وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

برگردان یادداشتی از وبسایت یوفا؛ درباره روبرت لواندوفسکی؛ قانون اول، سخت بکوش!

"استعداد از نمک سر سفره نیز ارزان تر است، چیزی که استعدادهای اولیه را با موفقیت تمایز می دهد، سخت کوشی است." استفن کینگ 

 

در هر عصر دیگری، روبرت لواندوفسکی قادر بود بزرگترین نام فوتبال اروپا باشد. قصد داریم حقایق بیشتری را درباره زندگی فوتبالی  شخصی او به دست بیاوریم.

روبرت در نه باز قبلی لهستان در مقدماتی یورو گل زنی کرده است و تنها بازیکن تاریخ محسوب می شود که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چهار گل به ثمر رسانده است. روزی را که در نه دقیقه، پنج گل زد به خاطر می آوریم؛ شاید به همین دلیل می گوییم اگر او در هر عصر دیگری می زیست، برترین بازیکن اروپا نام می گرفت.

نقل قول ها درباره روبرت

پپ گواردیولا، سرمربی سابق بایرن مونیخ:

“روبرت یکی از حرفه ای ترین بازیکنان فوتبالی است که تجربه همکاری با وی را داشته ام. او برای فوتبال می خورد، می خوابد و تمرین می کند. هرگز مصدوم نمی شود و دلیل این امر، تمرکز لواندوفسکی بر روی رژیم غذایی و آماده سازی اش است.
 

یورگن کلوپ، سرمربی سابق دورتموند:

“در امور هجومی، یکی از بهترین ها است، فوق العاده از توپ محافظت می کند. دلیل تبدیل شدنش به بازیکنی سطح جهانی، تمرکزش در تمرینات و جاه طلبی هایش است. نحوه انگیزه دادن به خودش، خارق العاده است.
 

کرزیژتوف سیکورسکی، مربی جوانان روبرت لواندوفسکی در وارسوویا واژاوا:

“بسیار لاغر بود، پاهایش مثل چوب کبریت بودند و همیشه می ترسیدم که در بازی، پاهایش بکشنند. می خواستم از لحاظ فیزیکی نیرومندتر شود و به روبرت پیشنهاد کردم که گوشت بیشتری بخورد. یادم می آید یک سال 158 گل زدیم و نصف آن گل ها را روبرت به ثمر رساند.
 

ولودزیمیرز لوبانسکی، آقای گل فوتبال لهستان:

“او همه رکوردهای ما را خواهد شکاند؛ نه فقط رکوردهای من، او می تواند رکورد بیشترین بازی ملی را نیز جابجا کند. کاملا مطمئنم که او می تواند 60 گل برای تیم ملی بزند.
 

زبیگنیو بونیک، مهاجم سابق تیم ملی لهستان و مدیر فدراسیون فوتبال این کشور:

“در دهه هفتاد، لهستان کازیمیرز دینا را داشت، در دهه هشتاد نام بونیک آمد و حالا لواندوفسکی را داریم. موفقیت های فعلی تیم ملی ما، به دلیل کارهای تیمی بوده است اما هر موفقیت، نیاز به یک رهبر دارد و آن رهبر، روبرت لواندوفسکی است. بازیکنی با کلاس جهانی است.
 

عملکرد روبرت

بازی های ملی: 85 بازی و 42 گل

بازی های اروپایی: 80 بازی و 43 گل

بازی های داخلی: 368 بازی و 219 گل

آقای گل تمام ادوار سه لیگ سطح اول لهستان شد، همراه با زنیز پروژکاو در لیگ دسته دوم و دسته اول، آقای گل نام گرفت و سپس با پیراهن لخ پوزنان و در سال 10-2009، به عنوان آقای گل لیگ برتر لهستان شناخته شد.

در مارس 2013 به دورتموند آمد و رکورد فریدهلم کونیتزکا را با به ثمر رساندن گل در 12 بازی پیاپی شکاند. اولین بازیکن تاریخ شد که در یکی از بازی های نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چهار گل می زند. او این چهار گل را در سال 2013 تقدیم رئال مادرید کرد. قبل از روبرت، تنها لهستانی‌ای که توانسته بود برابر مادریدی ها هت تریک کند، یان اوربان با پیراهن اوساسونا و در سال 1990 بود.

دورتموند را به عنوان برترین گلزن اروپایی آن ها ترک کرد و به بایرن مونیخ رفت. در آنجا دوباره رکوردشکنی را ادامه داد و پنج گل را در هشت دقیقه و 59 ثانیه برابر وولفسبورگ به ثمر ساند؛ این سریع ترین هت تریک تاریخ بوندس لیگا (چهار دقیقه) و اولین باری بود که یک یار تعویضی موفق می شود پنج گل بزند.

در سپتامبر 2015 و بعد از گذراندن 168 بازی در بوندس لیگا، گل صدمش در این لیگ را به ثمر رساند و این، رکوردی برای تمام بازیکنان خارجی لیگ برتر آلمان است. سال 16-2015 اولین بازیکن خارجی تاریخ بوندس لیگا شد که 30 گل را در یک فصل بوندس لیگا به ثمر می رساند (از زمان دیتر مولر در سال 77-1976، هیچکس نتوانسته بود 30 گل در یک فصل بوندس لیگا بزند).

با به ثمر رساندن 128 گل، تبدیل به بهترین گلزن لهستانی الاصل بوندس لیگا شد و از میروسلاو کلوزه (121 گل) و مارتین مکس (126 گل) سبقت گرفت.

در دهم سپتامبر 2008 و با 20 سال و 20 روز سن، دومین گلزن جوان تاریخ کشورش شد. او نتوانست رکورد دست نیافتنی ولودزیمیرز لوبانسکی را بشکند، فردی که در 17 سالگی برای تیم ملی لهستان گلزنی کرده بود.

آیا می دانستید؟

طی مصاحبه ای با تارنمای یوفا از سگش برای کمک به او در تمرینات و بازگشت از مصدومیت تشکر کرد.

همسر او، آنا لواندوفسکا قهرمان کاراته و کارشناس فیتنس است و برخی می گویند بر رژیم غذایی و تمرینات همسرش، نظارت می کند. بدن لواندوفسکی، هواداران دورتموند را شگفت زده کرده بود و آن ها لقب روبرت را "بدن" گذاشتند.

روبرت عادت دارد گل های اولش برای هر باشگاه و گل های ارزشمندش را به پدرش کرزیژتوف هدیه کند؛ فردی که در نوجوانی مهاجم بایرن مونیخ فوت کرده است. او با بلند کردن دو انگشتش به سوی آسمان، شادی بعد از گل را با پدرش تقسیم می کند.

طبق برخی گزارشات، به دلیل قرارداد تبلیغاتی، روبرت لواندوفسکی اجازه ندارد ریش یا سبیل داشته باشد. روبرت یکی از مهم ترین چهره های کشورش است و جدا از مسائل فوتبالی، سرمایه گذاری و ساختمان سازی های زیادی را در اطراف ورشو انجام می دهد.

سخنان روبرت

“برایم سخت نیست درباره شغلم حرف بزنم، اما این ها، کارهای رسانه ای است. ترجیح می دهم به خانه بروم و روی بازی بعدی تمرکز کنم. تلاش دارم به حرف مردم توجهی نداشته باشم. تمرکز در تمرینات، سخت کوشیدن و حضور در بازی بعدی با تمام انرژی، مسئله ای مهم تر است؛ باید بدانم چطور گل می زنم، چطور می بریم و سعی دارم روی این مسائل تمرکز کنم. من آدم خونسردی هستم.
 

“همیشه باید توانایی هایت را باور کنی. همیشه می دانم که فرصت هایی خواهم داشت.
 

“شاید غرایز به فوتبال شما کمک کنند اما باید در تمرینات روی توانایی های تان کار کنید. اگر سخت تمرین کنید و بر روی جزییات متمرکز بمانید، شاید خودتان هم نفهمید اما کارهای مهمی را در بازی به صورت اتوماتیک انجام می دهید. زیبایی فوتبال، همین است. حتی اگر پای راستم از پای چپم نیرومندتر باشد، باید روی هر دو پایم کار کنم.
 

“در کودکی، زمانی که شش یا هشت سال داشتم، الگویم روبرتو باجو بود. کمی بزرگ تر شدم و الگویم، الساندرو دل پیرو و بعدها تیری آنری شد. حرکات، تکنیک و شوت های تیری فوق العاده بود، به خصوص برای کودکی مانند من. دروس زیادی از بازی او آموختم.
 

در راه کسب افتخار

او در آستانه شکستن رکورد لوبانسکی، برترین گلزن تاریخ لهستان است، لوبانسکی 48 گل برای تیم ملی لهستان به ثمر رسانده است و بعید نیست که تا بهار 2017، روبرت به رکورد هموطنش برسد. البته روبرت همین الان هم برترین گلزن لهستان طی بازی های رسمی است.

بهترین رکورد فردی گلزنی روبرت طی یک سال، به 2015 باز می گردد، وقتی 49 گل به ثمر رساند. او در سال 2016، 41 گل به ثمر رساند.

روبرت لواندوفسکی نگاهی به رکورد کلودیو پیزارو نیز دارد. پیزارو با 190 گل، بهترین گلزن خارجی تاریخ بوندس لیگا محسوب می شود و لواندوفسکی، 128 گل را به نام خود نوشته است؛ یادتان نرود که پیزارو در 38 سالگی، هنوز هم با پیراهن وردر برمن بازی و گلزنی می کند.

طی 56 بازی آغازین در لیگ قهرمانان اروپا 36 گل زد؛ یعنی همان تعداد گلی که مسی در چنین برهه ای به ثمر رسانده است. آیا سال های طلایی روبرت هنوز فرا نرسیده است؟

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد