وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

و بایرنی که"باید"به آن امید داشت ...

امید به سه گانه در این فصل خیلی زودتر از موعد مقرر در ذهن طرفداران بایرن رنگ باخته است. بایرن اگرچه مطابق انتظار در دو جام داخلی آلمان وضعیت خوبی دارد اما در لیگ قهرمانان در یک مرحله جلوتر به یکی از رقیبای همیشگی اش در 5 سال اخیر برخورد کرده است.  

اتفاقات بازی رفت نیازی به تکرار ندارند: مصدومیت دو رکن اصلی تیم دقیقا پیش از بازی، از دست دادن پنالتی در بهترین زمان ممکن برای دوبرابر کردن اختلاف، اخراج بچه گانه ی ستون اصلی دفاعی تیم در اواسط نیمه دوم و ادامه ی ماجرا.


حال تنها 2 روز تا بازی برگشت باقی مانده و تساوی برابر لورکوزن 10 نفره اعتماد به نفس را در بین طرفداران تا حد بالایی کاهش داده است.اما آیا واقعا داستان بایرن در لیگ قهرمانان این فصل به اتمام رسیده است؟ با نگاهی به گذشته ی نه چندان دور در می یابیم که اتفاقات مشابه بارها و بارها برای بایرن و البته باقی تیم ها رخ داده است؛ اتفاقاتی که کاملا به ما گوشزد می کنند که در این فوتبال هر چیزی شدنی است.

در فصل 2012-13 که منجر به سه گانه ی تاریخی بایرن شد هم چنین اتفاقی افتاد. بایرن بازی مرحله ی یک هشتم خود را با قدرت در خانه ی آرسنال 3-1 پیروز شد. حالیکه همه کاار آرسنال را تمام شده می دانستند در بازی برگشت در مونیخ، بایرن یوپ هینکس با 2 گل مغلوب شد و شرایط بازی طوری بود که اگه دقایق دیگری ادامه می داشت کاملا آرسنال توان حذف بایرن را داشت. یک سال بعد بایرن در خانه ی منچستر سینی در دیداری یک طرفه 3-1 پیروز شد. اما در بازی برگشت من سیتی که در خانه ی خودی هیچ حرفی برای گفتن نداشت به طریقی اعجاب انگیز 2 گل خورده را جبران نمود و توانست 3-2 پیروز شود. گفته می شد اشتباه محاسباتی سرمربی منچستر سیتی باعث شد تا او زدن گل های بیشتر را در دستور کار تیمش قرار ندهد و به همان برد راضی باشد که نتیجه ی آن دوم شدن تیم انگلیسی بود. اما هرکه آن بازی را دیده است به خوبی می داند که شاگردان پلگرینی کاملا قادر به زدن گل های بیشتر در خانه ی بایرن بودند.

مثال هایی که بایرن یک طرف قضیه باشد باز هم وجود دارد. فصل 2010-11. بایرن در خانه ی اینتر مدافع عنوان قهرمانی با یک گل به برتری می رسد. اما در بازی برگشت نتیجه طور دیگری رقم می خورد و بایرن در خانه ی خودش به اینتر می بازد و در همان مرحله ی یک هشتم از در کنار می رود. در دور گروهی فصل 2009-10 هم بایرن چنین شرایطی را تجربه نمود. باواریایی ها در برابر یوونتوس در خانه بدون گل متوقف شدند و برای صعود نیاز به پیروزی در برابر یوونتوس قدرمتند آن روز ها داشتند. با کمال تعجب بایرن 4-1 رقیب قدر ایتالیایی اش را در خانه ی حریف شکست داد و پای به دور بعد گذاشت.

مثال های این چنینی باز هم وجود دارند. مثل آرسنالی که در خانه ی خودش 3-1 به موناکو باخت و در خانه ی حریف 2-0 پیروز شد. اگرچه آرسنالی ها در نهایت حذف شدند اما اتفاقی در آن دیدار افتاد که در فوتبال کاملا طبیعی است. مثال دیگر به بازی رئال و شالکه مربوط می شود.شالکه تیم آلمانی نه چندان قدرتمند شکست 2-0 در خانه ی خودش را با برد 4-3 در سانتیاگو برنابئو جبران کرد و حتی شانس زدن گل پنجم و صعود را نیز کاملا داشت.

موارد چنینی بسیار هستند، بارسایی که در خانه ی میلان و چلسی پیروز شد ولی در خانه ی خودش برابر آن ها نتوانست به برتری برسد،آرسنالی که رئال را در مادرید برد و در لندن با آن مساوی کرد.یا دیدارهایی که تیم ها در خانه ی حریف برد قاطع تری به دست آورده اند، مثل بایرنی که در خانه ی خود یک گل به لیون زد و در فرانسه 3 گل، یا همین رئالی که در مادرید بایرن را با یک گل برد و در مونیخ با 4 گل و ده ها مورد دیگر.

در تمامی موارد گفته شده یک نکته گوشزد می شود و آن این است که در فوتبال هر چیزی شدنی است، یا لااقل اینکه در فوتبال حرفه ای سطح اول دنیا هر چیزی شدنی است. آن گونه که خبر می رسد به غیر از مارتینز محروم، تمامی بازیکنان دیگر می توانند در برابر ردال در صورت صلاحدید مربی به میدان برونذ.در این بین حضور لواندوفسکی و هوملز کاملا شرایط را برای بایرن عوض خواهد کرد.

سوال این جاست که اگر شالکه که در بین تیم های درجه اول اروپا جایی ندارد، اگر آرسنال نه چندان قدرتمند، اگر بایرن سال های قبل که از لحاظ قدرت با این بایرن قابل قیاس نیست توانسته اند جدای از نتیجه ی رخ داده در دیدار خانگی شان-که شکست هایی کاملا سنگین تر خورده اند و علت باختشان ضعیف بودن بوده است نه 10 نفره شدن!-در بازی برگشت در خانه ی حریف نتیجه ای متفاوت رقم بزنند، چرا این بایرن با سرمربی کارکشته اش نتواند باخت با حداقل اختلاف را جبران کند. از یاد نبریم که دو اتفاق(اخراج مارتینز و پنالتی ویدال) جریان بازی رفت را به سود تیم مادریدی نمود؛اتفاقاتی که هیچ گونه ربطی به قدرت دو تیم نداشتند، پس ناامیدی ممنوع، بیایین به این بایرن امیدوار باشیم!!!!!!

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
حامد دوشنبه 28 فروردین 1396 ساعت 08:42

اگه اگه اگه موقعیتهایی که بدست میاد رو خودمون خراب نکنیم حتما امید هست
رئال تو این بازی اونقدرها تو دادن موقعیت دست و دلبازی نخواهد کرد بایستی قدرشناس باشن همه تیم

alireza دوشنبه 28 فروردین 1396 ساعت 09:08

ما حتما پیروز میدان خواهیم بود جونکه ما بایرنیم...خدایا من چقدر از رونالدو متنفرم....

Rumpelstiltskin دوشنبه 28 فروردین 1396 ساعت 09:45

پیش بینی کاملا درست :
زغال 4 - 0 بایرن

محمد دوشنبه 28 فروردین 1396 ساعت 12:54

ماباید باتمام قدرت بازی کنیم وبایک تاکتیک خوب میتونیم پیروز بشیم

ارشیا سه‌شنبه 29 فروردین 1396 ساعت 20:11

کاملا به بایر اعتماد دارم کااامل ولى حتى خدا نکنه بایرن ببازه اصلا برام مهم نیست من این بایرنو از تمام جون دوستش دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد