وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ این گونه به فینال میلان خواهد رسید!

بایرن مونیخ سه شنبه شب در دیداری حساس به مصاف اتلتیکو مادرید خواهد رفت، اما آموزه های مونیخی ها از شکست در بازی رفت چه بوده است؟ و این تیم چگونه می تواند به فینال مادرید راه یابد؟ 

 

کارل هاینس رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ بعد از کسب شکست 0:1 مونیخی ها در بازی رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکومادرید در استادیوم ویسنته کالدرون، اظهار داشت:"در مونیخ بازی آسانی نخواهیم داشت، اما ما اشتباه بزرگ مرتکب خواهیم شد، اگر از نتیجه بازی رفت ناراضی باشیم. به طور خلاصه بگویم که فقط رسیدن به فینال میلان برای من حائز اهمیت است." بی تردیدحضور در فینال میلان خواسته همه طرفداران بایرن مونیخ محسوب می گردد و با وجود شکست در بازی رفت، رسیدن به چنین هدفی همچنان در دسترس مونیخی ها می باشد، به ویژه اینکه بایرن مونیخ در نیمه دوم بازی رفت عملکردی قابل قبول از خود به نمایش گذاشت و در حقیقت از مدت ها پیش هیچ تیمی نتوانسته بود تا این حد اتلتیکو مادرید را در قلعه ویسنته کالدرون تحت فشار قرار دهد. دیگو سیمئونه نیز در کنفرانس خبری بعد از دیدار به نحوی غیر مستقیم به چنین مسئله ای اشاره داشته است:"نیمه اول دیدار دقیقا مطابق تصورات ما بود، اما نیمه دوم را می بایست متعلق به بایرن مونیخ دانست. بازی برگشت در استادیومی فوق العاده برگزار خواهد شد و در واقع همچنان راند دوم این نبرد باقی مانده که بسیار دشوار خواهد بود."

آموزه های بازی رفت که با رعایت آنها بایرن مونیخ می تواند به رسیدن به فینال میلان امیدوار باشد:

یک- حمله به اتلتیکو مادرید از دقیقه اول: در بازی چهارشنبه شب آرتورو ویدال اولین خطای بازی را مرتکب شد و خاوی مارتینز نیز برخوردی سخت با فرناندو تورس مهاجم حریف داشت. با این وجود شاگردن دیگو سیمئونه هرگز تحت تاثیر چنین حرکاتی قرار نگرفتند و بالعکس اسپانیایی ها از لحظه به ثمر رسیدن تک گل پیروزی بخش خود تا پایان نیمه اول، به خوبی حریف مونیخی خود را تحت تاثیر حرکات خود قرار دادند. پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ در این باره گفت:"امیدوارم که در بازی برگشت بهتر بتوانیم حملات حریف را کنترل کنیم."

دو- توماس مولر به جای تیاگو: پپ گواردیولا در توجیه تصمیم جنجالی خود در زمینه نیمکت نشین کردن توماس مولر مدعی شد:"من می خواستم از یک هافبک ییشتر برخوردار باشم." در حقیقت این سرمربی اسپانیایی در نظر داشت که اتلتیکومادرید را بیشتر از کناره های زمین تحت فشار قرار دهد و به عنوان بازی ساز اصلی در فاز تهاجمی از تیاگو آلکانتارا در ترکیب اولیه خود استفاده نمود. اما چنین ایده ای با توجه به بازی کند و بی تاثیر تیاگو به طور کامل با شکست مواجه شد، در واقع برای مقابله با دفاع منظم و با برنامه اتلتیکو مادرید حضور بازیکنی آنارشیست با کاراکترهایی نظیر توماس مولر می توانست نتیجه بهتری را برای گواردیولا به همراه داشته باشد.

سه- بهره گیری از بازیکنان کارآمدتر در بال های تهاجمی: گواردیولا در بازی چهارشنبه شب تمایل داشت تا دفاع اتلتیکو مادرید را بیشتر از کناره ها تحت فشار قرار دهد و به همین دلیل وی از داگلاس کاستا در سمت چپ و کینگزلی کومان در سمت راست زمین بهره برد، اما این دو بازیکن در چنین پست هایی هرگز موفق ظاهر نگردیدند و توپ های فراوانی را از دست دادند و بعد از ورود فرانک ریبری در نیم دوم اندکی شرایط مونیخی ها در این منطقه از زمین بهبود یافت. به نظر گواردیولا در بازی رفت فراموش کرده بود که داگلاس کاستای برزیلی بهترین بازی های خود را با وجود چپ پا بودن در بال راست تهاجمی تیم انجام داده است.

چهار- بازی دادن به بوآتینگ و انتقال آلابا به سمت چپ: اینکه چرا پپ گواردیولا تنها یک هفته بعد از بازگشت ژروم بوآتینگ به تمرینات تیمی وی را به مادرید برد و حتی نام او را برای دیدار با اتلتیکو مادرید در لیست هجده نفره خود قرار نداد، چندان قابل فهم نیست. اما با توجه به حضور این مدافع ملی پوش آلمانی در بازی این هفته مقابل مونشن گلادباخ می توان امیدوار بود که گواردیولا از وی به عنوان بازیکن محوری تیم در عمق خط دفاعی در بازی سه شنبه شب استفاده نماید. در این صورت داوید آلابا می تواند بار دیگر به سمت چپ خط دفاعی منتقل گردد، این مدافع اتریشی البته در بازی رفت مقابل اتلتیکو مادرید در پست دفاع میانی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت، اما نباید فراموش شود که وی همچنان یکی از بهترین مدافعین چپ فوتبال اروپا محسوب می گردد، البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که خوان برنات در مادرید ضعیف ترین بازیکن بایرن مونیخ بود و نشان داد که هرگز نمی توان بر روی او برای دیدارهای بزرگ حساب نمود.

پنج- استفاده از ضربات از راه دور و ارسال پاس های بلند: اتلتیکومادرید در زمینه بازی دفاعی و پرسینگ فشرده از بهترین تیم های اروپا به حساب می آید که این مسئله کار را برای تیم های تهاجمی با تملک بالای توپ دشوار می سازد. در بازی رفت مونیخی ها هر بار که از ضربات راه دور یا از توپ های سوم دفع شده توسط مدافعین حریف از  روی سانتر از جناحین استفاده می نمودند،خطرناک ظاهر می شدند و می توانند از چنین روشی نیز برای ایجاد موقعیت بر روی دروازه اتلتیکو مادرید بهره گیرند. در حقیقت مونیخی ها می توانند با ترکیب فوتبال مورد نظر گواردیولا با اعتماد به نفس باواریایی خود برای رسیدن به فینال مادرید امیدوار باشند.

به قلم Filippo Cataldo از وب سایت آلمانی Sport1

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
tvhk; سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 ساعت 10:57

mia san mia

محمد سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 ساعت 14:00

Road to Milano

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد