وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

دوم شدن در گروه، اتفاقی خوب یا بد؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، دیشب دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا به اتمام رسید و تیم های صعود کننده به طور کامل مشخص شدند. 

 

اما باواریایی ها این فصل را در رتبه ی دوم گروه خود به پایان رساندند،اتفاقی که پس از 5 فصل رخ داده است. آخرین بار در دوره ی فن خال هلندی بایرن پس از بوردو به عنوان تیم دوم صعود کرد و البته در پایان توانست خود را به فینال رقابت ها برساند تا خاطره ی باواریایی ها از آخرین دوم شدنشان در دور گروهی چندان بد نباشد.

اما این فصل تفاوت های فراوانی با فصل 2009-10 دارد. آن موقع رقبای احتمالی بایرن منچستر یونایتد، رئال مادرید، چلسی، فیورنتینا،بارسلونا، سویا و آرسنال بودند که طبق قرعه فیورنتینا انتخاب شد. اما این فصل شاید دوم شدن بایرن به مراتب برایش بهتر از کسب سرگروهی باشد.

باید نگاهی بیندازیم به تیم های نخست گروه های هشت گانه:

آرسنال،ناپولی،بارسلونا،اتلتیکومادرید،موناکو،دورتموند،لسترسیتی،یوونتوس

از این بین احتمال برخورد با اتلتیکو و دورتموند وجود ندارد پس رقبای بایرن یکی از تیم های آرسنال، ناپولی، بارسلونا ،موناکو، لسترسیتی و یوونتوس خواهند بود.

در این بین دیدار با موناکو،ناپولی، لستر و شاید آرسنال برای بایرن دغدغه ی خاصی محسوب نشود و نگرانی باواریایی ها از برخورد زودرس با بارسلونا و یوونتوس باشد. یوونتوس اگرچه تیم قدرتمندی دارد اما در سالیان اخیر همواره برابر بایرن شکست خورده است، از جمله فصل قبل،فصله سه گانه و آخرین باری که بایرن در گروهش دوم شد!

اما پر بیراه نگفته ایم که اگر ادعا کنیم در صورت برخورد با بارسلونا همه چیز یکسان می باشد و شانس هر دو تیم برابر است.

بایرن تا کنون 34 بار برابر این 6 تیم در اروپا به میدان رفته است که 17 برد(50%) و 9 (27%)شکست حاصلش بوده. همچنین بایرن در 10 باری که در دور حذفی با این تیم ها دیدار کرده 7 بار(70%) موفق به صعود شده است.

اما بایرن اگر در گروهش اول می شد، با یکی از تیم های زیر دیدار می کرد:

پاری سن ژرمن،بنفیکا،منچستر سیتی،رئال مادرید،پورتو،سویا

در این صورت هم رئال مادرید و منچستر سیتی دو قرعه ی مشکل محسوب می شدند. رئال این روزها آماده تر از بارسلوناست و منچستر سیتی هم با پپ گواردیولا، تیمی متفاوت تر از گذشته شده است.

قدرت پاری سن ژرمن نیز تقریبا با آرسنال یکی است و بنفیکا، پورتو و سویا هم رقیب خاصی محسوب نمی شدند.

بایرن با این تیم ها هم 49 بار تا کنون دیدار داشته که 24 (49%)برد و 18 شکست(37%) حاصلش بوده. در ادوار حذفی هم بایرن در 15 باری که ب این تیم ها دیدار کرده، 10 بار(67%) موفق به صعود شده است.

شاید با در نظر گرفتن این نکته که تیم سرگروه بازی برگشت را میزبان می شود، بتوان گفت که اول شدن بایرن در گروهش گزینه ی بهتری بود، چرا که رقبای احتمالی بایرن در هر دو حالت حتی از بابت آماری هم تفاوت آنچنانی ندارند، و شاید حتی باختن سرگروهی به اتلتیکو به سود بایرن هم بشود.نظر شما چیست؟

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
منتقد پنج‌شنبه 18 آذر 1395 ساعت 11:48

بنظرم باید همه بازی ها رو برد اول شدن یا دوم شدن فرقی نداره چه تو یک شانزدهم ببازی یا یک هشتم یا یک چهارم یا نیمه نهایی یا فینال فرقی نداره به تیم بازنده جام نمیدن

پیمان کیانی پنج‌شنبه 18 آذر 1395 ساعت 14:14

من به این دوم شدن خوشبینم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد