم. آنها ابتدا آرسنال را در آلیانز آرنا تحقیر کردند و سپس هشت گل به هامبورگ زدند جایی که در آن لواندوفسکی دومین بار در بوندسلیگا هتریک کرد و موفقشد اوبامینگ را در جدول گلزنان از پیش رو بردارد.

پیروزی برابر هامبورگ رکوردی فوق العاده را برای بایرن به ارمغان آورد. آنها 7 بازی پشت سر هم را در تمامی رقابت ها پیروز شدند، 29 گل زدند و تنها دو گل دریافت کردند. موفق ترین مقطع در کل فصل. دومین پیروزی 5-1 برابر آرسنال و پیروزی 6 گله برابر آگزبورگ بخشی از نتایج بایرن در این مقطع موفقیت آمیز بود.

روند فوق العاده بایرن با شکست مقابل هوفنهایم متوقف شد.(تنها تیمی که بیش از 3 امتیاز از بایرن گرفت). قهرمانان اما خیلی زود و با برد 4-1 مقابل دورتموند هم انتقام بازی رفت را گرفتند و هم به فرم خوب خود بازگشتند.

ماراتن بازی های ماه آپریل(9 بازی در همه رقابت ها) با دو بازی حساس بایرن مقابل رئال ماردید پی گیری شد. در دور اول و در خانه بازی را 2-1 به رئال واگذار کردند در حالی که می توانست با زدن دو گل در نیمه اول کار رئال را در آلیانز آرنا تمام کنند. اتفاقی که با از دست رفتن پنالتی ویدال که تک گل بایرن را نیز به ثمر رساتده بود میسر نشد و کار به مادرید کشید.بازی دوم یکی از بهترین بازی های این فصل فوتبال جهان بود. ابتدا روبرت لواندوفسکی از روی نقطه پنالتی بایرن را با یک گل پیش انداخت. پیش از آنکه بایرن روی گل به خودی راموس به دومین گل خود برسد، رونالدو بار دیگر به بایرن گل زد. در دقیقه 84 در حالی که بازی با برتری مطلق بایرن پیگیری میشد، ویدال از زمین اخراج شد و ورق برگشت. در وقت های اضافی بایرن سه گل دیگر خورد تا رویای سه گانه زودتر از سه فصل گذشته از بین برود.

با وجود تساوی برابر ماینتس چهار روز پس از بازی با رئال بایرن اختلاف 8 امتیازی در صدر جدول را حذف کرد تا بیش از پیش به بوندسلیگا و دوگانه داخلی نزدیک شود اما دوگانه هم برای بایرن در ماه آپریل از دست رفت.  با کامبک فوق العاده دورتموند باواریایی ها چهارمین کلاسیکر فصل را از زنبورها شکست خوردند و از گردونه DFB-Pokal  نیز کنار رفتند. سه روز بعد بایرنی ها ولفسبورگ را با شش گل درهم کوبیدند تا قهرمانی خود در تنها رقابت باقی مانده را سه هفته مانده به پیاین فصل قطعی کنند.

این پایان کار بایرن در این فصل نبود. آنها بهترین نمایش خود را برای پایان فصل نگه داشته بودند. در مقابل لایپزیگ و در خانه حریف. آنها ابتدا 4-2 از حریف قدرتمند خود عقب افتادند اما طی یک کامبک باورنکردنی طی دقایق 84 تا 94 سه گل به لایپزیگ زدند تا تازه وارد های مدعی حتی یک امتیاز هم از بایرن نگیرند.

پرده آخر فصل پر فراز و نشیب بایرن بازی مقابل فرایبورگ بود. بایرن 4-1 پیروز شد ولی لواندوفسکی نتوانست از عنوان آقای گلی اش دفاع کند و مغلوب اوبامیانگ شد. پایان این بازی، پایان دو اسطوره جهان فوتبال نیز بود. فیلیپ لام ، کاپیتان و قهرمان 8 دوره رقابت های بوندسلیگا و ژابی آلونسو اسطوره اسپانیایی از دنیای فوتبال خداحافظی کردند تا آلیانز آرنا بعد از ظهر متفائتی را بهخود ببیند. از بالابردن جام گرفته تا خداحافظی دو اسطوره.

 اولین فصل برای بایرن کارلتو به پایان رسید. اکنون همه نگاه ها به آینده است. به فصل 2017-2018. قطعا کمترین انتظار طرفداران از کارلتو برای فصل جدید ششمین قهرمانی پیاپی در بوندسلیگا است اگرچه آنان به دنبال چیزی فراتر از این هستند.

آنها فقط و فقط سه گانه را میخواهند.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
آرتین شنبه 27 خرداد 1396 ساعت 19:32

ای کاش به جای ایجور مقاله ها دلایل افت بایرن در مقاطع حساس یا دلایل عملکرد پرندسان بایرن در فصل گذشته مقاله بزارید این جور مقاله ها دردی دعوا نمیکنه یا اگاه سازی نمیشه راجب شرایط بایرن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد