وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

قرعه های اروپایی: به توطئه اعتقاد دارید یا احتمال ریاضی؟

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا انجام شد. سایه روشن های این قرعه ها کدام ها بودند؟ 

 


اسپانیایی ها کماکان پیشتاز هستند

از هشت تیم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سه تیم اسپانیایی هستند، دو تا آلمانی، یکی فرانسوی، یکی انگلیسی و یکی پرتغالی و ایتالیا هم نماینده ای ندارد. قرعه بارسا - آتلتیکو مادرید از یک سو و قرعه خوب برای رئال بدین معنی است احتمالا دو نماینده اسپانیا در نیمه نهایی به میدان خواهند رفت. این که احتمال برپایی فینال اسپانیایی افزایش یافته است. از چهار تیم دو فینال قبلی لیگ قهرمانان سه تیم اسپانیایی بوده اند. برای این که دریابید سایه اقتدار لالیگا چقدر بلند است به لیگ اروپا بنگرید. آن جا از هشت تیم مرحله یک چهارم سه تایش اسپانیایی هستند: سویا، ویارئال و آتلتیک بیلبائو.

 

بزرگان از هم دور ماندند

قرعه ها که بیرون آمدند رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ به عنوان سه مدعی اول فتح جام از یکدیگر دور ماندند. این هفتمین فصل پیاپی است که سه غول در مرحله یک چهارم از یکدیگر دور می مانند. احتمال دور ماندن این سه حریف از نظر ریاضی در این فصل 0.571 بوده که اگر آن را برای هفت فصل پیاپی به توان 7 کنید به احتمال 0.019 دست پیدا می کنید و این احتمال نوزده هزارم درصد رخ داده است. چیزی که می تواند عاشقان ریاضی را به وجد آورد. آخرین باری که این بزرگان در این مرحله روبرو شدند فصل 2009-2008 بود که بارسا و بایرن به مصاف هم رفتند و بارسا در مجموع دو دیدار 1-5 پیروز شد (رئال در مرحله پیشین برابر لیورپول حذف شده بود). همان فصل رویایی بارسا - گواردیولا که آنها در فینال منچستر یونایتد را مغلوب کرده و قهرمان شدند.

فرضیه پردازان توطئه

فرضیه پردازان توطئه بلافاصله پس از قرعه کشی که به جدایی رئال، بارسا و بایرن از یکدیگر منجر شد دست به کار شدند. آنها به قرعه رئال - وولفسبورگ اشاره کرده و گفتند مردان برنابئو مثل همه فصل های پیش با قرعه آسانی در این مرحله روبرو شده اند. این که رئال از 2010 تاکنون در مراحل یک هشتم و یک چهارم سال های اخیر با این تیم ها روبرو شده: لیون (دوبار)، تاتنهام، زسکا، آپوئل، منچستر یونایتد، گالاتاسارای، شالکه (دو بار)، دورتموند، آتلتیکو مادرید و رم. در حالی که بارسا، بایرن، چلسی، پاری سن ژرمن، یووه، آرسنال، میلان، اینتر و منچستر سیتی پس از بازگشت فلورنتینو پرز به برنابئو در همین دو مرحله با هم 24 بار روبرو شده اند. می گویند دیدار اول در زمین وولفسبورگ انجام می شود و بازی دوم در برنابئو که این هم به سود رئال است. ولی به راستی چگونه می توان گوی ها را جابجا کرد؟

این نخستین رویارویی دو تیم طی تاریخ حیات شان به شمار می رود. گرگ ها پارسال در بوندسلیگا دوم شدند و جام حذفی را هم به چنگ آوردند و در سوپر کاپ بایرن را هم پشت سر گذاشتند. مردان دیتر هکینگ در مرحله گروهی منچستر یونایتد را شکست داده اند. ستاره های رئال معرکه اند، ولی کاپیتان لوییز گوستاوو، یولین دراکسلر و آندره شورله در خط میانی و باس دوست و مکس کروز در خط حمله می توانند دردسر ساز شوند. اگر وولفسبورگ از سد رئال عبور کند یادآور شالکه فصل 11-2010 لیگ قهرمانان خواهد بود که صعود آبی پوش ها به نیمه نهایی پس از پشت سر گذاشتن اینتر آن هم با مجموع 3-7 همه را بهت زده کرد. رئال در آوریل فقط چهار روز پس از ال کلاسیکو به مصاف وولفسبورگ خواهد رفت. جایی که شاید زیدان تیم اصلی اش را به مصاف کاتالان ها نفرستد. اگر رئال را صعود شده قلمداد کنیم آنها یک قدم تا یازدهمین قهرمانی اروپا فاصله دارند.

 

آیا بارسا با بدترین قرعه روبرو شد؟

آیا آتلتیکو بدترین کابوس بارسا به شمار می رود؟ این پرسش در چندین مقاله در اشاره به قرعه بارسلونا – آتلتیکو مادرید تکرار شد. برخی از کاتالان ها اعتقاد دارند آتلتیکو تیم خشنی است که اگر در آستانه حذف قرار بگیرد مردان کلیدی بارسلونا را در میدان داغان خواهد کرد. در حالی که بارسلونا در 6 بازی آخرش آتلتیکو را شکست داده و لیونل مسی در 27 دیدار 25 گل به آتلتیکو زده که میان شان سه هت تریک هم جلب نظر می کند.

رویکرد دو تیم به کلی با هم تفاوت دارد. بارسا در لالیگا با 84 گل زده بهترین خط حمله را دارد و آتلتیکو با فقط 12 گل خورده بهترین خط دفاع را. در عین حال نمی توان به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 14-2013 نگاه نکرد. همان دو دیداری که مردان دیگو سیمونه در دیدار اول در نوکمپ به تساوی 1-1 دست یافتند. دیگو، آتلتیکو را جلو انداخت و نیمار در نیمه دوم گل تساوی بخش را زد، و آتلتیکو در ویسنته کالدرون با تک گل زود هنگام کوکه در دقیقه پنج پیروز شد و صعود کرد.

از پاریس تا منچستر: عرب ها برابر عرب ها

اکثر اروپایی ها با نیش و طعنه به قرعه پاری سن ژرمن – منچستر سیتی نگریسته اند. خیلی زیاد و خیلی غلیظ. آنها در اشاره به مالکان عرب دو باشگاه و ریخت و پاش های شان این نبرد را " El Plastico / ال پلاستیکو " و " El Cashico " که این یکی اشاره به پول نقد (Cash) دو باشگاه دارد خوانده اند، سایر طعنه ها آمیخته به "نبرد نفتی ها" و "غول های نفتی" و "داربی نفتی"، "عرب ها برابر عرب ها"، "قطری ها برابر اماراتی ها"، "خانواده سلطنتی برابر خانواده سلطنتی" بوده است. رسانه های خود فرانسه هم این رویارویی را "نبرد تازه به دوران رسیده ها" خوانده  اند.

پاریسی ها با اقتدار بسیار زودتر از موعد قهرمان فرانسه شده اند و پس از نبرد با چلسی به مصاف سیتی غول دیگر فوتبال جزیره خواهند رفت. سیتی از کورس قهرمانی لیگ برتر دور افتاده و مانوئل پیگرینی هفته های آخر را می شمارد. پاری سن ژرمن در شرایط بهتری قرار دارد، ولی او می تواند روی انجام بازی اول در پارک دوپرنس حساب کند. اگر سیتی برابر پاریسی ها پیروز شود نه فقط برای خود بلکه برای لیگ برتر قدم بزرگی برداشته است. تیم های انگلیسی طی دو فصل اخیر فقط دو بار در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان پیروز شده اند: آرسنال برابر موناکو و سیتی مقابل دینامو کیف.

 

گواردیولا و بایرن: آخرین شانس اروپایی

زمان به سرعت سپری می شود و پپ در آستانه جدایی از بایرن قرار دارد. این آخرین فرصت او است تا بایرن را قهرمان اروپا کند و در معبد بزرگان مونیخ قرار بگیرد. گواردیولا در لیگ قهرمانان همیشه تا نیمه نهایی صعود کرده و این جا پس از قرعه سخت مرحله قبل برابر یووه با قرعه خوبی روبرو شده، یعنی نبرد با بنفیکا. می توان به پورتو نماینده پرتغال که پارسال جانانه برابر باواریایی ها جنگید اشاره کرد، ولی همه بایرن را پس از پیروزی دراماتیک برابر یووه در نیمه نهایی می بینند. یادمان باشد پپ احتمالا فصل بعد را با منچستر سیتی در لیگ اروپا سپری خواهد کرد و نه لیگ قهرمانان اروپا.

 

کلوپ - دورتموند، کلوپ - توخل

لیورپول - بوروسیا دورتموند یکی از جذاب ترین قرعه های تاریخ لیگ اروپا را رقم زده است. دو باشگاه شبیه به هم از نظر شور و حال و با دو مربی که نام شان دائما کنار هم تکرار می شود. یورگن کلوپ پیش از قرعه کشی لیگ اروپا گفته بود امیدوار است فقط در فینال با دورتموند روبرو شود و پس از قرعه کشی گفت فقط فوتبال چنین قصه های پرآب و تابی می نویسد و بعد افزود خوشحال است تیم جدیدش را به دورتموندی ها معرفی کند. اما همه می دانند قرعه به لیورپول و کلوپ لبخند نزده و آنها با قوی ترین و آماده ترین تیم لیگ اروپا روبرو شده اند. تیمی که در بوندسلیگا تاکنون 61 گل زده و با اقتدار در مرحله قبل تاتنهام را که بهترین دفاع لیگ برتر را داشته با 5 گل له کرده است. حالا همه آنهایی که کلوپ و توخل را مقایسه می کردند آن دو را در مصاف هم می بینند. بازی اول در وست فالن انجام خواهد شد. جایی که لیورپول خاطره خوش فینال 2001 جام یوفا را دوره خواهد کرد. شبی که سرخپوش ها 5-4 آلاوز را در نبرد حیرت آوری شکست دادند و جام را بالا بردند.

یادداشت های حمید رضا صدر

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
علیرضا حیدریان شنبه 29 اسفند 1394 ساعت 21:02

در سال های اخیر نمونه های بسیاری وجود دارد که بنده به همین قرعه کشی اخیر اشاره میکنم و قضاوت با دوستان تیم ها در لیگ قهرمانان به ترتیب حروف الفبا به انگلیسی با هم رو در رو شدند و اینکه در هر دو لیگ دو تیم اسپانیایی به خوردند طوری که نیمه نهایی با حضور سه تیم اسپانیایی در صورت امکان لوث نشود

amirgermany یکشنبه 1 فروردین 1395 ساعت 00:22

بالاخره هرقرعه ای که باشه هرتیمی فقط توزمین بازی می تونه ثابت کنه توچنته چی داره

یک المانی بایرنی یکشنبه 1 فروردین 1395 ساعت 16:33

حالم از توهم توطئه به هم میخوره

نوید دوشنبه 2 فروردین 1395 ساعت 12:28

اصلا قرعه کشی در کار نیست تمام تیم ها که میان بالا از قبل معلوم میکنن با کی بازی کنن اون هم برای درامد و سود بیشتر یوفا چون حسابشو بکنید طبق قرعه ممکنه بایرن به بارسا.رعال به اتلتیکو. ولفسبورگ هم به بنفیکا خب اینطوری که یوفا نابود میشه مشخصه که اگه رعال تو این مرحله یا مرحله نیم نهایی به بارسا بخوره سود کمتری نسبت به زمانی که این دو تیم توی فینال باشن و یوفا از سال 2011 خودشو میکشه که این دو تا تیم بیان فینال ولی خب هر سال نقشش بر آب میشه

MEHDI ZAHERI دوشنبه 2 فروردین 1395 ساعت 12:33

bayer munich can not champius

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد