وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

فوتبال باشگاهی آلمان در آستانه تغییر و تحول اساسی؛ سرمایه گذاران چینی پشت درهای بوندسلیگا

سرمایه گذاران چینی قصد ورود به بوندسلیگا را دارند و تلاش های خود را آغاز کرده اند. 

 

گروه سرمایه گذاری Fosun تلاش های خود برای ورود به بوندس لیگا را از مدت ها قبل آغاز کرده است و با شش باشگاه بوندس لیگا مذاکرات زیادی داشته اند. طبق گزارشی که نشریه کاپیتال آلمان بیرون داده این گروه چینی از ۲۰۱۵ سرمایه گذاری در بوندس لیگا را در برنامه خود قرار داده و تاکنون با باشگاه هایی نظیر دورتموند، وردربرمن، هرتا برلین، وولفسبورگ، هامبورگ و مونشن گلادباخ مذاکره داشته اند.

در سال های اخیر به دلیل افزایش توان مالی لیگ هایی چون لالیگا و لیگ جزیره، باشگاه های بوندس لیگا هم برای پر کردن این شکاف دنبال راه حل های جدید بوده اند. به دلیل قوانین موجود در بوندس لیگا (۵۰+۱) سرمایه گذاران نمی توانند بیشتر سهام باشگاه را در اختیار داشته باشند و مالکیت را در دست بگیرند و همین امر مانع از ورود سرمایه گذاران به این لیگ شده است. از ۱۸ باشگاه فعلی کنونی بوندس لیگا ۱۴ باشگاه با انجام تغییرات ساختاری و تبدیل شدن به شرکت های مشارکتی راه را برای ورود سرمایه گذاران آماده کرده اند و از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

فدارسیون فوتبال آلمان و سازمان لیگ فوتبال آلمان مخالف برداشتن قانون ۵۰+۱ هستند و بسیاری از باشگاه های بزرگ هم این دو نهاد را همراهی می کنند. با این وجود آلمانی ها قصد دارند از سرمایه چینی ها در فوتبال استفاده کنند و توافق همکاری بین مسئولان فوتبال دو کشور امضا شده است. مسئولان فوتبال آلمان قصد دارند تا هر چه بیشتر از ظرفیت مالی ۵۰۰ میلیون بیننده فوتبال در چین استفاده کنند. فدارسیون فوتبال دو کشور برای انجام یک بازی دوستانه در ۲۰۱۹ توافق کرده اند و در سال های اخیر باشگاه های آلمانی یکی بعد از دیگر دفاتر خود در پکن را گشوده اند. حتی سفر بایرن مونیخ و دورتموند در پایان فصل جاری به چین را می توان بخشی از این توافق ها دانست. در همین حال بیشتر باشگاه های آلمان در حال همکاری در پرورش بازیکنان جوان با باشگاه های چینی هستند.

در همین حال رسانه های آلمان روز چهارشنبه گزارش دادند که میشائیل پریتس مدیر ورزشی باشگاه هرتا برلین برای پیدا کردن یک شریک تجاری به چین سفر کرده است.

منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
محمدرضا از 96عاشق المان بایرن تا ابد چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 21:09

نههههههههههه واااااای نهههههههههه

محمد چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 22:54

امیدوارم که چنین نشود وخود شرکت های غول آلمانی در فوتبال نیز سرمایه گذاری کنند یا سرمایه گذاریشان را افزوده کنند

مانشافت پنج‌شنبه 3 فروردین 1396 ساعت 16:36

مشکلی نیست، آلمانیها مثل بقیه نیستن که از هول حلیم بیافتن تو دیگ!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد