وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

کدام تیم بیش از همه از بایرن مونیخ خرید می کند

بایرن مونیخ در اغلب موارد تنها هنگامی بازیکنی را از دست می دهد که دیگر نیازی به آن ندارد و به همین دلیل در این زمینه سیاستی هدفمند و منطقی را دنبال می کند. 

 

بایرن مونیخ در زمینه بازار نقل و انتقالات همواره سیاستی منطقی و هدفمند را دنبال می کند و به ویژه در زمینه واگذاری بازیکنان خود تنها زمانی مجوز آن را صادر می کند که دیگر نیازی به آنان ندارد و در این زمینه چندان به دنبال سود ناشی از فروش بازیکنان خود نبوده است. در حقیقت سران مونیخی تنها زمانی بازیکنان خود را به تیم های دیگر واگذار می نمایند که چنین بازیکنانی یا روزهای خوب خود را پشت سر گذاشته اند و یا اینکه به عنوان بازیکن جوان چندان نتوانسته اند انتظارات سرمربی تیم را برای حضور در ترکیب اصلی تیم برآورده سازند.

سینان کورت که به تازگی از جمع مونیخی ها جدا شده به این دسته از بازیکنان تعلق می گیرد. این جوان نوزده ساله در دور رفت از رقابت های بوندسلیگای سال جاری به تیم دوم بایرن مونیخ منتقل شد و در مهلت نقل و انتقالات زمستانی سران بایرن مونیخ تصمیم گرفتند که با توجه به درخواست باشگاه هرتا برلین وی را به پایتخت آلمان منتقل نمایند. سینان کورت با برلینی ها قراردادای تا سال 2019 به امضا رسانده است.

در واقع در بیست سال گذشته هیچ تیمی به اندازه هرتا برلین از بایرن مونیخ بازیکن خریداری ننموده است و سینان کورت از زمان کارستن لاکیز که در سال 1997 از بایرن مونیخ به هرتا برلین پیوست به نهمین بازیکن تاریخ بایرن مونیخ بدل شده که این باشگاه را برای ادامه دوران حرفه ای فوتبال خود به مقصد هرتا برلین ترک می نماید. لاکیز در آن زمان چندان در بایرن مونیخ موفق نبود و امید داشت که با رفتن به برلین بتواند دوران درخشان و موفقی را تجربه کند، لاکیز در پایتخت آلمان نیز هرگز موفق نبود و بعد از تنها یک سال حضور در این تیم از این تیم نیز جدا گردید.

کریستین زاباس دومین بازیکنی است که بایرن مونیخ را به مقصد هرتا برلین ترک کرده است، این مهاجم نیز تنها یک فصل در پایتخت آلمان حضور داشت و بعد دو مرتبه به باشگاه بایرن مونیخ و این بار به تیم دوم این باشگاه منتقل شد. علی دایی مهاجم ایرانی بایرن مونیخ سومین بازیکنی بود که از مونیخ به برلین منتقل گردید. دیتر هوینس مدیر سابق باشگاه هرتا برلین با پیشنهادی به ارزش 7.5 میلیون مارک موفق شد نظر برادر خود اولی هوینس رئیس آن زمان باشگاه بایرن مونیخ را برای انجام چنین انتقالیجلب نماید. علی دایی در هرتابرلین اما چندان موفق نبود و در هشتاد و هشت بازی برای برلینی ها تنها موفق به ثمر رساندن دوازده گل شد. این مهاجم ایرانی تنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با به ثمر رساندن سه گل به تیم های مطرح چلسی و میلان در ترکیب هرتا برلین بسیار خوش درخشید.

کریستین لل و آندارس اوتل از دیگر مونیخی های حاضر در ترکیب هرتابرلین محسوب می شوند که آنها نیز هرگز در برآوردن انتظارات در برلین توفیقی نداشتند،‌ در این میان شاید نیکو کوواچ کروات تنها بازیکنی باشد که هم در بایرن مونیخ درخشش خوبی داشت و هم در هرتا برلین به یکی از بازیکنان بسیار تاثیرگذار بدل گشت.

در سال های اخیر اما برلینی ها استراتژی خود در این زمینه را تغییر داده اند و به جای جذب بازیکنان با تجربه از بایرن مونیخ ترجیح می دهند استعدادهای جوان این باشگاه را که به دلیل وجود رقابت بالای درون تیمی در بایرن مونیخ به ترکیب اصلی تیم راه نیافته اند، جذب نمایند. چنین استراتژی هدفمندی با موفقیت نیز به همراه بوده و توماس کرافت سنگربان هرتابرلین به عنوان هفتمین بازیکن مونیخی اولین بازیکن جوانی بود که بر اساس سیاست های جدید سران باشگاه هرتابرلین جذب شد، کرافت در چهار سال گذشته به سنگربان اصلی برلینی ها تبدیل شده است.

میشل وایزر که در تابستان گذشته از جمع مونیخی ها جدا شد و به هرتا برلین پیوست در نیم فصل گذشته بسیار خوش درخشید و سهمی مهم در عملکرد خیره کننده پایتخت نشینان در دور رفت از رقابت های بوندسلیگا داشته است. پل داردای سرمربی هرتا برلین درباره وایزر معتقد است:"میشل با سرعتی که دارد مهم ترین بازیکن من در هنگام ضد حمله و تغییر محل بازی محسوب می شود، او بازی ساز اصلی تیم در قسمت انتهایی میدان می باشد که در فوتبال مدرن امروزی در هر تیمی به آن احتیاج است." سینان کورت نیز بازیکنی است که می تواند نقشی مشابه در هرتا برلین را ایفا نماید، اگر به وی اطمینان و اعتماد لازم در این زمینه اعطا شود.

سینان کورت در زمان پیوستن خود از مونشن گلادباخ به بایرن مونیخ در سال 2014 از استعدادهای بزرگ بایرن مونیخ محسوب می گردید، اما در بایرن مونیخ به دلیل وجود رقابت بالای درون تیمی چندان فرصتی برای درخشش پیدا نکرد. البته بایرن مونیخی ها در قرارداد واگذاری کورت بندی را برای بازگرندان وی به آلیانس آره نا قرار داده اند تا بتوانند در صورت نیاز و درخشش این بازیکن جوان، وی را به مبلغ هشت میلیون یورو از برلینی ها خریداری نمایند، اگر در فصل های آتی چنین اتفاقی روی دهد، وی بعد از هانس واینر و سباستین دایسلر به سومین بازیکنی بدل خواهد شد که از هرتا برلین به بایرن مونیخ می پیوندد.

اما مونیخی ها خود بیش از همه از وردربرمن بازیکنان مورد نیاز کادر خود را تامین می کنند، در بیست سال گذشته رکوردار قهرمانی در بوندسلیگا هفت بازیکن را از وردربرمن در شمال آلمان جذب نموده و این باشگاه به بزرگترین تامین کننده بازیکن برای مونیخی ها در دو دهه اخیر بدل شده است. البته برخی از بازیکنان وردربرمن نظیر کلودیو پیزارو دو مرتبه (در سال های 2001 و 2012) وردربرمن را به مقصد مونیخ ترک کرده اند. موج انتقال بازیکنان از شهر برمن به مونیخ در سال 1995 با واگذاری آندراس هرتسوگ اتریشی شروع شد و ماریو باسلر، تورستن فرینگز، میروسلاو کلوزه، والرین اسماعیل و تیم بوروسکی سایر بازیکنانی هستند که از وردربرمن به جمع مونیخی ها اضافه شده اند.

از وب سایت روزنامه آلمانی Die Welt

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد