وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

همان خبر همیشگی: بایرن مونیخ قهرمان شد؛ این بار به افتخار فیلیپ لام

بایرن مونیخ برای پنجمین بار متوالی به مقام قهرمانی لیگ آلمان رسید.  

"فصل برای بایرن مونیخ تمام شد". این جمله باید چند هفته دیگر به گوش می رسید، اما با پیروزی قاطع باواریایی ها در خانه رقیب خوش یمنِ همیشگی با حساب 6 بر 0 ، شاگردان آنچلوتی 3 هفته مانده به پایان بوندس لیگا، قهرمان این لیگ شدند.

مردان آنچلوتی در دو جام دیگر توفیقی به دست نیاوردند. آن ها در نیمه نهایی دی اف بی پوکال مقابل دورتموند شکست خوردند و یک چهارم لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید زانو زدند. فصل قبل وقتی پپ گواردیولا چمدانش را به مقصد شهر منچستر بست، همه بیشتر به فصل جذاب فوتبال انگلیس می اندیشیدند و کسی به فکر آمدن آنچلوتی به شهر مونیخ نبود.

مرد ایتالیایی اما با کارنامه ای درخشان و پر از جام با خونسردی مثال زدنی همیشگی اش از درب خروجی فرودگاه مونیخ پای به باواریا گذاشت. کارلتو حضورش در مونیخ را با پیروزی 2 بر 0 مقابل دورتموند در سوپر کاپ آلمان جشن گرفت و فصلش را با یک قهرمانی دلچسب در خانه گرگ ها به پایان برد. بایرن مونیخ پیش از این در سال های 2003 و 2008 قهرمانی اش در بوندس لیگا را در خانه همین تیم وولفسبورگ مسجل کرده بود و جشن قهرمانی را مقابل دیدگان گرگ های آلمان به پا کرده بود. این بار اما قهرمانی طعمی تازه داشت. طعمی به شیرینی ثبت رکورد 5 قهرمانی متوالی در لیگ آلمان، چیزی که در لباس های مخصوص جشن قهرمانی نیز به چشم می خورد.

بایرن مونیخ به همراه کارلو آنچلوتی برای بیست و هفتمین بار فاتح سینی زرین لیگ آلمان شد و چه پایانی دراماتیک تر از این برای فیلیپ لام. مرد دوست داشتنی  و خجالتیِ آلمانی برای بار هشتم با پیراهن بایرن مونیخ قهرمان آلمان شد و با رسیدن به آرزویش در انتهای فصل کفش هایش را در کمد خواهد گذاشت. کاپیتان لام در دوران فوتبالی اش هر چه خواست به دست آورد. از جام جهانی گرفته تا بازوبند کاپیتانی بایرن مونیخ و تیم ملی کشورش. به نظر در دوران بازنشستگی نیز تقدیر هر چه او بخواهد باز به او تقدیم خواهد کرد. هنوز خبر بازنشستگی اش رسمی نشده بود که سران بایرن خبر از حضور او در پستی مدیریتی دادند اما لام مرد روز های سخت است، مرد تصمیم های بزرگ و البته منطقی، درست به مانند یک ژرمن. او گفت پست مدیریتی در باشگاه نخواهد گرفت. لام در پایان بازی دیشب با این جملات از بایرن ستایش کرد:

“آنچه این تیم بار دیگر در این فصل انجام داد، دیوانه کننده است.
بله. دیوانه کننده است. مگر می توان بازی سوپر لوا را دید و دیوانه نشد. مرد لهستانی مدعی کسب عنوان آقای گلی است اما فارغ از عنوان ها، لوا در این فصل تبدیل به محبوب القلوب باوارایی ها شد. کسی که بار ها هواداران را با پایاهش وادار کرد تا شعار Mia San Mia  را سر بدهند و آلیانتس آرنا را زیر امواجی کر کننده غرق کنند. فصل برای مونیخی ها خوب شروع نشد. آخر فصل نیز برای آن ها خوب به پایان نرسید هر چند که قهرمان آلمان شدند اما در 5 بازی متوالی به پیروزی نرسیدند. در 17 سال گذشته این اتفاق هرگز رخ نداده بود. حالا کارلتو نوید آینده ای بهتر را داده است. فوتبال آلمان این فصل نیز همیشگی بود. بایرن قهرمان شد و سایر تیم ها به فکر رده های بعدی بودند، البته اگر دوست داشتید، درخشش لایپزیش را فاکتور بگیرید.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد