وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

داستان گل نزنی های توماس مولر؛ مشکل از کجا نشات می گیرد؟

این فصل مثل همیشه نبوده است، مولر مثل فصل های اخیر ندرخشیده است و همین باعث شده که هواداران بایرن مونیخ حس کنند در ترکیب تیمشان یک چیزی کم است!  

توماس مولر، ستاره آلمانی و ملی پوش بایرن مونیخ، این روزها سخت ترین دوران فوتبالش را پشت سر می گذراند؛ عدم گلزنی در بوندسلیگا پس از گذشت 12 هفته، اتفاقی عجیب برای او و هوادارانش می باشد!

مولر بازیکنی که نمی شود دوستش نداشت؛ تلاش و کوشش مثال زدنی اش در زمین، دوندگی فراوان، کار تیمی، خوشحالی های بعد از گل از مد افتاده و استایل فوتبال جالب توجهش از او فوتبالیستی خاص ساخته است؛ خاص نه مثل مسی، نه مثل رونالدو و نه حتی ابراهیموویچ؛ خاص مثل توماس مولر!

توماس مولر

این بازیکن 27 ساله، مدت هاست وظیفه ای به جز گلزنی در لباس شماره 25 بایرن مونیخ و 13 تیم ملی آلمان نداشته است؛ در هر لحظه از مسابقه می توان منتظر یک جایگیری، یک قطع توپ، یک فرار از او و یا یک پاس گل فوق العاده بود، تا در عین سادگی نحوه فوتبال بازی کردن، شاهد عوض شدن روند بازی به نفع تیمی باشیم که یک "مولر" در ترکیبش داشته باشد؛ مدت ها گذشت تا یک گلزن بالفطره پیدا شده و جای خالی گرد مولر را پر کند.

توماس مولر

زدن 155 گل در 370 مسابقه، در سن 27 سالگی می تواند آماری جالب توجه برای بازیکنی مثل مولر باشد که نه وینگر است، نه مهاجم هدف، نه هافبک بازیساز و نه هیچ پست مشخص دیگری؛ بعد از گذشت نزدیک به 7 سال از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی آیا از خودتان پرسیده اید پست تخصصی توماس مولر چیست؟ جواب هیچ پستی و البته تمام پست ها می باشد!

مولر فصل گذشته با زدن 20 گل در بوندسلیگا، پس از اوبامیانگ و لواندوفسکی در جای سوم برترین گلزنان بوندسلیگا جای گرفت، اما وی تاکنون در این فصل موفق به گلزنی نشده است! این آمار زمانی عجیب تر جلوه می کند که بدانیم، از سال 2009 که به تیم اصلی بایرن مونیخ ملحق شده است، تنها در یک فصل آمار گلزنی او دو رقمی نشده است! شاید استارت این اتفاق از پنالتی حساس برابر اوبلاک در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر اتلتیکومادرید خورده باشد، هر چند خیلی ها عملکرد فوق العاده ضعیف او در یورو 2016 فرانسه را علت این قضیه می دانند؛ اکنون مولر بیش از 1000 دقیقه است که در بوندسلیگا و 8 بازی متوالی، در تمام رقابت ها موفق به باز کردن دروازه حریفان نشده است! و تنها موفقیت او در این فصل گلزنی در لیگ قهرمانان برابر روستوف و آیندهوون و همچنین در سوپرکاپ آلمان، برابر دورتموند می باشد.

توماس مولر

توماس مولر در دو جام جهانی قبلی، یک مرتبه کفش طلا و یک مرتبه کفش نقره ای این رقابت ها را از آن خودش کرده است.

قضیه زمانی جالب می شود که متوجه شویم حتی بازیکنی مثل کاپیتان فیلیپ لام که خیلی کم گل می زند، در تمرینات بایرن مونیخ در مورد عدم گلزنی مولر با او شوخی می کند؛ لام ماه گذشته در صحبت با SKYSPORTS گفت:

“من همیشه مولر را در تمرینات دست می اندازم؛ این کاملا خنده دار است که با گذشت ده هفته از رقابت ها او موفق به گلزنی نشده است و از همه جالب تر اینکه من تا به این مقطع از فصل بیشتر از توماس گل زده ام (باخنده) 

اما در سوی دیگر این شوخی بین بازیکنان بایرن، روز به روز برای خود توماس مولر بی مزه تر شده و کار به جایی رسیده که مولر با ناراحتی در مورد عدم گلزنی اش طی بازی های اخیر گفته است:

“من خودم را به خاطر عدم گلزنی سرزنش یا شکنجه نمی کنم ولی خوب امیدوارم هر چه زودتر این اوضاع به اتمام برسد چرا که واقعا از نظر روانی روی فوتبال من تاثیر زیادی گذاشته و وضعیت خوبی در این زمینه ندارم. 

قضیه زمانی بدتر می شود که آمار و ارقام ضعیف در موردتوماس مولر روز به روز بیشتر شده است؛ او علاوه بر اینکه در رقابت های بوندسلیگا موفق به گلزنی نشده است، بلکه نتوانسته به هم تیمی هایش پاس گل بدهد! ضمن اینکه او در تمامی رقابت های این فصل فوتبالی تنها روی 4 گل به ثمر رسیده تاثیرگذار بوده است!

مولر پیش از این نیز مدتی از گلزنی به دور بود، ولی هیچگاه روی عملکردش تا این حد تاثیر منفی نگذاشته بود؛ دیگر آن درخشش همیشگی را در ساق های پای مولر نمی بینیم، دیگر شاهد فرارهای ویران کننده اش که سبب فضاسازی برای دیگر هم تیمی ها می شود نیستیم، به نظر می رسدجای گیری های مثال زدنی اش را فراموش کرده و حتی سبب افت نسبی زوجش در خط حمله باواریایی ها یعنی روبرت لواندوفسکی شده است.

توماس مولر

مولر که همیشه رابطه ای تنگاتنگ با پپ گواردیولا داشته است، این روزها به واسطه عملکرد ضعیف و کم شدن اعتماد به نفسش، گه گداری حتی با کارلو آنچلوتی به مشکل می خورد و می بینیم که در ترکیب بایرن سردر گم و بیشتر لب خط به میدان می رود اتفاقی که خود مولر می داند چندان به نفعش نمی باشد، چرا که در زمان پپ او بیشتر به مرکز دروازه حریفان تمایل داشت، ولی این روزها یکی دیگر از دلایل افت او این است که در سیستم 3-3-4 آنچلوتی مجبور است به لب خط و کناره های محوطه جریمه حریفان تمایل داشته باشد!

پپ گواردیولا

اما این افت باعث شده که مولر جایگاهش را در ترکیب اصلی تاحدودی از دست بدهد، به طوری که در 6 بازی اخیر تیمش تنها در 2 بازی به صورت فیکس برای بایرن مونیخ به میدان رفته است و البته برای متوجه شدن اهمیت فوق العاده بالای توماس مولر در ترکیب بایرن مونیخ می توان به افت مستقیم تیم اف سی هالیوود با افول مهاجم مانشافت اشاره کرد و در این بین واگذار کردن صدر جدول به تیم آر بی لایپزیش باعث شده آنچلوتی بیشتر از گذشته به فکر حل کردن مشکلات گلزنی لواندوفسکی و مولر باشد.

با تمامی این تفاسیر، بازی به بازی چشم امید هواداران بایرن مونیخ به حل مشکل گلزنی توماس مولر هستند و اکنون در آستانه بازی بایرنی ها در مقابل ماینز، همه منتظر درخشش دوباره توماس مولر و شکستن این رکورد منفی می باشند.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
MEHDI ZAHERI جمعه 12 آذر 1395 ساعت 11:48

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد