وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

سپ مایر: موفقیت یعنی آلمان اول تا چهارم شود؛ رئال خوش‌شانس بود اما یوونتوس قهرمان می‌شود

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، دروازه‌بان بزرگ تاریخ آلمان و بایرن مونیخ گفت: قرار گرفتن در بین ۴ تیم نخست جهان برای تیم کشورم موفقیت است. 

 

سپ مایر در گفت‌وگو با آبند‌سایتونگ اظهارداشت:هنوز هیچ تیمی نتوانسته به قهرمانی متوالی در جام‌های جهانی برسد.برای تیم ملی آلمان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم هر چند که کاری بس دشوار پیش رو دارد.به نظرم حتی اگر جزو 4 تیم اول جام جهانی هم باشد، خود یک موفقیت بزرگ است.

این چهره شوخ‌طبع که روزگاری بهترین دروازه‌بان آلمان بود و جزو بهترین گلر‌های جهان برشمرده می‌شد، سال‌ها به عنوان مربی دروازه‌بانی با تیم بایرن مونیخ و همچنین تیم کشورش کار کرد.

مایر در این مصاحبه بلند به یکسری سئوالات پاسخ داد که متن آن چنین است:

*آقای زپ مایر، سال‌ها بازیکنی درجه یک در بایرن مونیخ بودید.بعد هم در  تیم به عنوان مربی دروازه‌بانان فعالیت روزمره داشتید.حالا هم سفیر گروهی از بازنشسته‌ها شدید.چه اتفاقی افتاد که چنین نقشی را قبول کردید؟

این اقدام در سایه تلاش‌های است که برای سالم ماندن در سنین بالا صورت می‌گیرد.تصور می‌کنم می‌توانم دراین زمینه مسئولیتی بپذیرم و کاری کنم مردم بیشتر به ورزش پرداخته  و از این راه سالم‌تر بمانند.

*برای حفظ آمادگی بدنی چه کار می‌کنید؟

هر امکانی که باشد، انجام می‌دهم. طبیعی است نه تنگاتنگ مثل گذشته اما پیوسته در حرکت و تلاشم و این مهم‌ترین نکته است.

*و در این حال چه چیزی از همه برای شما سخت‌تر است؟

بدیهی است تا حدی باید شرایط سنی را درک کرد و پذیرفت. با داشتن 73 سال سن، طبیعی  است که آدم می‌تواند کارهای متناسبی را انجام دهد.

*مثل انجام بازی گلف؟

بله. گلف بازی کردن یا کوهنوردی.همینطور در جنگل گشت زدن.می‌بینید که امکانات زیادی هست.

*مرتب با بازیکنان قدیم یا حال بایرن مونیخ هم گلف بازی می‌کنید؟

مسلما بله. گاه و بیگاه همدیگر را می‌بینیم.به عنوان مثال با میشاییل تارنات و اولیور کان اخیرا دیدار داشتم.حالا هم که فیلیپ لام فوتبال را به اتمام رسانده است.شاید او را تا چندی دیگر در زمین گلف ببینم.اکنون خیلی مسابقات گلف هست که بازیکنان بایرن برای رقابت می‌آیند. دیداری بزرگ داریم و در کنارش یک رقابت جانانه.

*در مورد خداحافظی فیلیپ لام چه می‌گویید؟فکر نمی‌کنید خیلی زود بود؟

این را خود فیلیپ باید تصمیم می‌گرفت.شاید او خواسته کمی آرامش داشته باشد. ضمن اینکه در کنار همسرش بزودی صاحب فرزند جدیدی می‌شود و خواسته بیشتر در منزل باشد.

*به او به عنوان یک بازیکن بازنشسته جدید، چه توصیه‌ای می‌کنید؟

او خودش متوجه می شود چه کاری کرده است.در دوران فوتبالش همه کارها را صحیح انجام داد.پس بقیه عمرش را هم خوب شکل خواهد داد.

*عملکرد فصل اخیر بایرن مونیخ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خب، خیلی خوب نبود.کسب قهرمانی آلمان، چیزی عادی برای بایرن است.آنها در این جام، 27 مرتبه قهرمان شده‌اند که 5 مرتبه‌اش به صورت پشت سرهم بوده. باشگاه در شور و شوق اتفاقات مهم‌تر است.مثل فتح لیگ قهرمانان اروپا یا فتح جام حذفی آلمان، یعنی 2 جامی که امسال کسب نکردند.اما بزودی فصل جدید از راه می‌رسد و آنها نشان می‌دهند چه در چنته دارند.

*فکر می‌کنید کارلو آنچلوتی مربی مطلوبی برای بایرن است؟

بله.منطق که این را می‌گوید.او کارش را خوب انجام می‌دهد.تا اندازه‌‌ای بدشانسی آورده اما فصل بعد با تمام وجود کار خواهد کرد.

*برای این منظور نیاز به بازیکنان جدید هم دارد؟

نمی‌دانم. به نظرم بایرن به قدر کافی بازیکن خوب دارد.البته مشخص است که یکسری قدری سن شان بالا رفته اما همیشه می‌گویم، بازیکن مسنی وجودندارد. بلکه فقط بازیکن خوب و بد هست.

*بازیکنان جوان بایرن در فصلی که گذشت، اغلب نیمکت‌نشین بوده و به عنوان یار تعویضی به بازی آمدند.از نظر شما کدامیک از آنها می‌تواند در فصل بعدی خیز عظیمی بردارد؟

این را من نمی توانم بگویم. چون از تیم خیلی دور هستم.بازی‌های تیم را از تلویزیون بیشتر می‌بینم.با تیم نیز در ارتباط تنگاتنگ نیستم.

*این روزها شما را زیاد در ورزشگاه نمی‌بینیم؟

زیاد به ورزشگاه نمی‌روم چون هر دو کارت افتخاری باشگاه را به دخترم و پسرخوانده‌ام داده‌ام.این دو طرفداران جدی بایرن هستند.می روند و برایم چیزهای تعریف می‌کنند.

*شما برای مدت طولانی، مربی دروازه‌بانان بایرن مونیخ بودید.توانمندی کریستیان فروختل، گلر 17 ساله باشگاه که پدیده‌ای است، را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این که او فقط باید تجربه‌اندوزی کرده و یادبگیرد.من فروختل را می‌شناسم.تونی تاپالوویچ، مربی دروازه‌بانان بایرن برایم تعریف کرد که چه گلر پدیده‌ای دارد و می خواهد بتدریج او را به تیم اول باشگاه بیاورد. فکر می‌کنم راه درست هم همین است.ضمن آنکه هیچوقت بایرن مشکل دروازه‌بانی نداشته است.

*فکر می‌کنید در درازمدت جانشین مانوئل نویر بشود؟

نویر هنوز خیلی جوان است. تا 10 سال دیگر هم می‌تواند بازی کند.فروختل باید نگاه کند و از نویر چیزهای یادبگیرد بعد هم تیمی برایش پیدا شود که بتواند در آن بازی کند.

*حرف‌های اخیر اولی هوینس، رئیس بایرن در مورد ماجرای زندان‌رفتن‌اش، تا حدودی جنجال بپا کرد.

بله.شنیدم.اولی اینطوری است، زیاد حرف می‌زند.نباید خیلی حرف‌هایش را جدی گرفت.

*تیم ملی آلمان در جام کنفدراسیون‌ها با 6 بازیکن تازة‌وارد حاضر می‌شود.نظرتان در مورد جام و این حضور چیست؟

جام کنفدراسیون‌ها شرایط بالایی دارد و باید در آن محک زد چطور می‌توان در جام جهانی حضور یافت.فکر می‌کنم روس‌‌ها قابلیت انجام این جام را دارند.

*فکر می‌کنید آلمان بتواند از مقام قهرمانی‌اش در جام جهانی دفاع کند؟

حداقل باید چنین تلاشی داشته باشد.هر چند که هنوز هیچ تیمی نتوانسته به قهرمانی متوالی برسد.برای تیم ملی بهترین‌ها را آرزو می‌کنم هر چند که کاری بس دشوار پیش رو دارد.به نظرم حتی اگر جزو 4 تیم اول جام جهانی هم باشند، خود یک موفقیت بزرگ است.ضمن آنکه ما نیز تیمی خوبی هم داریم.

*و آخرین سئوال این است که به نظر شما فاتح لیگ قهرمانان کدام تیم می‌شود؟

یوونتوس تورین. تیم ایتالیایی شایستگی‌اش را برای این منظور نشان داده است. رئال که نباید همیشه برنده باشد. به خصوص که مقابل بایرن خیلی شانس آورد.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد