وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه شماره بیست؛ متین: مانژوکیچ و روی ماکای، بهترین مهاجمان تاریخ بایرن!

مصاحبه اختصاصی وبلاگ کانون هواردان بایرن مونیخ در ایران؛ مهمان این هفته ی ما از طرفدارای نسل جدید بایرن بود و دنیایی حرف های ناگفته تو سینه داشت که برخی از اونها رو با ما در این مصاحبه در میون گذاشت.


* مصاحبه های قبلی را در اینجا بخوانید.

* برای ثبت نام شرکت در مصاحبه ها، اینجا کلیک کنید و مشخصات خود را به ما ارسال کنید.
  

سلام لطفا خودتو رو معرفی کن.

سلام من اسمم متین هست. 15 سالمه.

 

چند وقته بایرنی هستی و بگو چجوری طرفدار بایرن شدی؟

از اواسط فصل 2013 بایرنیه شدم. به جرات میتونم بگم اگه روبن تو بایرن نبود من الان بایرنی نبودم. آدم وقتی می بینه روبن توپو قل میده تو دروازه دقیقه 88 عاشقش میشه دیگه.

 

نظرت در مورد بایرن امسال چی بود؟

سال جالبی بود. یادمه سال پیش وقتی از اتلتیکو باختیم حمید رضا صدر گفت: خیلی هم بد نشد چون سال بعد بایرن احتمالش خیلی بالاس که تو نیمه نهایی باشه اما اتلتیکو خیلی براش پیش نمیاد .

ولی امسال برعکس شد. تیم با برنامه ای بودیم ولی با نظم نبودیم. همه میدونن آلمانی ها همیشه منظم هستند. از جزییات بازیمون خیلی کم شد. شاید کارلتو چند نوع بازی از سال پیش رو دید و بهترینو انتخاب کرد. لازم بود ولی کافی نبود. میدونم همه عادت داریم به اشتباهات داوری ولی هیچ موقع از این موضوع نمیگذرم. البته امسال میزان کینگزلی کومان تیم کم بود. از نظر پسرفت مولر هم بگم که خیلی تلخ بود.

 

شما تصور کنید بازیکن بایرن هستید. چه پست و شماره ای رو انتخاب می کنید؟

از نظر شماره که بگم قطعا 19 رو انتخاب میکردم. اگه پستم دست خودم بود دوست داشتم پشت مهاجم بازی کنم.

 

بنظرت فرقی می کنه مربی بایرن آلمانی باشه یا غیر آلمانی ؟ آیا تاثیری داره؟

خیلی فرق داره مربی آلمانی با مربیان دیگه. المانی ها مطمئنم درد تیم رو خوب می فهمن، چون با بایرن آشنا هستن و نوع فوتبال مناسب با بایرن رو بلدن.

 

بدون تعصب بنظرت کدوم بازیکنای بایرن تو پست خودشون بهترین جهان هستن؟

لوا قطعا بهترین نوک دنیاست. در مورد روبن تو پست وینگر راست شک دارم، چون گرت بیل هم خوبه. مانه و ویلیان هم خوبن ولی یه سطح پایین ترن. هوملس هم بهترین دفاع وسط دنیاست قطعا. چون بازیسازه قدرت بدنی داره سر خوب میزنه و خیلی خوب فضا ها رو میبنده. به نظرم ژابی آلونسو الان بهترین نیست تو پست خودش، ولی تو اون پست بهترین تاریخه. نویر رو هم که هممون می شناسیم.

 

نظرت در مورد اینکه میگن تیم بایرن امسال یخورده پیر بود ؟ آیا قبول داری و آیا این مسیله مهمه تو نتیجه گیری؟

قبول دارم. صد درصد برنات سال پیش سه برابر امسال کارایی داشت. امسال بازی نداد بهش. کسی که خیلی معتقدم بهش کومانه. در ضمن کیمیچ هم میتونست جای آلونسو باشه .

نیروی جوان خوب بیشتر انرژی داره و کمتر تو دیده به خاطر همین بیشتر فضا در اختیار خواهد داشت.

 

خلبانی به قیافه کدوم بازیکن بایرن میخوره؟

من خیلی خلبان ندیدم تا حالا و نمیدونم قراره چه قیافه ای داشته باشه. ولی آلونسو بخاطر دقت کارش خلبان بهتری میشه. ولی قیافه روبن به خلبانی میخوره.

 

اگر مربی بایرن بودی چه سبکی رو برای بایرن انتخاب می کردی؟

سوال جالبیه. یه روز بابام سر بازی استقلال بهم گفت: این ایرانیا خوب از گوشه توپارو نمیفرستن جلو دروازه. باید تیز بزنن و مهاجم هم پاشو بندازه جلو. المانیا استاد اینجور گل ها هستن.

از اون موقع به بازی های بوندسلیگا دقت کردم و دیدم راست میگه. از قبل تو بایرن زیاد دیده بودم این کارو مخصوصا سال 2013 . تو بازی پی اس هم گل هامو اینجوری میزنم پسر خالم اعتراض میکنه.

منم اگه مربی بایرن بودم می گفتم بازی رو بیارم وسط زمین شلوغش کنن تا گوشه خلوت بشه. اون وقت میارن گوشه و لوا و مولر حمله ور میشن به محوطه. بعدش یه گل خوشگل میبینیم. در مورد دفاع هم باید بگم چیز خاصی بلد نیستم و میگم هر جا توپ هست رو شلوغ کنن دیگه

 

بهترین خرید بایرن و بدترین فروش بایرن؟

بنظرم خریدن روبن بهترین کاری بود که میتونست تو اون زمان انجام بگیره. هر تیمی که روبنو داشته باشه به صورت بالقوه یه تاکتیک مشخص داره.

اگه بایرن تونی کروس رو نیفروخت الان تیم خیلی میتونست موفق تر باشه. مانژوکیچ رو هم نباید میفروختیم. من خیلی دوسش داشتم. ولی خب یه جانشین آوردیم.

میتونستیم بن عطیه رو هم نگه داریم. الان یووه فهمیده کیو خریده و نگه داشته بن عطیه رو.

 

تا حالا شده با طرفداران تیم های دیگه بحث کنی که جنجالی بشه؟

خیلی شده. آخریش موقعی بود که دوست رئالیم داشت مسخره بازی در می آورد و میگفت باختید منم باهاش حرفم شد و دعوا شد. با دوستای بارساییم هم بحث زیاد میکنیم. اون بواتنگ رو مسخره میکنه اما من هم پیکه رو مسخره میکنم.

یه بار هم با یه طرفدار چلسی (پسر خالم) سر اینکه فینال 2012 رو با یه بازی کثیف و دفاعی بردن بحثم شد.

 

اینکه بایرن چهارسال پشت سرهم توسط تیم های اسپانیایی حذف شده بنظرت اتفاقی بوده یا بایرن در مقابل تیم های اسپانیایی ضعف داره؟

قطعا بایرن ضعفی نداشته. این تو بازیاش مشخصه اما نوع بازی اسپانیایی ها فرق داره. یکی از دلایلش همینه. موقعیت خیلی از دست دادیم. داوری رو هم اضافه کنیم. یکی از مشکلات هم اینه که مربی از ته دل دلش واسه تیم نمیسوزه و با باخت تیم خیلی ناراحت نمیشه.

 

پر استرس ترین بازی که از بایرن دیدی؟

بازی برگشت با رئال امسال. بهترین دوستم رئالی هست و اگه میبردیم تو نیمه نهایی کار تقریبا راحتی داشتیم. سر گل به خودی راموس خودمو از رو مبل انداختم و رو زمین غلت زدم. بابام هم یه جوری نگاهم میکرد. ولی آخرش خیلی تلخ بود.

 

اگر بخوای به بازیکنان بایرن از ایران بگی چی بهشون میگی و اگر بخوای منطقه ای از ایران رو بهشون نشون بدی کجا رو بهشون نشون میدی؟

بهشون میگم: اگه چند روز اینجا بمونید راضی می شید که بیشتر هم بمونید اما دیگه کسی نیست که تک تک عضلات شما رو ماساژ بده .

اگه میخواستم جایی رو نشون بدم دشت کویر رو نشون میدادم. یکنواختی بسیار قشنگی داره و آسمون پاک اونجا خیلی قشنگه

 

تا حالا شده بازی بایرن با یک فیلم یا یک سریال که مورد علاقه خانوادته تداخل پیدا کنه و نتونی بازی رو ببینی؟

یه بار بازی بایرن با خندوانه تداخل داشت. من هم چون میدونستم میخوان بگن نبین بازیو پنج دقیقه قبل از شروع خندوانه زدم شبکه سه و بعدش یه بحث الکی راه انداختم تا حواسشون پرت بشه . هیچ کس نمیتونه نگذاره من فوتبال ببینم. اما یه نفر وجود داره . اون خواهر سه سالمه که همش کارتون می بینه . یه بار 25 دقیقه از بازی لیورپول و آرسنال رو از دست دادم.

 

این اسم ها تورو یاد چی میندازن

موهای ویدال: اصلا خوشم نمیاد. چون بعضی موقع ها که وسط بازی سوتی میده همش به این فکر میفتم که همه فکر و ذکرش به موهاشه. اما از جنگندگیش خوشم میاد.

کله براق روبن: این صحنه امید من واسه گل زدن رو چند برابر میکنه. در ضمن شروع عشق من به بایرن همین کله براق بود.

صورت زخمی ریبری: یاد آب جوش میفتم. یاد عشق و تلاش میفتم. یاد این میفتم که هوادار باید مهم تر از پول باشه. در ضمن یاد پیکه هم میفتم.

 

سوال نفر قبلی از شما.

بهترین مهاجم بایرن در سال ۹۹تا اوایل ۲۰۰۰بنظرت کیه؟

من اون موقع ها اصلا زنده نبودم. اما به نظرم بهترین مهاجم های تاریخ بایرن مانژوکیچ و روی ماکای هستن. با دو سبک متفاوت.

 

یه سوال از نفر بعدیت بپرس.

به نظرت بایرن بعد از سال 2000 چی کسی رو باید می خرید که بهش نیاز داشت اما نخرید و از این کارش ضرر کرد؟؟

 

نظرت در مورد صندلی داغ؟

سوال های جالبی میپرسین. آدم رو وادار میکنین که فکر کنه و جواب بده. تو سوال ها از جنبه فنی هم سوال شده. ولی اونی که سوال ها رو طرح کرده معلومه منو میشناسه.

در کل خیلی جالب بود.

 

اگر ناگفته ای داری بگو...

میخوام اینو بگم که هوادارا منطقی فکر کنن. خیلی ها با هیچ منطقی میگن کارلتو با اختلاف خیلی زیاد از گواردیولا بهتره.

و حتی اگه ما از گو اهد ایگلز هم ببازیم بعضیا باز هم بی منطق نظر میدن.

دمتون گرم.


طراح، تهیه و تنظیم سوالات مصاحبه: سام غمخوار.
مصاحبه کننده و نویسنده: 
حامد.

نظرات 4 + ارسال نظر
led parsa جمعه 29 اردیبهشت 1396 ساعت 18:11

سلام من چجورری میتونم تو این صندلی داغ شرکت کنم??

led parsa جمعه 29 اردیبهشت 1396 ساعت 18:12

سلام من چجورری میتونم تو این صندلی داغ شرکت کنم??

جواد جمعه 29 اردیبهشت 1396 ساعت 18:36

http://bayern.blogsky.com/1396/01/29/post-19710/

جواد جمعه 29 اردیبهشت 1396 ساعت 18:37

لینک نحوه ثبت نام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد