وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

جذابیت بوندسلیگا قربانی بیماری اسکاتلندی!

درلیگ برتر جزیره تیم لسترسیتی با نمایش غافلگیرکننده خود علاوه بر صدرنشینی بر جذابیت این رقابت ها نیز به مراتب افزوده است، در بوندسلیگا اما با وجود برگزاری سه بازی بزرگ در این هفته هیجان و جذابیت خاصی به چشم نخورد. 

 

حضور تیمی غافلگیرکننده در صدر جدول که در فصل گذشته خطر سقوط به دسته پایین تر آن را تهدید می نمود و در این هفته از رقابت ها توانست با گل زنی های مدافعی که همواره مورد تمسخر قرار گرفته، در دیداری سرنوشت ساز در خانه نزدیک ترین رقیب خود به پیروزی دست یابد، در فوتبال مدرن و سرمایه داری امروزی بیشتر شبیه به داستان فیلم های هالیوودی می ماند. چنین سناریوی باور نکردنی و جذابی در این روزها اما با نقش آفرینی لسترسیتی و رابرت هوت در لیگ پول های بزرگ و فوتبال انگلیس به واقعیت تبدیل شده است، تیمی که از هفته ها پیش تعجب همه دوستداران فوتبال را بر انگیخته و حال با پنج امتیاز اختلاف نسبت به رقبای بزرگ و پرادعای خود در صدر جدول رده بندی تکیه زده است.

عملکرد اعجاب انگیز لسترسیتی پرسش های زیادی را در زمینه اهمیت یا عدم اهمیت قدرت مالی یک باشگاه در موفقیت،‌ نقش سرمربی فراموش شده ای نظیر رانیری، عملکرد بازیکنان گمنامی نظیر محرز و واردی، مطرح نموده و بحث ها، مقلات،‌مصاحبه ها و مطالب فراوانی نیز در این زمینه منتشر شده است، اما به نظر می رسد که بهترین واکنش به چنین اتفاقی تاریخی، لذت بردن از آن باشد چون در فوتبال مدرن و پر سرعت امروزی هیچ ضمانتی برای تکرار چنین اتفاق شیرینی وجود ندارد.

صدرنشینی لسترسیتی صرف نظر از اینکه به پارادوکسی برای نقش تعیین کننده قدرت مالی باشگاه ها در نبرد بر سر قهرمانی بدل شده، از همه مهم تر بر جذابیت و هیجان رقابت های لیگ برتر جزیره به ویژه در صدر جدول افزوده است، موضوعی که در فوتبال آلمان به ندرت احساس می شود، چون در بوندسلیگا دو تیم صدر نشین بایرن مونیخ و دورتموند هر یک فضای امنی را در جدول رده بندی برای خود ایجاد نموده اند و در بازی های این هفته بوندسلیگا که شش تیم از هفت تیم بالانشین این رقابت ها به مصاف یکدیگر رفتند باز هم هیجان خاصی به چشم نخورد.

بایرن مونیخ در این فصل از فاصله ای هشت امتیازی با نزدیک ترین رقیب خود برخوردار است و حتی با وجود داشتن مصدومین فراوان به احتمال زیاد صدرنشینی این تیم تا انتهای فصل با چالشی جدیمواجه نخواهد شد، دورتموند تیم دوم جدول نیز فاصله ای مناسب و مطمئن با سایر تیم های تعقیب کننده خود به وجود آورده است، تنها نکته امیدوار کننده تساوی بدون گل دو تیم بایرن مونیخ و دورتموند در رویارویی مقابل حریفان خود در این هفته از رقابت ها می باشد، به دلیل اینکه چنین نتایجی تا حدی سبب خواهند شد رقابت بر سر کسب جوار حضور در رقابت های اروپایی فصل آتی برای تیم های دیگر، همچنان هیجان انگیز باقی بماند و این دو تیم نتوانند فاصله خود را با سایر تیم ها افزایش دهند.

با چنین شرایطی آیا بهتر نیست بوندسلیگا نیز همانند لیگ برتر جزیره با عقد قراردادهای جدید تلویزیونی سرمایه بیشتری را به تیم های خود تزریق نماید و زمینه متعادل تر و دوباره هیجان انگیزتر شدن این رقابت ها را پایه ریزی نماید؟ آیا بهتر نیست با تغییر برخی قوانین اجازه حضور سرمایه داران خارجی در بوندسلیگا و خرید تمامی سهام باشگاه توسط یک نفر صادر شود؟ یا اینکه دست اندرکاران بوندسلیگا تنها در انتظار ترکیدن حباب ایجاده شده در اطراف لیگ برتر جزیره هستند؟

واکنش و اعتراض هواداران لیورپول به افزایش قیمت بلیط های ورودی استادیوم ها با ترک آنفیلد در پانزده دقیقه پایانی دیدار این تیم در بازی های این هفته لیگ برتر جزیره در واقع اولین هشدار و اعلام خطر به برگزارکنندگان این رقابت ها بوده است، چون فشار ناشی از افزایش هزینه ورودی استادیوم ها و همچنین حق پخش تلویزیونی این دیدارها را در نهایت دوستداران فوتبال به عنوان مصرف کنندگان نهایی تحمل خواهند نمود و طرفداران لیورپول با حرکت نمادین خود نشان دادند که تماشاگران هستند که راه نهایی را انتخاب می کنند.

واکنش اعتراضی هواداران لیورپول حال به نفع برخی طرفداران خوشبین بوندسلیگا بدل شده است، اما آنها فراموش کرده اند که حضور تنها یک تیم قدرتموند در لیگ و به عبارت دیگر بیماری اسکاتلندی می تواند ضرر بسیار بزرگتری را برای فوتبال آلمان همانطور که یورگن کلوپ سرمربی سابق دورتموند در هنگام انتقال ماریو گوتسه از دورتموند به بایرن مونیخ نسبت به آن هشدار داده بود، به همراه داشته باشد، در حالی که بیماری اسکاتلندی در خود اسکاتلند نیز ریشه کن شده، چون در حال حاضر دو تیم سلتیک گلاسکو و آبردین هر یک با 55 امتیاز صدر جدول رقابت های لیگ آن کشور را به خود اختصاص داده اند.

به قلم Peter Penders از وب سایت روزنامه آلمانیFrankfurter Allgemeine

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد