وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، کابوس همیشگی گواردیولا در مونیخ

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، خالق‌ تیکی‌تاکا در ۳ فصل حضورش در مونیخ، همواره در بازی رفت مرحله نیمه نهایی بازنده شده و در گلزنی ناکام نشان داده است. 

 

تیم فوتبال بایرن مونیخ فرداشب در حالی دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی خود را در ورزشگاه خانگی‌اش یعنی آلیانس آره‌نا انجام می‌دهد که پپ گواردیولا، سرمربی بزرگ و پرآوازه‌اش ترس از حذف در این مرحله را دارد.

مربی 45 ساله که خالق تیکی‌تاکا در بارسلونا بوده، در پایان فصل جاری دوره حضور 3 ساله‌اش را نزد باواریایی‌ها به اتمام می‌رساند اما در کنار تمام افتخاراتی که در در تمام دوره حضورش در مونیخ به جای گذاشته، صاحب یکسری رکورد منفی، به خصوص در ارتباط با لیگ قهرمانان و مرحله نیمه نهایی این جام بزرگ است.

 
 

*رکورد منفی

پپ که هفته قبل در ورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید، تیمش یک بر صفر در بازی رفت مرحله نیمه نهایی  نتیجه را به اتلتیکو واگذار کرد، اکنون در آستانه کسب «هت‌تریک» در زمینه حذف از لیگ قهرمانان در «مرحله نیمه نهایی» بسر می‌برد.

او در دو دوره قبلی این مسابقات، تیمش را تا مرحله نیمه نهایی بالا آورده و درست در جایی که باید گام آخر را برای رسیدن به ایستگاه پایانی «صحیح» بردارد، دچار اشتباه شده است.

اشتباهی که تاکنون 2 بار رخ داده و اکنون با توجه به باخت یک بر صفر بازی رفت، دلهره در او هست که برای سومین مرتبه نیز در این مرحله به عنوان مربی بایرن ببازد و از نظر «حذف شدن در نیمه‌نهایی‌ها با بایرن»‌ هت‌تریک کند!

 

*هت‌تریک در باخت‌ها

گواردیولا 45 ساله از زمانی که سکان هدایت بایرن را از یوپ هاینکس تحویل گرفت، تاکنون هر‌گاه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده، در بازی رفت، تیمش باخته است.

در سال 2014 که او اولین تجربه‌ها را با سرخ‌پوشان کسب می‌کرد، در مرحله نیمه نهایی به قرعه رئال مادرید خورد.

 
در آن رویارویی و در بازی رفت تیم او یک بر صفر در مادرید بازنده شد. بعد در بازی برگشت در مونیخ، بایرن اشتباه سنگین‌تری به خاطر محاسبات نادرست وی کرد و متحمل باخت سنگین 4 بر صفر شد.

در سال 2015 یعنی سال گذشته وقتی تیم او به نیمه نهایی رسید، با قرعه تیم اسپانیایی دیگری به اسم بارسلونا روبه‌رو شد.

 
در این رویارویی و در بازی رفت بایرن در نیوکمپ، 3 بر صفر مقهور قدرت کاتالان‌ها شد. این بار نیز تیم تحت امر پپ در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، بازنده شد.

هرچند در دیدار برگشت توانست 3 بر 2 در آلیانس آره‌نا برنده شده و انتقام باخت بگیرد اما از راهیابی بازماند.

امسال یعنی سومین و آخرین فصل حضور مربی کاتالانی‌، بایرن او،‌در بازی رفت لیگ قهرمانان ( پیکار هفته قبل) در مصاف با تیم اسپانیایی اتلتیکومادرید یک بر صفر در خانه حریف بازنده شد.

به این ترتیب «هت‌تریک پپ در باخت در بازی رفت نیمه‌نهایی‌ها با بایرن»‌ خلق شد. نتیجه‌ای که اکنون نه فقط او را می‌ترساند، بلکه دلهره را در دل خیل عظیم هواداران تیم مونیخی ایجاد می‌کند که در بازی برگشت یعنی مصاف فردا شب نیز تیم او نتواند نتیجه لازم را برای جبران شکست،‌بگیرد و بازهم بازنده شود.

*هت‌تریک در گل‌نزدن در بازی‌های رفت

گواردیولا چه قبول کند یا نه، تیم او در 3 سال گذشته و در بازی‌های «رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان»‌موفق به زدن گل به حریف نشده است.

معنای این حرف با توجه به توضیحات فوق، این است که تیم بایرن با وجود بازیکنان بسیار، در 2 دوره قبلی مقابل رئال و بارسا در بازی رفت، نتوانست گلی در نیمه نهایی بزند.

هفته قبل هم همین تجربه گذشته را داشت. به این ترتیب تیم او در این زمینه هم «هت‌تریک منفی» داشت.

حال با توجه به چنین آمار‌‌های منفی که پپ از خود در بایرن به جای گذاشته، باید به بازی فردا با تامل زیاد نگریست.

باید دید آیا مربی که چند هفته دیگر سکان هدایت باواریایی‌ها را به «کارلو آنچلوتی واگذار می‌کند و راهی منچسترسیتی انگلیس خواهد شد، از اشـتباهات دو فصل گذشته در این مرحله و نیز اشکالات بازی رفت هفته قبل با تیم تحت امر دیگو سیمئونه، درس گرفته و در مقام جبران بر خواهد آمد.

مسلما با پایان مسابقه فردا و نتیجه‌ای که ثبت خواهد شد، در مورد این بخش از عملکرد مسئول فنی مونیخی‌ها می‌توان نظر صریحی داد.

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
امیرحسام دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 ساعت 13:49

مطمئنم فرداشب واسمون سورپرایز خوبی داره. تلخی شکست دوسال اخیر رو با شیرینی صعود فرداشب شیرین کن

شاهین دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 ساعت 13:50

ایشالا فردا با نتیجه پر گل پیروز میشیم . وبه فینلل صعود میکنیم

امیرحسام دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 ساعت 13:54

پیروز میشیم ولی بانتیجه پرگل بعید میدونم.......با یکی یا دوگل

die is wish in iran دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 ساعت 13:54

محسن.المان.غیرت دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 ساعت 14:36

مگراینکه المانی های بایرن کاری کنن + روبن و ریبری..روبنم که نمیرسه...بقیه بازیکنا مخصوصا اسپانیای بایرن..بی غیرت ترین بازیکنای تاریخ باشگاه بیرن مونیخ هستن

محسن.المان.غیرت دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 ساعت 14:38

یاد اوسی کوفور افتادم که چقدر با غیرت بازی می کرد..با اینکه بازیکن خیلی سطح بالایی نبود ولی به پا غیرت بود..یاد اولیور کان..اشتفان افنبرگ......الان اونارو با تیاگو و برنات و آلونسو مقایسه می کنم خندم می گیره..یه مشت اسپانیای بی غیرت افتادن تو تیم با مربی بی غیرت تیممون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد