وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

با وفادارترین بازیکنان بوندسلیگا بیشتر آشنا شوید!

در این مقاله سعی داریم شما را با وفادارترین بازیکنان حال حاضر بوندسلیگا آشنا کنیم.   

 

در بسیاری از جنبه ها، از بوندسلیگا می توان به عنوان بهترین لیگ اروپا نام برد. لیگی که میانگین 2.82 گل در هر بازی را دارد و هر ساله لیگ هایی از نظیر جزیره، لالیگا و سری آ در صدد شکستن آن هستند ولی هر بار با دست از پا درازتر به خانه اول خود برمی گردند.

هوادران آلمانی نیز در تمام جهان زبانزد خاص و عام هستند، و چهار باشگاه آلمانی نیز در لیست 10 تیم پرتماشگر اروپا قرار دارد. بروسیا دورتموند با میانگین 80520 نفر تماشگر در هر بازی، در صدر این فهرست قرار گرفته است.


این هنوز پایان ماجرا نیست، همچنین بوندسلیگا با واژه ای به نام "وفادری" نیز عجین شده است، چه در داخل و چه در خارج از زمین فوتبال. برای مثال تیم اف سی کلن در هر بازی خانگی خود، میانگین حضور بیشتر از 40 هزار تماشاگر را در زمانی که دو فصل قبل در رقابت ها بوندسلیگا دو حضور داشت، از خود به جای گذاشت. همچنین تیم آینتراخت فرانکفورت میانگینی بیشتر از 37 هزارتماشاگر را در طول یک فصلی که در رقابت های بوندسلیگا دو حضور داشتند، در بازی خانگی خود تجربه کردند.

همه این گفته ها فقط به وفاداری تماشگران ختم نمی شود، بلکه در مورد بازیکنان نیز صادق است. 34 بازیکن در حال حاضر در رقابت های بوندسلیگا حضور دارند که 6 سال یا بیشتر برای تیم خود در حال بازی کردن هستند، و 21 بازیکن دیگر که حداقل 5 سال به پیراهن تیم خود وفادار بوده اند. بیشتر بازیکنان مثل لئون آندریاسن (هانوفر)، توبیاس ورنر (آگزبورگ)، مارسل اشملزر (دورتموند) و هولگر بدشتوبر (بایرن مونیخ) در بین هوادران بوندسلیگا شناخته شده هستند، ولی آن ها هنوز نمی تواند خود را بین 10 بازیکن وفادر بوندسلیگا جای دهند.
حال در این بخش به ده بازیکن وفادری که در بوندسلیگا حضور داشته اند و دارند، اشاره خواهیم کرد:

 

10- رول براورز:

براورز جولای سال 2007 در باشگاه بروسیا مونشن گلادباخ حضور دارد. او بازیکنی نبوده که جام ها را یکی پس از دیگری در طول دوران حرفه ای خود درو کند ولی او قطعا یکی از وفادارترین بازیکنان گلادباخ محسوب می شود. این دفاع وسط 34 ساله زمانی که گلادباخ در بوندسلیگا دو حضور داشت، به این تیم پیوست و در صعود دوباره کره اسب ها به بوندسلیگا یک نقش داشت. او در نخستین حضور گلادباخ در رقابت های اروپایی نیز در سال 2012 حضور داشت. مصدومیت براورز را از فصل 2012/13 دور نگه داشت ولی یک سال بعد، شانس مجددی پیدا کرد که کره اسب ها در رقابت های اروپایی همراهی کند.
براوزرز در این فصل فقط توانسته چهار بار برای گلادباخ به میدان برود و پایان دوران فوتبالی او در لباس راه راه گلادباخ در حال از راه رسیدن است. او 204 بار با لباس گلادباخ بازی کرده است و توانسته است 16 گل نیز به نام خود ثبت کند.

 

9- مارسل شافر:

بازیکنی که به تیم وولفسبورگ وفادار باشد به سختی پیدا می شود ولی مارسل شافر یک استثنا است. این بازیکن 31 ساله بعد از 96 بازی برای مونیخ 1860، در سال 2007 به تیم وولفسبورگ پیوست. شافر با اینکه مدافع بود ولی 6 گل در اولین فصل حضورش به ثمر رساند، رکوردی که هنوز به عنوان بهترین رکورد او از آن یاد می شود. شافر توانست اولین بازی اروپایی خود را در سال 2008 را با وولفسبورگ تجربه کند.
فصل 2008/09 مسلما موفق ترین فصل گرگ ها بود، که شافر نقش اساسی در آن تیم بازی می کرد. در آن فصل وولفسبورگ موفق شد برای اولین بار در تاریخش به لیگ قهرمانان صعود کند ولی موفق به صعود از گروهش نشد.

 

8- فرانک ریبری:

فرانک ریبری در جولای سال 2007 به باشگاه بایرن مونیخ پیوست. ریبری یکی از معروف ترین بازیکنان فوتبال جهان به شمار می آید و کاملا شایسته این عنوان نیز می باشد. این وینگر 32 ساله اساسا هر عنوان باشگاهی که وجود دارد را توانسته بدست بیاورد. وی در سال 2013 نقش بسیار مهمی در قهرمانی بایرن مونیخ در چمپیونز لیگ ایفا کرد.
این بازیکن فرانسوی توانسته 5 بار در بوندسلیگا و 4 بار در جام حذفی به همراه بایرن مونیخ به قهرمانی برسد. در سال 2014 نیز ریبری به همراه هم تیمی هایش موفق شد در جام باشگاه جهان نیز به قهرمانی برسد. او حتی به عنوان بهترین بازیکن سال 2013 اروپا نیز انتخاب شد ولی از کسب این عنوان در بخش بهترین بازیکن جهان باز ماند.

 

7- الکین سوتو:

وی از 31 ژانویه سال 2007 در ماینتس حضور دارد. سوتو هیچوقت همانند ریبری موفق به کسب جامی به همراه ماینتس نشده است ولی می توان این دو را از لحاظ وفادرای به باشگاه شان در یک سطح قرار داد. ماینتس این مدافع میانی را برای عدم سقوط به بوندسلیگای دو به خدمت گرفت ولی عملا این بازیکن نتوانست از این اتفاق جلوگیری کند.
سوتو موفق به انجام 205 بازی با لباس ماینتس شده است. قرارداد این مدافع کلمبیایی در تابستان آینده به اتمام خواهد رسید و باید ببینم که آیا ماینتس قرارداد این مدافع وفادار خود را تمدید خواهد کرد یا نه.

 

6- اشتفان کیسلینگ:

کیسلینگ از جولای سال 2006 در باشگاه لورکوزن حضور دارد. بعد از اینکه این مهاجم آلمانی موفق شد 10 گل برای تیم نورنبرگ در در فصل 2005/06 به ثمر برساند، به لورکوزن پیوست و همچنان این روند گلزنی را نیز در در بای آرنا ادامه داد.
کیسلینگ در فصل 2012/13 با 25 گل موفق شد عنوان آقای گلی آن فصل را به نام خود ثبت کند. در مجموع این مهاجم بی حاشیه در 395 بازی برای شیرها موفق به ثبت آمار 156 گل و 70 پاس گل شده است.

 

5- کلمنتس فریتس:

فریتس در جولای سال 2006 به وردربرمن پیوست. این هافبک 35 ساله قرار است که در انتهای این فصل از وزراشتادیون خداحافظی کند. وی توانست به سرعت بعد از ورودش به باشگاه، جایگاهی ثابتی در ترکیب اصلی برمن پیدا کند که در آن زمان به عنوان مدافع راست بازی می کرد. او در فصل اول حضورش در برمن توانست اولین بازی خود در چمپیونز لیگ را تجربه کند و موفق شد جام حذفی را در سال 2009 به همراه هم تیمی هایش بالای سر ببرد.
فریتس در سال های اخیر بیشتر در پست هافبک مرکزی ایفای نقش می کند و تبدیل به یک جز ثابت از ترکیب اصلی وردربرمن شده است. وی در این فصل نیز بازی های درخشانی از خود به جای گذاشته که می توانیم به عنوان مثال به عملکرد درخشانش مقابل شالکه اشاره کنیم.

 

4- بندیک هوودس:

وی در جولای سال 2001 به شالکه پیوست.  باشگاه شالکه از آنجایی که در گلزنکرشن قرار دارد، خیلی به هالترن، محل تولد هوودس نزدیک است. هوودس بیشتر دوران فوتبالی خود را در باشگاه شالکه گذرانده است و توانست اولین بازی خود با لباس شالکه در بونسدلیگا را در سال 2007 مقابل کارلسروهه انجام دهد که آن بازی با شکست خانگی شالکه همراه بود.
هوودس موفق شد یک سال بعد، اولین گلش برای آبی های سلطنتی را به ثمر برساند. او در سال 2009 جایگاه خود را در ترکیب اصلی شالکه محکم کرد و تا الان نیز یکی از بازیکنان اصلی و مهم خط دفاعی معدنچی ها محسوب می شود.

هوودس با لباس تیم ملی آلمان دو گل توانسته است به ثمر برساند. وی با تیم ملی زیر 21 ساله های آلمان موفق به قهرمانی رقابت های قهرمانی اروپا در سال 2009 شد و با حضور در تمام بازی های جام جهانی 2014 در ترکیب آلمان، نقش بسیار مهمی در قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 برزیل داشت.

او با شالکه نیز موفق به قهرمانی در جام حذفی سال 2011 نیز شد و بعد از آن نیز قهرمانی سوپرکاپ آلمان را با آبی ها جشن گرفت. هوودس تا الان 286 بازی برای معدنچی ها انجام داده که حاصل آن 21 گل بوده است.

 

3- الکساندر مایر:

مایر در جولای سال 2004 به آینتراخت فرانکفورت پیوست. وقتی مایر با قراردادی قرضی در تابستان 2004 از هامبورگ به فرانکفورت پیوست، هیچ کس باور نمی کرد که وی روزی لقب "خدای فوتبال" را از هواداران عقاب ها کسب کند. این هافبک تهاجمی به در اولین فصل حضورش به فرانکفورت کمک کرد که بار دیگر به سطح اول فوتبال آلمان برگردند و بعد از آن قراردادش را دائمی کرد. مایر در اولین فصلش در بوندسلیگا، 7 گل به ثمر برساند و در فصل 2009/10 موفق شد 10 گل به ثمر برساند.
مایر نتوانست از سقوط دوباره تیمش در سال 2011 به بوندسلیگای دو جلوگیری کند ولی او در آن شرایط سخت تیمش را رها نکرد و کمک کرد که تیمش سریعا دوباره به بوندسلیگا یک برگردد.

مایر شانس این را داشت که در سال 2013 در لیگ اروپا با فرانکفورت حضور داشته باشد و توانست در آن رقابت ها 7 گل نیز به ثمر برساند. فصل قبل نیز با به ثمر رساندن 19 گل در لیگ، موفق شد عنوان آقای گلی بوندسلیگا را ازان خود کند.

 

2- رومن وایدنفلر:

او در جولای سال 2002 به بروسیا دورتموند پیوست. باور کنید یا نه، ولی آن سال ها مونیخ 1860 در بوندسلیگا یک حضور داشت و وقتی برای بازی مقابل دورتموند در سال 2002 به وستفالن آمدند، وایدنفلر موفق شد اولین بازیش را برای مشکی و زرد پوشان انجام دهد. گلادیاتور در آن بازی توانست کلین شیت کند و دورتموند موفق شد آن بازی را با نتیجه 1-0 پیروز شود. در همان سال نیز وایدنفلر موفق شد اولین بازی اروپایی اش را با لباس دورتموند انجام دهد.

در سال 2004، وایدنفلر بالاخره به عنوان دورازه بان شماره یک دورتموند در ترکیب اصلی قرار گرفت و در فصل 2006/07 در تمام بازی های بوندسلیگا به مدت 90 دقیقه بازی کرد. در سال 2010 نیز بازوبند کاپیتانی زنبورها را به بازو بست و اولین جامش را با دورتموند در سال 2011 وقتی که بوندسلیگا را فتح کردند بالای سر برد.
سال بعدش دورتموند موفق شد در جام حذفی و بوندسلیگا به قهرمانی برسد و وایدنفلر به همراه تیم استثنایی یورگن کلوپ به فینال لیگ قهرمانان 2013 نیز رسید ولی با گل دقایق پایانی آرین روبن، نتوانست در این جام به قهرمانی برسد.

بعد از آمدن توماس توخل، وایدنفلر در این فصل جایگاهش را در ترکیب اصلی دورتموند از دست داده و در اکثر بازی ها رومن بورکی در درون دروازه زنبورها قرار می گیرد. گلادیاتور به تازگی قراردادی جدید با مشکی و زردها به ثبت رساند که او را تا سال 2017 در دورتموند ماندگار می کند.

هوادران دورتموند هیچوقت او را با 434 بازی و 143 کلین برای بروسیا دورتموند، فراموش نخواهند کرد.

 

1- فیلیپ لام:

لام در جولای سال 1995 به بایرن مونیخ پیوست. فیلیپ لام در مونیخ متولد و بزرگ شده است و یکی از نماد های بایرن مونیخ در حال حاضر محسوب می شود. البته این بازیکن 32 ساله اولین بازی خود در بوندسلیگا را زمانی که به مدت دو سال به طور قرضی در اشتوتگارت حضور داشت انجام داد ولی این موضوع اصلا نتوانست از تبدیل شدن وی به یکی از محبوب ترین بازیکنان بایرن جلوگیری کند.

لام اولین بازی خود برای بایرن مونیخ را در پاییز سال 2005 مقابل آرمنیا بیلفلد انجام داد که در همان سال نیز موفق شد در جام حذفی و بوندسلیگا به همراه بایرن به قهرمانی برسد. لام اولین گل خود در لباس بایرن را یک سال بعد مقابل بوخوم به ثمر رساند و در سال 2007 جایگاه ثابت تری نسبت به قبل در ترکیب بایرن پیدا کرد.
لام و هم تیمی هایش

نظرات 1 + ارسال نظر
من فقط بایرنیم پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 ساعت 12:48

جانم فرانک جانم ناخدا لام جانم بایرن بوندسلیگا که هیچ باوفاترین بازیکن تاریخ هم هست بدون هیچ شکی البته الی کان کبیر افنبرگ همه اینها ماندگارن و ناخدا لام هم نماینده اینها در این لیست است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد