وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

اولیور کان ۴۸ ساله شد؛ تایتان برای بزرگی نیازی به فتح جهان نداشت

دروازه بان بزرگ فوتبال آلمان و جهان، امروز ۴۸ ساله شد. 

 

زمانی که آلمان قرار بود در ادامه تیمِ مسن و ناکام ۹۸، در جام جهانی ۲۰۰۲ هم کار خاصی انجام ندهد، دروازه بانی به بزرگی اولیور کان نقش مهمی در رساندن مانشافت به فینال جام جهانی ایفا کرد. در ایستگاهِ آخر، در آن فینال لعنتی که خیلی به اساطیر فوتبال مدیون است، پایان برای اولی خوش نبود اما اگر سال ها بعد قرار است هایلایتی از تورنمنت کره و ژاپن در ذهن داشته باشیم، دروازه بان ۱۸۸ سانتی متری آلمان جلوی چشمانمان ظاهر خواهد شد.

اولی کان به خاطر وفاداری به کارلسروهه، خیلی دیر به سطح اول آلمان رسید و برای تبدیل شدن به دروازه بان اول کشور، منتظر ماند تا امپراطوری آندریاس کوپکه به پایان برسد. اولی در دوره ای به مانشافت رسید که شکست های مهمی از جمله باخت سنگین به انگلیس در مونیخ، حذف در مرحله گروهی یورو ۲۰۰۰، یورو ۲۰۰۴ و شکست تلخ در فینال جام جهانی نصیبش شد اما در پایان همه می دانستند که دروازه بان آلمان ها، از معدود نقاط مثبت آن دوران تاریک است. کان برای تیم ملی تلاش زیادی کرد اما قرار نبود به آن چیزی که می خواهد برسد. در پایان همه دنیا بر این باور بودند که تایتان، نیازی به فتح این جام ها در مانشافت ندارد.

اولیور کان

اگرچه اولیور کان حداقل در فوتبال باشگاهی به همه چیز رسید. او ۱۴ فصل با پیراهن بایرن مونیخ درخشید و تعصبی از خود نشان داد که باواریا هنوز حسرتش را می خورد. شادی و عصبانیت های او، همچنان یکی از مهمترین تصویرهای برنامه های ورزشی آلمان است. اولیور کان با اف سی هالیوود آن زمان، ۸ بار فاتح بوندسلیگا، ۶ بار فاتح جام حذفی، ۶ بار سوپرکاپ، یک بار لیگ قهرمانان اروپا، یک بار جام یوفا و یک بار جام بین قاره ای شد تا هرجامی را لمس کند.

اولیور کان امروز در حالی ۴۸ ساله شده است که جهان فوتبال به عنوان یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال از وی یاد خواهد کرد.

منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
bobak جمعه 26 خرداد 1396 ساعت 03:01

بدون تردید دروازبان اول تاریخ فوتبال جهان است هرچند قهرمان جهان نشد

rezaoli جمعه 26 خرداد 1396 ساعت 09:57

روز تولد سلطان دروازه بان های جهان رو تبریک میگم

Hamid birjandi جمعه 26 خرداد 1396 ساعت 13:38

یادت بخیر سلطان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد