وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بهترین تیم فوتبال دنیا در تمامی ادوار جام های جهانی کدام تیم است؟!

امروز که در سال 2016 قرار داریم اگر صحبت از بهترین و پرافتخارترین تیم جام جهانی شود، در ذهن اکثریت طرفداران فوتبال به سادگی نام برزیل نقش می بندد؛ زیرا تاکنون برزیل پنج بار و پس از آن آلمان و ایتالیا چهار بار موفق به فتح جام جهانی شده اند. 

 

معیار این رتبه بندی بر اساس مرغوبیت مدالها است. همانطور که مثلا در مسابقات المپیک و برخی از ورزشهای دیگر برای رده بندی تیمها استفاده می شود. از نظر مرغوبیت مدالها، تیم ملی آلمان پس از فتح جام جهانی 1990 موفق شده بود برای اولین بار خودش را به رتبه اول رده بندی پرافتخارترین تیمهای جام جهانی برساند؛ اما اکنون در رده دوم قرار دارد. اما این ظاهر امر است.
در ورزش برای رده بندی تیمها غیر از روش مرغوبیت مدالها، از روش امتیازی (ارزش مقامها) نیز استفاده می شود (به هر یک از مقامهای بدست آمده توسط تیمها امتیازی خاص تعلق می گیرد و سپس مجموع امتیازها محاسبه می شود). این روش رده بندی نسبت به روش مرغوبیت مدالها اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا اختلاف تیمها را واقعی تر نمایان می کند. در اینجا می خواهم بررسی کنم که تیمهای مطرح در تاریخ جام جهانی از نظر امتیازی و ارزش مقامها در چه وضعیت و رتبه ای قرار دارند.
در جامهای جهانی همیشه بطور دقیق و روشن مقامهای اول تا چهارم مشخص می شده است؛ پس بناچار این عناوین مبنای امتیازدهی خواهند بود و به هرکدام امتیاز خاصی تعلق می گیرد. بنابراین به ترتیب زیر قرارداد می کنیم:
مقام چهارم معادل (1) امتیاز ، مقام سوم معادل (2) امتیاز ، مقام دوم معادل (3) امتیاز ، مقام اول معادل (4) امتیاز
حالا بر این مبنا مجموع امتیازات مهمترین تیمهای تاریخ جام جهانی را بر اساس عناوین کسب شده توسط آنها در ادوار مختلف جام جهانی محاسبه می کنیم:

انگلستان : یک اولی (4 امتیاز) و یک چهارمی (1 امتیاز) . مجموع امتیازها : 5
اسپانیا : یک اولی (4 امتیاز) و یک چهارمی (1 امتیاز) . مجموع امتیازها : 5
مجارستان : دو دومی (6 امتیاز) . مجموع امتیازها : 6
چک (چکسلواکی سابق) : دو دومی (6 امتیاز) . مجموع امتیازها : 6
سوئد : یک دومی (3 امتیاز) ، دو سومی (4 امتیاز) ، یک چهارمی (1 امتیاز) . مجموع امتیازها : 8
اروگوئه : دو اولی (8 امتیاز) ، سه چهارمی (3 امتیاز) . مجموع امتیازها : 11
هلند : سه دومی (9 امتیاز) ، یک سومی (2 امتیاز) ، یک چهارمی (1 امتیاز) . مجموع امتیازها : 12
فرانسه : یک اولی (4 امتیاز) ، یک دومی (3 امتیاز) ، دو سومی (4 امتیاز) ، یک چهارمی (1 امتیاز) . مجموع امتیازها : 12
آرژانتین : دو اولی (8 امتیاز) ، سه دومی (9 امتیاز) . مجموع امتیازها : 17
ایتالیا : چهار اولی (16 امتیاز) ، دو دومی (6 امتیاز) ، یک سومی (2 امتیاز) ، یک چهارمی (1 امتیاز) . مجموع امتیازها : 25
برزیل : پنج اولی (20 امتیاز) ، دو دومی (6 امتیاز) ، دو سومی (4 امتیاز) ، دو چهارمی (2 امتیاز) . مجموع امتیازها : 32
آلمان : چهار اولی (16 امتیاز) ، چهار دومی (12 امتیاز) ، چهار سومی (8 امتیاز) ، یک چهارمی (1 امتیاز) . مجموع امتیازها : 37

بنابراین تاکنون که سال 2016 است، تیم ملی فوتبال آلمان از نظر امتیازی و ارزش مقامها (و با توجه به اینکه در همه دوره های حضور خود در جام جهانی بجز یکبار، حداقل در جمع هشت تیم نهایی حاضر بوده است)، تیم اول تاریخ جام جهانی فوتبال است.

گردآوری مطلب از کیاوش ماسالی

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
mokri دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 00:59

مانشافت...

Führer دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 01:49

درود بر آلمان..تیم محبوب و پرافتخار ما بر قله فوتبال دنیا قرار داره..فوتبال آلمان با اینکه دو بار به دلیل سیاسی و جنگ کمتر از برزیلی که در همه ادوار جام جهانی حاضر بوده حضور داشته ولی هم از نظر تعداد بازی در جام جهانی از برزیل بیشتره و هم از لحاظ گل زده و حضور در مرحله نیمه نهایی و نهایی بالاتر از برزیل قرار داره..این همه ادعای فوتبال دارن برزیلیها ولی از هر حیث پایینتر از تیم با شخصیت و دیسیپلین آلمان قرار میگیرن..تازه اینکه جام 2014 رو که یادتون هست چطور ویرانی رو به برزیل هدیه کرد و با اون تعداد گل برزیل رو شکست داد و هم میتونست تعداد گلهاش رو دو رقمی کنه..در کشوری قهرمان شد که داعیه برتری فوتبال رو داره..تیم باشخصیت ما تبحر خاصی در حذف میزبان ها داره و این مطلب رو تاریخ جامهای معتبر نشون داده...به هر حال فعلآ باد فوتبال از جانب آلمان وزیدن گرفته و ما هم به آرزوی چندین ساله رسیدیم و شاهد برتری تیم محبوبمون با تعداد گلهای بالا مقابل تیمهای بزرگ دنیا هستیم..جای خرسندی داره این بزرگی و عظمت فوتبال آلمان...درود میفرستم به تمام بازیکنهای آلمانی تیم ملی آلمان از فریتز والتر و هلموت ران و لوتار امریش و نتزر و بونهوف و هولزنباین و فلوهه و ....تا اکنون که بازیکنانی مثل رویس و مولر هوملس هستن..درود بر تمامی آنان و طرفدارن فوتبال آلمان...

عباس دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 01:52

مگه بهتر از آلمان باشه دو دوره به جام جهانی نیمد ولی بیشترین بازی رو کرده

آلمان پادشاه فوتبال دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 10:08

خیلی مطلب خوبی بود به جز این باید در نظر گرفت تو کل تورنمنتها آلمان پر افتخار ترینه تو جام ملتهای اروپا آلمان 3 قهرمانی وسه نایب قهرمانی داره و از همه اروپا جلوتره بعد از آلمان اسپانیا دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی داره فرانسه دو قهرمانی روسیه یک قهرمانی و سه نایب قهرمانی و تیمی مثل انگلستان تا حالا به فینال یورو هم نرسیده حالا مقایسه میکنیم آلمانو با برزیل که تو منطقه آمریکای جنوبی سومین تیم پر افتخار کوپا امریکا به حساب میاد اروگوئه 15 قهرمانی ارژانتین 14 قهرمانی و برزیل فقط 8 قهرمانی با توجه به تعدا زیاد برگزاری کوپا امریکا برزیل افتخار چندانی تو منتطقه خودش نداره و با اروگوئه وآرژانتین اختلاف فاحشی داره آلمان پر افتخار ترین تیم تمام تورنمنتهاست

b دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 14:59

پس ملاک رده بندی فیفا چیه؟جایی که بلژیک!!!!اوله!

Vida دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 15:35

رده بندی فیفا مزخرفه مثل رییس و,همه ارکانش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد